Hoofdsponsor

1/35 Which way ... [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danny_Jeurissen

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 aug 2010
Berichten
4.736
Beste vrienden er is niet alleen een nieuw jaar gestart maar ben ook weeral begonnen aan een nieuw project,het ondergrondje is gemaakt van piepschuim en heeft deze afmetingen 13/11 cm het is weer niet te groot maar groot genoeg om weer veel detail werk in te steken...
Het verhaal speeld zich af op mijn geliefkoosd terrein Rusland en we gaan een vignette maken dat dan weer af speeld in een fabriek.
Er komen een hoop ingrediënten om een geloofwaardig vignette te kunnen maken.
We zijn op 1/1/013 reeds gestart met het maken van de silo,ik heb hiervoor een lege silicone kid gebruikt en de rest aangepast met Evergreen strips,de silo is nu voor 85% gebouwd.
De figuren zijn afkomstig van Dragon Gen2 en enkel de hoofdjes zullen hier aan gepast worden...;)

Afbeelding144.jpg

Afbeelding143.jpg

Afbeelding141.jpg

Afbeelding140-1.jpg

Afbeelding139.jpg

Afbeelding138.jpg

Afbeelding137.jpg

Afbeelding136.jpg

En dan hier de figuren...;)

photo.jpg
 
Mooie start alweer Dany, succes met deze.

Fred
 
hmmm, weer eentje om in de volglijst te zetten precies...
 
modelbouwers hebben altijd een lege vuilbak, ze recycleren alles !
goe bezig
 
Dat wordt weer uitkijken telkens ik de pc aanzet, veelbelovend ziet het er uit, die silo stààt alvast !
 
Dit wordt er zeker ééntje om in de gaten te houden, en niet alleen op het forum, zal zeker de aandacht trekken op de beurzen...
 
Dit wordt er weer eentje om te volgen Danny.
Ik hoop dat er nog plaats is op de eerste rij.
Kunnen we weer wat bijleren.

Mark
 
Mooi werk, ergens bezorgt het me zelfs de rillingen, vooral wanneer ik die loshangende metalen draadjes zie, ik durf er zelfs niet aan denken wat er zou kunnen gebeuren als daar stroom op zou komen :D
 
Bedankt jongens voor de positieve feed-back...
En voor jou Mark is er nog steeds plaats op de eerste rij...:laugh:;)

Deze week eens kijken of ik ergens de tijd vind om de klim haken te plaatsen aan de zijkant van de silo...
 
Jij hebt duidelijk iets met fabrieken. :D... eender hoe... dit wordt weer iets onvoorstelbaar moois.
Komt dit in combinatie met de schoorsteen of ben je nu aan twee dio'tjes tegelijk bezig?
 
@Walesha : da's nog eens een idee, mijn schoorsteen bij Danny's silo. Je bent twee dio-builders door elkaar aan 't slaan, vriend !

Danny, dat is er weer knal bovenop ! Dit wordt weer iets om te blijven volgen. Het bouwen van je silo beloofd je veel plezier te bezorgen. Tal van technieken zal je er op kunnen botvieren. Wel zorgen dat je goede hechting hebt tussen het plasticard en -profielen en de silicone-bus.
Toen ik mijn silo gebouwd heb (Industrie Dio) had ik een vel plasticard met tweezijdig kleefband op een plastiek pot gekleefd en nog kwamen de randen los, welke ik dan vastgezet heb met secondelijm. Ik bedoel maar : vind de goede lijm, sommige lijmen hebben de neiging te vreten in het plasticard waardoor je ongewenste putten krijgt in je plasticard...

Het idee is alvast origineel, de silo wordt zeker een blikvanger, vooral met de verschillende details die je er nu al in gelegd hebt...

Groeten Rik
 
veel suc6 dany gaan we natuurlijk weer van dichtbij volgen.
de silo is alvast een goede start ;)
 
Hey Danny,alvast succes met je nieuw dio-ke ,je silo ziet er al schitterend uit uit ;)µ
Volgen we met aandacht!
 
De silo ziet er heel mooi uit. Maar hebt ge al eens een test gedaan of de verf er goed op blijft hechten ? Veel van die siliconen-kokers zijn uit polyethyleen gemaakt, een plastic dat zijn hele leven redelijk "vettig" blijft en zich moeilijk laat schilderen.
 
Ik volg terug mee, alvast een prachtige start.

Grtz Bart.
 
De silo ziet er heel mooi uit. Maar hebt ge al eens een test gedaan of de verf er goed op blijft hechten ? Veel van die siliconen-kokers zijn uit polyethyleen gemaakt, een plastic dat zijn hele leven redelijk "vettig" blijft en zich moeilijk laat schilderen.
Dat vroeg ik me eigenlijk ook af... ik heb ooit voor een kennis van zo'n koker een gas-citerne gemaakt en die moest ik wel deftig opschuren eer er lijm en verf op kon, maar dat is alweer meer dan 30 jaar geleden.
Mogelijk zijn ze nu in ander materiaal?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan