Hoofdsponsor

1/35 Zundap KS 750 & BMW R75 [!]

Dat heb ik ook al opgevangen G. dat het een oudje is maar met wat scratch en PE wel iets mooi van te maken.
Ik hoop dat het wat lukt met de PE want het is mijn eerste keer dat ik PE op deze schaal ga gebruiken.

Goed bezig Buzzy, doe zo verder en laat de moed niet zakken...het komt wel goed hoor.
Ik heb deze ook gebouwd vele jaren terug maar dan gewoon uit de doos. (Ik ben nog een leek hé op dit vlak):D

Hey Marnic, bedankt voor de moed gevende woorden.
Zelf ben ik ook nog leek hoor, is de eerste keer dat ik PE ga gebruiken.

Hey Buzzy,

Ik ben ook geen PE liefhebber en ik ben altijd een beetje bang om dit soort materiaal te gebruiken maar hierboven heb je een heel goeie tip gekregen: neem maar rustig je tijd en probeer eerst alles goed zonder lijm te plaatsen. Ah ja... en gebruik idd iets handigs om de CA lijm op de stukkjes te brengen zonder er te veel te gebruiken! Personnlijk gebruik ik een ijzeren draad.

Thierry

Hoi Buzzy, al begonnen, of houden de spaakjes je tegen ? Je kúnt die spaakjes altijd nog overslaan...is geen schande ;)

Gewoon rustig ervoor gaan zitten, goed kijken, uitleg van StephenVD net zo lang doorlezen (met de onderdeeltjes erbij)
tot je het snapt, dan je plan van aanpak trekken en : doen.

En als je het spaakwerk niet ziet zitten en je wil ze er tóch op ? roept u maar...

succes kerel
compliment01_zps9bf1ff6a.gif

Ik heb het al eens bekeken maar is nu juist tijd zoeken e. Ik ben sinds gisteren terug aan het werk. Nu ook trouwens.

Hey,

Knap werk tot nu toe. ;)

Voor het gebruik van PE, de seceondenlijm kan je sosm met een dotje doen op een soort van boterpapiertje, je weet wel - het papier is aan de ene kant vettig, daarop droogt dit bolletje secondenlijm moeilijk op en kun je lang gebruik maken van dit soort lijm.
Een fijne tandenstoker, of je slijpt hem fijn, kun je gebruiken om de lijm aan te brengen op de PE.
Om kleine stukjes PE op te pakken, kun je eveneens gebruik maken een tandenstoker met wat speeksels aan.

Je zeker niet opjagen met het bouwen, het komt wel goed. Droogpassen moet je doen. Veel succes ;) :)

Bedankt voor de tips Swaken. Hoop komende dagen verder te kunnen doen maar. De zundap word de PE zelf te scratchen.
De PE die ik heb is voor de BMW.
een dezer dagen het vervolg.
Kan wel zijn dat ik aan de BMW start voor ik de zundap afwerk.

Dat is een aanrader, zo kan je zien welke plastic BMW-onderdelen Eduard vervangt. Ook kan je soms restanten van het PE-fret gebruiken om dunne strookjes mee na te maken.

Ik heb vandaag (daarjuist dus) een blunder geschoten, ik ben begonnen om de PE op de BMW te beginnen.
Ik had beter eerst deze topic nog eens door gelezen ivm jullie tips.
We geven de moed echter nog niet op maar ga denk ik wel moeten proberen om de spaken nog iets beter te krijgen en heb op de foto gezien dat ik nog een hoop opkuiswerk heb ook. we zien wel.
Dit is het resultaat van mijn gepruts.

BMW_zps9b60986e.jpg

Ik ga nu doen wat iemand (Peter) hier gepost heeft.
HEEEEEEEEEELP

He .... veranderd van Zundapp naar BMW?;)

Fred

Inderdaad Fred,

Ga eerst de BMW maken en mijn kunnen (of onkunnen) met PE testen daar deze nog geheel van nul moet starten.
Voor de Zundap heb ik ook de PE liggen maar dat word lastiger omdat deze al voor het grootste deel in elkaar steekt.
Eerst dus aan de BMW prutsen en leren en dan misschien de zundap nog wat upgraden.

Mooie vorderingen Buzzy. Ja, PE voor motoren op deze schaal...
Op 1/12 is al zo moeilijk (vind ik zelf) dus op 1/35, kan je nagaan...
De enige hulp die ik kan bieden is een beetje goede raad. Heel veel geduld, dan komt het wel goed.
Succes met dit priegelwerk.

Mark

@ Mark: bedankt voor de steun, dat deel van dat geduld heb ik ondertussen ook al ondervonden.
Wat je hier op die foto ziet is niet meer, heb het terug uit elkaar gehaald omdat ik er niet tevreden over was en het lukt maar niet om het goed te krijgen.
Even opzij leggen dus en later herbeginnen dan e.

@ Fred: kan gebeuren e man, had deze topic zelf beter eens doorlopen voor ik begon, dan had ik bepaalde tips eerder gezien.

Meer binnen kort.

Knap dat je de strijd met deze delicate Photo Etch aangegaan bent Buzzy bravo_zpse8aefded.gif

en toen...
Ik ga nu doen wat iemand (Peter) hier gepost heeft.
HEEEEEEEEEELP
deze Peter ? en ik heb neergetiept :
Gewoon rustig ervoor gaan zitten, goed kijken, uitleg van StephenVD net zo lang doorlezen (met de onderdeeltjes erbij)
tot je het snapt, dan je plan van aanpak trekken en : doen.
En als je het spaakwerk niet ziet zitten en je wil ze er tóch op ? roept u maar...
Die laatse zin suggereerde ik mee : stuur maar op dan plak ik de spaken er wel voor je in...(is er iets misgegaan dan ?)

Maar met de aangereikte tips en een lepel durf kom je ook ver hoor... waarom? omdat het KAN clap_zps887d7421.gif

Die laatse zin suggereerde ik mee : stuur maar op dan plak ik de spaken er wel voor je in...(is er iets misgegaan dan ?)
Hey Peter, alvast bedankt voor het aanbod man.
Ga het eerst zelf nog eens proberen en wie weet gebruik ik de aangereikte hulplijn wel. :)
Ik laat nog wel iets weten man.
Iets mis gegaan is er niet echt maar krijg er de spaken (voorlopig hopelijk) niet goed op naar mijn zin.

Terug
Bovenaan