Hoofdsponsor

1/35 White Scout Car Gd/Rw

Nog eens proberen:

Bekijk bijlage 421870

Bekijk bijlage 421871

Gespoten met de spuitbus, interieur en exterieur in het typische Rijkswacht blauw.

Bekijk bijlage 421872

Bekijk bijlage 421873

Al eens met de wielen er op .....

Bekijk bijlage 421874

en eens tonen dat het interieur er ook in steekt niettegenstaande dit allemaal verstopt zal worden door de bache.

Wordt vervolgd.
Hallo Erwin. Eens wat anders dan olive drab. Heb je decals voor rijkswacht voertuigen? Willy.
 
Hoedje af voor wat je hier laat zien.
En de kleur is inderdaad zeer geslaagd daar het de originele ral is.
 
Bedankt voor de comments.

@ Willy: neen ik heb er geen decals voor. Het wapenschild dat je straks op het voertuig zal zien heb ik afgedrukt op papier en met houtlijm er op gekleefd. Ik had een decal vel voor Belgische nummerplaten van Daco doch dit liep fout; de doordrukletters bleven niet kleven.

Dit gezegd kan ik stellen dat dit voertuig, de rebuild met gesloten bache, voor mij is afgewerkt.

635BG-1.jpg

635BG-2.jpg

635BG-3.jpg

635BG-4.jpg

635BG-5.jpg

Elsenborn1.jpg

Voor alle duidelijkheid nog even de foto waarop dit voertuig gebaseerd is. Dit is ook de reden waarom de wielen zoveel bleker zijn dan normaal.
Het is ook duidelijk dat de Rijkswacht in die tijd met meer civiele banden reed dan een White in oorlogstijd.

Er komt nog een 2de voertuig aan in open versie mét bewapening.
 
Bedankt voor de comments.

@ Willy: neen ik heb er geen decals voor. Het wapenschild dat je straks op het voertuig zal zien heb ik afgedrukt op papier en met houtlijm er op gekleefd. Ik had een decal vel voor Belgische nummerplaten van Daco doch dit liep fout; de doordrukletters bleven niet kleven.

Dit gezegd kan ik stellen dat dit voertuig, de rebuild met gesloten bache, voor mij is afgewerkt.

Bekijk bijlage 421896

Bekijk bijlage 421897

Bekijk bijlage 421898

Bekijk bijlage 421899

Bekijk bijlage 421900

Bekijk bijlage 421901

Voor alle duidelijkheid nog even de foto waarop dit voertuig gebaseerd is. Dit is ook de reden waarom de wielen zoveel bleker zijn dan normaal.
Het is ook duidelijk dat de Rijkswacht in die tijd met meer civiele banden reed dan een White in oorlogstijd.

Er komt nog een 2de voertuig aan in open versie mét bewapening.
Hallo Erwin. Opvallend voertuig. Kan je mij bij gelegenheid eens zo een wapenschild tekening van de rijkswacht bezorgen. Bedankt. Willy.
 
Van de bache ben ik niet wild maar het voertuig des te meer.
Echt knap gedaan dit voertuig.
 
@ Pascal: het is de bache uit de kit. Vermits het een rebuild is het ik ze behouden.

Jullie krijgen nog wat foto's genomen bij daglicht:

Dag1.jpg

Dag2.jpg

Dag3.jpg

Dag4.jpg

Dag5.jpg

Nu gaan we eerst de andere, open, versie afwerken.
 
Erwin,
Mooi voertuig, pure nostalgie. Ik herinner mij vaag een White in de kazerne De Witte De Haelen (mobiel legioen) te Brussel - periode 1977-1978...
Ik meen dat dit een half-track was.
Kan je mij een foto/tekening bezorgen van het embleem op het voertuig want dit ken ik niet. Ik veronderstel dat de White waarnaar jij verwijst gestationeerd was in de Eerste Mob Gp ?
 
Deze foto's benadrukken hoe knap dit voertuig wel is gemaakt.
Ben onder de indruk van de eerste en laatste foto.
Top.
 
Erwin,
Mooi voertuig, pure nostalgie. Ik herinner mij vaag een White in de kazerne De Witte De Haelen (mobiel legioen) te Brussel - periode 1977-1978...
Ik meen dat dit een half-track was.
Kan je mij een foto/tekening bezorgen van het embleem op het voertuig want dit ken ik niet. Ik veronderstel dat de White waarnaar jij verwijst gestationeerd was in de Eerste Mob Gp ?
Het embleem dat op het echte voertuig stond heb ik indertijd jammer genoeg niet gefotografeerd en ik kan het nergens terugvinden.
Heb dan maar een ander embleem, eigen aan de 1 Mob Gp in Gent, gebruikt. De randen zijn niet juist maar de Gentse leeuw wel.
Heb dit afgeprint op papier, uitgesneden en verlijmd met houtlijm op de White.

eerste mobiele groep.gif

De White heeft dezelfde neus als een US halftrack maar bij mijn weten hebben wij dat bij de Rijkswacht nooit gehad.
In het Mobiel Legioen stond wel zo een White met een plexi "serre" achteraan. Dit voertuig werd ingezet bij de beveiliging "El Al" na de aanslag op Israëlische burgervliegtuigen van die maatschappij.
 
De tweede, open, White werd ondertussen ook al gespoten. De binnenzijde in Humbrol 155, de buitenzijde in de Rijkswacht kleur.

Paint1.jpg

Paint2.jpg

We zijn goed op weg...
 
Zalig om te zien ik heb ooit zo een half track bezig gezien achter waar we woonde in een grote weide tegen een boom te duwen
pure nostalgie
prachtig
Marc
 
Het embleem dat op het echte voertuig stond heb ik indertijd jammer genoeg niet gefotografeerd en ik kan het nergens terugvinden.
Heb dan maar een ander embleem, eigen aan de 1 Mob Gp in Gent, gebruikt. De randen zijn niet juist maar de Gentse leeuw wel.
Heb dit afgeprint op papier, uitgesneden en verlijmd met houtlijm op de White.

Bekijk bijlage 421954

De White heeft dezelfde neus als een US halftrack maar bij mijn weten hebben wij dat bij de Rijkswacht nooit gehad.
In het Mobiel Legioen stond wel zo een White met een plexi "serre" achteraan. Dit voertuig werd ingezet bij de beveiliging "El Al" na de aanslag op Israëlische burgervliegtuigen van die maatschappij.

Het is uiteraard wel al heel lang geleden hé.
Ik heb begin jaren tachtig nog op de luchthaven gewerkt en heb in die periode heel wat foto's (en dia's) genomen. Ik denk dat ik nog enkele foto's heb liggen van het "EL AL dispositief". Ik zal er eens naar zoeken en laat bij gelegenheid nog wel iets weten.
 
Het is uiteraard wel al heel lang geleden hé.
Ik heb begin jaren tachtig nog op de luchthaven gewerkt en heb in die periode heel wat foto's (en dia's) genomen. Ik denk dat ik nog enkele foto's heb liggen van het "EL AL dispositief". Ik zal er eens naar zoeken en laat bij gelegenheid nog wel iets weten.
Aibuske,

Ben je nog actief binnen de blauwe fabriek?
 
De tweede, open, White staat op zijn wielen en kreeg zijn emblemen.

Wheels1.jpg

Wheels2.jpg

Nog te doen: kussens in de stoelen, voorste stoelen monteren, stuur plaatsen, bewapening aanbrengen en een laag satijn vernis.
Deze mag een proper model blijven want hij werd zo gefotografeerd tijdens een open deur dag.
 
Knap hoor.
mooie voertuigen met zorg gemaakt.
 
Met grote vreugde meld ik het einde van deze bouw, de open White is afgewerkt.

Finished1.jpg

Voor de gelegenheid maar meteen foto's buiten genomen.

Finished2.jpg

Finished3.jpg

Finished4.jpg

Finished5.jpg

Finished6.jpg

Even herinneren dat de bouw van het voertuig gebaseerd is op deze foto, genomen door mijzelf in de kazerne Lt. Jacqmain te Gent (St.-Denijs-Westrem) en dit eind 1974 - begin 1975.

St-Denijs.jpg

Om het verschil met de gesloten White nog eens aan te tonen dan maar een gezinsportretje.

Twins1.jpg

Twins3.jpg

Twins4.jpg

Had er nog effe aan gedacht om nu een 3de scout car White te bouwen maar voorlopig heb ik er genoeg van, we gaan een andere doos open trekken.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan