Wat mij betreft is deze WC-52 afgewerkt. Mijn vrouw heeft hem gekeurd en goed bevonden voor het nemen van foto's buiten (oef!)
De eindfoto's, sommige misschien wat overbelicht door de straffe zon.
De motorkap ligt er los op zodat de motor kan getoond worden. Dit is soms goed te zien op de foto's.
Om even het verschil te tonen wat de late versie laadbak voorstelt op dit voertuig nog even deze vergelijkingsfoto's:
Het verschil ligt dus aan de afmetingen van de laadbak welke aan de linkerzijde een stuk verloor. Verder genoot het voertuig ook van een grotere vuldop voor de benzine.
Hier nog eens het verschil tussen een WC-51 (zonder winch) en een WC-52 (met winch).
Hij mag de collectie vervoegen, we hebben nu al een WC-51, WC-52 (late), WC-54 (ambulance), WC-56 (command car), WC-61 (6-wieler zonder winch) maar we zijn zeker nog niet volledig.
Kleine bijkomstigheid: deze truck bestaat dus echt maar als een WC-51.
Bij het opzoeken van de kentekens (waarvan ik de 107 niet kan thuisbrengen) stootte ik op een foto van dit voertuig:
De foto zou genomen zijn in Polen en het is duidelijk te zien dat het aangepast werd naar de huidige verkeerswetgeving door extra richtingslichten. Maar we hebben hier een WC-51 en dan nog een vroege versie zonder aangepaste laadbak.
Blijft dus de vraag wie er juist is: de re-enactor/eigenaar of AFV Club of heeft AFV Club ergens de kentekens van dit voertuig gekopieerd voor gebruik in zijn kit?