Hoofdsponsor

1/9 Wehrmacht Soldaat ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.443
Ik heb deze figuur gekregen, de firma bestaat waarschijnlijk al een tijdje niet meer.
Maar ik vind ook geen referentie om hem af te werken, kan mij iemand helpen wat betreft zijn kledij en uitrusting.

attachment.jpg

Grtx Jan
 
Aan de kleding te zien, winter: b-WW2-b-font-font-b-German-b-font-Winter-Soldier-B.jpg
-historical-german-uniforms-during-a-wwii-46793371.jpg

???
 
Okee, bedankt mensen.

Het is een oudere figuur en de man die ze mij cadeau gedaan heeft had de helm reeds geschilderd.
Gezien het eerlijk gezegd een beetje een freak is wat ww2 en duitse uniformen aangaat, veronderstel ik dat zijn keuze voor de helm cammo wel correct geweest zal zijn. dank zij jullie foto's heb ik al een en andere kunnen terug vinden, de mantel met pels is waarschijnlijk een ss parka late uitvoering met geitepels als kraag of een buitgemaakte Italiaanse parka.
Hij draag deze onder zijn eigen vest, en aangezien de helm geen winter cammo heeft draagt hij de cammo waarschijnlijk naar buiten.
Gezien de helm heb ik dezelfde cammo overgebracht naar zijn vest.

attachment.jpg attachment.jpg

Vraag 1 bestaat deze cammo
Vraag 2 heeft er iemand een goede referentie.

Grtx Jan
 
Je hebt er al mooi werk aan verricht, maar ik vind het jammer dat de figuur een lichte oogafwijking heeft. Ik zou hem misschien een ooglapje à la Von Stauffenberg geven. Voor late uniformen werd inderdaad soms Italiaanse tentstof gebruikt, dus in die camo ben je dan nogal vrij, denk ik.
 
NOTE
Op vraag van Grijze Wolf wordt dit topic gesloten, binnenkort komt deze buste terug in een ander, nieuw topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan