Hoofdsponsor

1/35 Flakvierling - AFV Club special edition [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Thierry

Guest
Hey vrienden modelbouwers,

Het is nu al lang geleden dat ik iets gepost heb... te weinig tijd om te bouwen, foto's te trekken et te posten... tja... ik weet... slechte excuses :$

Hoe dan ook heb ik toch tijd gehad om me bezig te houden met het bouwen van twee kits: Zvezda's Mercedes L4500A et AFV's Flakvierling. De bedoeling was eigenlijk om de Flakvierling in de cargo bed van de L4500A te zetten (ik heb foto's hiervan op het net gevonden) om een stoere look aan de L4500A te geven maaaaaaaaaaar... de voet van AFV's Flakvierling is te groot en past just niet in de bed van de L4500A :worried:
Eens mijn frustratie weg heb ik toch besloten om eerst de Flakvierling af te krijgen vóór de L4500A en om hem dus gewoon recht uit de doos te bouwen. Verder ga ik hem op een kleine eenvoudige basis zetten met een falschirmjager figuurtje ernaast.

De kit van AFV is gewoon prachtig. De details zijn heel mooi weergegeven en hij bevat vier metaal kanonen en wat PE voor de fijnste details. Eigenlijk vind ik dat deze kit perfect om recht uit de doos te bouwen is.

Hieronder vinden jullie enkele foto's van de gebouwde kit.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Foto's van het schilderen komen binnenkort.

STAY TUNED

Thierry
 
Blitse start, ziet er verzorgd uit Thierry ,zijn we ook van je gewoon hé!
Benieuwd naar z'n kleurtje ;)
 
Thierry.....man ziet er een mooie kit uit...;)...begint één van mijn favorieten te worden dat geschut...ben benieuwt naar het vervolg..toppie.....;););)
 
Ok,
jij wint. Mijn onderstel is groter, maar de jouwe is in het geheel meer gedetailleerd.
Is ´ie ook beweegbaar?

Ben benieuwd naar de schilderwerken.

Peter
 
Hey mannen,

Allereerst bedankt voor het volgen van dit nieuw project. Ik ben van plan om een licht gemoduleerd (is dit goed Nederlands?) Dunkelgelb kleurtje op deze Flakvierling te brengen. De modulatie ga ik proberen te gebruiken om de prachtige details van de kit naar voren te brengen. De bedoeling (tot nu toe) is eigenlijk om een Flakvierling van de 6de Fallschirmjager Division in Normandïe te maken.
@Peter: ja hij is beweegbaar maar voor de zekerheid ga ik hem toch vast lijmen zodra ik de gewenste positie heb gevonden.

Tot binnenkort met een nieuwe update.

Thierry
 
Kundig gebouwd Thierry, met kleur erop zal het een imponerend werkje worden.
 
THX G. het kleurtje komt af : )

Hey Walesha, bedankt voor de links. Ik heb deze eigenlijk ook al raadgepleegd maar als ik nu even aandachtig naar de foto's van het model van de L4500 Maultier op track-link kijk (vooral de vierde foto van het achterkant) besef ik dat het onderstel van de flakvierling inderdaad aangepast is geweest. Ik had wel al gemerkt dat hem op hout werd gezet om in de laadbak te kunnen maar ik had niet gezien dat de voeten ervan werden gesneden...

Had ik dit eerder gemerkt had ik hem ook in de laadbak van mijn L4500A kunnen plaatsen :angry:

Bon... ik zal hem maar zo gewoon bouwen en schilderen, ik heb al genoeg frustratie hierover gehad :sleep:


Thierry
 
Hey Thierry... je kan de flak alsnog aanpassen om hem in de laadbak van de Mercedes te zetten hé!
 
Ik denk dat het probleem was dat hij hem dan niet OOTB had gebouwd... Ik heb voor mijn Flak van Bronco ook al vanalles in huis gehaald. Maar de kit van AFV wordt op zich ook als ongeveer de beste aangehaald. Ik heb er ook het referentieboek van Nuts & Bolts bij gehaald, daar worden de problemen van elke kit in behandeld.
 
@ Walesha: geen goesting om hem aan te passen... ik was al aan het schilderwerk begonnen.
 
Hey beste collega's modelbouwers,

Twee weken ben ik me bezig gehouden met een zwarte primer op mijn Flakvierling te spuiten en dan heb ik er een licht gemoduleerde dunkelgelb kleur (Tamiya) op gespoten. Dit was dus de resultaat van deze eerste verfsessie:

attachment.jpg

Na deze basiskleur ben ik aan de lange "chipping sessions" begonnen. "Sessions" is inderdaad wel in het meervoud geschreven omdat ik uren, uren en nog uren eraan besteden hebt. Hiervoor heb ik gedilueerde Vallejo kleuren gebruikt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Meer foto's zijn te zien op de volgende links:

http://sizemilitarymodels.blogspot.be/2013/10/flakvierling-38-painting-part-1.html

http://sizemilitarymodels.blogspot.be/2013/10/flakvierling-38-painting-part-2.html?showComment=1382036195607#c2345622893901074953

Tot binnenkort!

Thierry
 
Knap, en een beetje modulation ook nog, mooie diepte heb je in je model !
 
Hey THX voor de commentaren mannen! Ik dacht eerst een camo te spuiten maar ik heb toch eindelijk besloten om een variatie van "dunkelgelb" spuiten. Ik ga dit proberen te accentueren met wat olieverf.

Thierry
 
Helaba beste collega's modelbouwers,

Hier een klein updatje over de weathering van de Flakvierling. Ik heb Mig's dark wash rond de details gebruikt en dan olieverf om meer contrasten aan het dunkelgelb te geven. Ik heb dit proberen te doen volgens Michael Rinaldi's Oil Paint Rendering (OPR) methode die hij in zijn "Tankart" boeken uitlegt. Zijn demo op het "KMK" show heeft mij zin gegeven om dit te proberen... en dit zal zeker niet de laatste keer zijn.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Meer foto's zijn te zien op de volgende link: http://sizemilitarymodels.blogspot.be/2013/10/flakvierling-38-painting-part-3-pin.html

Thierry
 
Hey Thierry, dat ziet er al heel deftig uit. Keep up the good work
 
Zeer mooi resultaat vriend maar zoals al is aangehaald zijn we dit werk van jou ook gewoon,komen er nog enkele figuurtje bij of hoe ga je deze rakker presenteren...
 
Prachtig resultaat hoor.
Kan je even in het kort uitleggen hoe die Oil Pant Rendering werkt?
Lijkt mij iets om eens te proberen ;)
 
Mooi resultaat Thierry.
Ik heb ook wel interesse in die Oil Paint Rendering.
Lijkt me interessant.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan