Hoofdsponsor

Wild Hawk mod + bouw ervaring gezocht! [DONE]

  • Onderwerp starter CrosstownTee
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
C

CrosstownTee

Guest
Hallo,

Inplaats van altijd op die buitenlandse fora rond te neuzen, dacht ik 'ik zal eens hier in België zoeken naar een geschikt forum om ervaringen te delen' :)

Ik ben recentelijk beginnen RC vliegen, op mezelf, met een simpele Wild Hawk van Conrad.be. Ik ben'm beginnen modifiëren, redelijk succesvol, en het begint eigenlijk te kriebelen om zelf een (piepschuim/EPP/Depron..)-model te maken. Een die vliegt als het even kan :-)
Iemand ervaring hier?
Ik heb al veel info en plannen gevonden op www.rcgroups.com, maar zoek eigenlijk ervaring hier in Vlaanderen... met Belgische leveranciers van materiaal, ipv hobbyking of graysonhobby e.d...

In afwachting van de start van m'n "build", hier alvast een filmpje van m'n aangepaste wild hawk:

Groetjes,
Tim
 
Hoi Tim, welkom op ons forum.
Maar de beleefdheid vraagt om je eerst even voor te stellen.
En dat kan je hier.
En voor verdere links, zie mijn onderschrift.
 
Hey, ehm, modelbouwerke;

Ik heb het juist gezien in m'n mailbox; de 'even voorstellen' threads... Ik daar naartoe! ;-)
Thx!
 
mooie vlucht gemaakt Hoe groot is de reikwijdte eigenlijk ? Mooi ding van conrad trouwens
 
Ik schat zo'n 200 à 300 meter... 't Is geen 2,4Ghz radio he... die komt nog ;-)

Sinds vandaag is het bereik 0m, dus die 2,4Ghz komt wat vlugger dan gepland...:huh:
Kort samengevat: 35Mhz radio heeft last met paardewei en diens electrische afsluiting... Wild Hawk gecrashed, maar lang leve EPP! Antenne van radio gesneuveld tijdens recuperatie tocht door de velden, onder (live)wire, over hekkens...

Dus nu op zoek naar een echte zender/ontvanger...
M'n oog valt voorlopig hierop: Spectrum DX6i bij Aerobertics voor 169 Euro!

Graag jullie tips waarom ik het niet zou doen... :-)
 
ja zo'n groot electrisch veld is soms raar. Maar wel jammer te horen. Ken niet veel van RC , toch ben ik benieuwd naar. Maar dan moet je toch paar dingen aanpassen geloof ik ? Gaat je 2,4 Ghz die weide 'negeren' ?
 
Hoi Tim,

Wat je keuze TX betreft prima, momenteel is er zelfs een actie en krijg je er 3 zes kanaals ontvangers bij.
Ik heb me die recent ook aangeschaft en ben heel tevreden. De prijs is wat ie moet zijn, overal kost ie hetzelfde momenteel.
Wat betreft elektrische interferentie zoals op de oude 35mhz en 40mhz daar heb je dan ook geen last meer van :)

Mvg

Patrice
 
Ik vind maar nergens een bevredigende oplossing om aan Depron te geraken...
Op de fora, webshops, ... niks ni...

Ofwel beweren ze depron te hebben in andere diktes. (which is rubbish... dat is geen depron)
Ofwel zijn de afmetingen niet goed (kleine plaatjes van 30x60cm bijvoorbeeld)
Ofwel is't online te doen en voor zulke platen heb ik geen zin om belachelijke transportkosten te betalen.
Ofwel stellen ze alternatieven voor Depron voor, maar again... rubbish...

DUS

Ik ben in verlof, en bezoek met m'n madam en de kindjes, zoals elk verlof trouwens, de schoonfamilie in het noorden van de UK. (buurt van Sheffield)
Vlak bij waar we zitten heb ik een RC shop gevonden die echte depron platen verkoopt van 1000x700mm.
Dat vind ik leuk.

Ik heb geen idee van de prijzen, maar ik ga er in ieder geval meebrengen.
En omdat mijn koffer waarschijnlijk wel wat extra platen kan verdragen, wilde ik vragen of er geïnteresseerden zijn in Depron platen? Misschien kan ik een betere prijs krijgen als ik wat meer platen kan afnemen?
Ik vertrek nu vrijdag, en ben een week later terug.
Als er reactie komt, zal ik op voorhand eens bellen om prijs te vragen, en eventueel korting bij aankoop van wat meer...


Lamawete!
 
Ik heb er ook is achter gezocht gehad in het verleden en meen me te herinneren dat de alternatieve naam polystyreen foam (schuim was)
Mss heb je hier wat aan.
 
Hoi Tim,

Ik heb eventueel wel intresse, welke dikte is het dan? Of kan je kiezen?

Mvg

Patrice
 
Hoi Tim,
Ik heb eventueel wel intresse, welke dikte is het dan? Of kan je kiezen?

Ikzelf ben geïnteresseerd in 6mm Depron, maar als je 3mm nodig hebt, laat maar weten.
(Als ik me niet vergis, zijn dat de enige twee maten voorhanden)
 
Hoi Tim,

Ik zou wel intresse hebben in een paar platen. Hoe spreken we af?
Je bent ook van regio westvlaanderen als ik me niet vergis?

mvg

Patrice
 
Patrice,
Ik ben van zuid Oost-Vlaanderen, maar West-Vlaanderen is niet ver weg he :-)
Ik zal morgen de prijs doorgeven, dan laat je maar weten hoeveel je er wil.

Als ik terug ben spreken we wel af hoe we de levering doen.

Groetjes,
Tim
 
Ok, das goed Tim.
We zien morgen dan wel verder :)
Alvast bedankt

Mvg

Patrice
 
Hallo,

Ik heb prijs gevraagd, en vergeleken met de prijs die ze in Brugge vragen bij Aerobertics.
(Ben ik gisteren geweest om een DX6i te kopen, en blijkbaar is het niet 'het seizoen' voor Depron, dus hebben ze geen grote voorraad in stock, en enkel kleinere plaatjes)
Dus, in de UK:
  • 3mm
    3£ per plaat van 1000mmx700mm = 4,29 £ per m².​
    Omgerekend aan 1 UK£ = 1.28499213 € wil dit zeggen 5,51 € per m² of 3,85 Euro per plaat.​
  • 6mm
    4,99£ per plaat (zelfde afmeting) = 7,12 £ m².​
    Omgrekend aan hetzelfde tarief is dat 9,16 € per m² of 6,41 Euro per plaat.​

En bij Aerobertics
  • 3mm
    3,45 € per plaat van 900mmx400mm = 9,58 € per m².​
  • 6mm
    3,88 € per plaat (zelfde afmeting) = 10,78 € per m².​

In de UK wilden ze wel een effort doen voor als ik 'meer' platen zou bestellen, maar hoeveel korting ik precies zou krijgen, weet ik niet.
Ik breng er dus in ieder geval mee, laat je bestelling maar komen.

Groetjes,
Tim
 
Depron ? maar da's gewoon een merknaam hoor, Graupner en dergerlijke hebben ook zulke spullen, heb ik nog enkele platen in verschillende diktes van liggen, makkellijk te vinden bij de betere modelbouw shop.
Eigenlijk zijn het van oorsprong platen die je koopt in de doe het zelf zaak om onder je laminaat te leggen, meer is het niet, voor kleinere vliegtuigjes komt het zelfs overeen met die "trays" waar je pakweg een kilo gyros op koopt.
Met dat verschil dat het in de doe-het-zelf zaak altijd goedkoper zal zijn dan bij de modelbouw zaak natuurlijk, helaas.


EUH.... ben jij ook van Brugge ??? Ikzelf heb nog nooit gehoord van die shop, ben nochthans geboren en getogen in Brugge (ok, ben er zo'n tiental jaar weg geweest ook, maar ben er toch alweer twaalf jaar terug).
 
Laatst bewerkt:
Hey Dany,

Ik ben niet van Brugge hoor, heb er wel familie wonen, en die winkel ben ik gewoon via google tegengekomen.
Ben er ook gaan kijken, en ik was wel onder de indruk. Hele mooi aanbod hebben ze daar. Ook hun webshop is heel uitgebreid.
't Is natuurlijk niet centrum Brugge he, 't is in Sijsele. (Hoort het bij Damme dan?) Voe min is dat all Bruhhe we.

Wel, ik wou die Depron zelf toch even proberen, omdat ik een aantal scratchbuild plannen zou willen uitvoeren, waarin het gebruikte materiaal expliciet Depron is... Als dat goed lukt, kan ik daarna wel eens proberen van andere merken of materialen te gebruiken he...
Merci voor je info 8)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan