Hoofdsponsor

1/76 WWI Female tank (Airfix) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank je Guy.

Nog heel veel te leren, maar daarvoor heb ik ook deze kit gepakt.

Verder gegaan met smokezwart bij de uitlaat:
Femaletank011.png

Tracks verweerd en hier en daar een minimaal stipje verf aangebracht (chippen? op mijn manier):
Femaletank014.png

Femaletank015.png

En de zijkanten van de tracks ook maar eens gedaan, nooit goed bij nagedacht (leermoment).
Trouwens nu begrijp ik het geklaag over die rubberen uitrekrupsbanden. Eerst geklungel om ze vast te krijgen en daarna maar zorgen dat de verf een beetje houdt.

Femaletank017.png

Femaletank018.png

Nog een paar pigmenten hier en daar en dan komt dit voertuigje al een eind op weg.
 
Mooi Wim en inderdaad ik kan er van meespreken met deze dropveters. Heb dit model een tijd geleden ook gemaakt en wat een ellende die tracks.... Ze zitten er mooi op en inderdaad nog met verf aan ook ;)
 
Dank je Tom, het model steekt lekker makkelijk in elkaar, maar dan inderdaad de tracks :@, maar net als jij heb ik ze overwonnen :tongue:.
 
Mooie kleuren, misschien nog wat modder op de tracks aanbregen?

Grtz Bart.
 
Dank je Bart :).

Ik heb direct geluisterd :8:

Femaletank019.png

Femaletank020.png

Femaletank021.png

Femaletank022.png

Femaletank023.png

Een aantal pigmenten van Vallejo gebruikt en acrylvernis om het te fixeren.
Als het goed droog is zal ik van de week de boel in de vernis zetten, volgens mij ben ik klaar of bijna klaar. Ik durf niet veel verder te gaan, omdat ik bang ben dat ik het dan ga verkl****n.
 
Dank jullie.

@sk8girl
Eerlijk gezegd heb ik het allemaal een beetje uit de losse pols gedaan. En de roest moet meer modder/grond voorstellen op de tracks/
Op de tracks en de zijkanten smeerde ik deel voor deel wat acrylvernis, wat dark omber pigment erop, vervolgens wat dark sienna en dan nog een light sienna. Met een kwastje nog een beetje verdelen of indrukken hier en daar.

De donkere verticale lijnen op de tank zelf zijn van een paar donker gekleurde washes van olieverf.
 
Een satijnvernis er over gedaan en na droging een paar foto's gemaakt.
Voor mij is ditt project af. Heb er zelf weer veel van geleerd en dat was ook mijn bedoeling met dit project.
Nu eens geprobeerd wat subtieler te zijn met het aanbrengen van de weathering, washes etc.


Femaletank024.png

Femaletank025.png

Femaletank026.png

Femaletank027.png

Femaletank028.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi modelletje geworden Wim.
Fijn aangebrachte washes en pigmenten...
Wou dat ik ook al zover stond.

Mark
 
Mooi gedaan Wim sta ook voor mijn eerste tank en washes!
 
@Interceptor
Mark, jij bent net zo ver of nog verder misschien, maar bedankt :).

@frank
Dank je en gewoon doen die washes. Alleen door het te doen ga je het in de vingers krijgen.
Ik zal ook nog wel een paar modelletjes mogen doen ....
 
Wim,

Da's meer of goed man, zet deze gerust maar eens in, in een wedstrijd, je zult zien wat het geeft, maar ik denk aan een zekere eervolle vermelding, en WOI zit in de lift.
Er dient ook rekening gehouden te worden met de schaal uiteraard, ikzelf werk ook in deze schaal en ken de limieten van deze.
Zoals gezegd, knap model man. ;)
 
prachtige juffrouw geworden.
Mooi gewheaterd Wim !
 
Heren, bedankt voor de mooie woorden.
Een volgend project zal nog weer iets beter moeten worden dan :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan