Hoofdsponsor

1/35 Dodge WC-52

ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
In principe OOB maar er zal waarschijnlijk aan de motor gesleuteld worden.
BOUWBUDGET
NVT
BOUWSTATUS
Gestart 8 juni.
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.429
Tijd om een model op te starten in Normandië.
Vermits ik hier beperkt ben in mogelijkheden, kies ik voor iets gemakkelijk en een Dodge is redelijk simpel te bouwen.
Maar deze maal geen Italeri kit doch wel één van AFV Club omdat ik een WC-52 wil bouwen; in feite een WC-51 maar met een winch.
Bouwdoos van dienst is deze:

Boxart.jpg

Je kan uit deze kit of een WC-51 of een WC-52 (met winch) bouwen. Verder krijg je de optie met of zonder bewapening.
Mooie aan deze kit (en waarvoor ik die gekocht had) is dat dit hier in feite een late versie betreft van deze Dodge. Er is een ruimte tussen reservewiel en laadbak waardoor de chauffeur eindelijk langs zijn eigen kant kon instappen i.p.v. aan de kant van de passagier.

De instructies van AFV zijn heel duidelijk:

Instructions 3.jpg

en er zijn 3 kleuren/decal opties waarvan ik deze kies voor de WC-52 zonder bewapening in dienst van de 82AB.

Instructions 6.jpg


Fase 1 motor.jpg

Fase 1 is het samenstellen van de winch en de gedetailleerde motor.

Fase 2 chassis.jpg

Fase 2: het chassis.

Fase 3 radiator.jpg

Fase 3: plaatsen van radiator en motor (hier in dryfit) alsook de achterlichten en bumpers.

Fase 5 voor achter brug.jpg

Fase 5: Voor- en achterbrug.


Grondverf.jpg

Maar er moet ook geverfd worden en zo spuiten we hier de grondverf.
 
Tijd om een model op te starten in Normandië.
Vermits ik hier beperkt ben in mogelijkheden, kies ik voor iets gemakkelijk en een Dodge is redelijk simpel te bouwen.
Maar deze maal geen Italeri kit doch wel één van AFV Club omdat ik een WC-52 wil bouwen; in feite een WC-51 maar met een winch.
Bouwdoos van dienst is deze:

Bekijk bijlage 433433

Je kan uit deze kit of een WC-51 of een WC-52 (met winch) bouwen. Verder krijg je de optie met of zonder bewapening.
Mooie aan deze kit (en waarvoor ik die gekocht had) is dat dit hier in feite een late versie betreft van deze Dodge. Er is een ruimte tussen reservewiel en laadbak waardoor de chauffeur eindelijk langs zijn eigen kant kon instappen i.p.v. aan de kant van de passagier.

De instructies van AFV zijn heel duidelijk:

Bekijk bijlage 433434

en er zijn 3 kleuren/decal opties waarvan ik deze kies voor de WC-52 zonder bewapening in dienst van de 82AB.

Bekijk bijlage 433437


Bekijk bijlage 433436

Fase 1 is het samenstellen van de winch en de gedetailleerde motor.

Bekijk bijlage 433438

Fase 2: het chassis.

Bekijk bijlage 433439

Fase 3: plaatsen van radiator en motor (hier in dryfit) alsook de achterlichten en bumpers.

Bekijk bijlage 433441

Fase 5: Voor- en achterbrug.


Bekijk bijlage 433442

Maar er moet ook geverfd worden en zo spuiten we hier de grondverf.
Je hebt al een ganse kollektie Dodge hé Erwin. Willy.
 
wow mooie details hier te zien mooie Dodge
 
Je hebt al een ganse kollektie Dodge hé Erwin. Willy.
Ja Willy maar die ontbrak nog.
Zoals je weet ben ik van plan de ganse serie te maken, nog wat werk voor de boeg.
 
Veel plezier ermee. Tevreden van die primer?
 
Voor mij is die ok hoor spuit zeer fijn en je kan er wel wat andere merken van verf opzetten , toch heb ik twee x problemen gehad met verf die toch opgooide , misschien de eerste mistlaag wat te fors gespoten of de primer niet droog genoeg verder gebruik ik ze toch ook veel hoor
 
@Michel : ja hoor, gebruik zowel de grijze als de mat zwarte. Voor de prijs dat die maar kost in de Action moet je het zeker niet laten.

Hier niet zo veel vorderingen. Na de primer, het chassis en de motor gespoten in Humbrol 155 (spuitbus) en de zwarte delen zijn Vallejo.
Ben hier heel beperkt in kleuren en ben ook tot de vaststelling gekomen dat ik mijn MIG Dark Wash vergeten ben. Zal waarschijnlijk een werkje voor thuis worden.

Motor, chassis en de ophanging in elkaar gestoken.

Chassis 1.jpg

Chassis 2.jpg

Chassis 3.jpg

Morgen toch eens kijken of ik zelf geen wash kan maken met verdunde zwarte verf.
 
mooie presentatie op die stenen.
 
Die wash is gelukt hoor Ron maar het echte spul "plakt" toch beter.

Beetje verder geprutst en wat delen in elkaar gestoken die ik hier nu presenteer in dryfit.

Dryfit 1.jpg

Dryfit 2.jpg

Dryfit 3.jpg

Hier is duidelijk het verschil in laadbak te zien. Kant bestuurder is een deel weggelaten.
 
Dat ziet er toch verdomd goed uit in mijn opinie, al is het bij mij al vele vele jaren geleden dat ik nog een 1/35 militair voertuig gebouwd heb, waardoor ik helemaal niet bevoegd ben om een mening te kunnen geven.
PS : doe witte kleur van de stenen werkt wel "verkoelend", even leek het alsof het model op een bevroren steen lag... helaas bleef de illusie niet lang genoeg duren naar mijn gevoel.... (ben gewoon aan het smelten)
 
Dat ziet er toch verdomd goed uit in mijn opinie, al is het bij mij al vele vele jaren geleden dat ik nog een 1/35 militair voertuig gebouwd heb, waardoor ik helemaal niet bevoegd ben om een mening te kunnen geven.
PS : doe witte kleur van de stenen werkt wel "verkoelend", even leek het alsof het model op een bevroren steen lag... helaas bleef de illusie niet lang genoeg duren naar mijn gevoel.... (ben gewoon aan het smelten)
Dan ben ik blij dat ik in Normandië ben. Thuis zou het binnen zitten zijn met de airco aan.
Hier is het heel mooi weer maar de temperatuur blijft draaglijk zolang je niet te lang in de zon blijft zitten.
 
Het is wel verschrikkelijk mooi spul dat ARV heeft of had, geen idee of ze nog bestaan?
 
Indrukwekkend, dergelijke werken tijdens uw verlof (op verplaatsing). Zelf beperk ik me tijdens de verlofperiodes aan zee meestal tot het meenemen van een gelijmd en met putty gevuld modelletje dat ik op rustige momenten kan opschuren. Bouwen, afwerken, verven en weatheren op verplaatsing zijn aan mij niet besteed (vraagt te veel voorbereiding en materiaal om mee te nemen).
Wel mooie vorderingen (y).
 
Die laatste foto is wel ferm om zien.
 
Ziet er zeer goed uit voor op verplaatsing ineen te steken.
Zou ook niet aan mij besteed zijn, ik doe dan liever opzoekwerk e.d. op verplaatsing...
 
Looking good some nice holiday progress on this one .
 
Ook hier eens reageren.

Hetgeen in Normandië gebouwd werd, werd ook al geschilderd.
Nog steeds in dryfit.

Dryfit 1.jpg

Dryfit 2.jpg

Hopelijk blijft het wat koeler zodat we weer verder kunnen werken.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan