Hoofdsponsor

1/24 VW T1 Samba Bus [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het valt niet me om de body om de cassorie te lijmen, ik heb eerst los in elkaar gezet om te kijken of het past ( de delen die er op kunnen ), d deuren heb ik aan de body gedaan maar daar kwam het eerste probleem, er breekt een puntje van de scharnier af dus nu probeer ik de scharnier te maken zodat de deur toch open kan. De delen die er op kunnen heb ik er op glijmd en met twee klemmen vast geklemd ( wel voorzichtig ), en zo dat de deuren goed passen en niet er scheef in staan.

Ik weet wel dat ik nauwkeuriger moet worden, het glaswerk is niet zo mooi, geen stille hand.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik hoop dat het nog mee valt als hij klaar is.
 
Hoi Danny,

Bedankt voor de compliment, maar ik zlf denk daar anders over, de ramen zijn niet zo mooi en de scharniertjes los ik wel op.
 
Als ik twijfel over zo'n fijne rand plak ik altijd afplaktape om een scherpe rand te krijgen. Na drogen eraf halen en klaar. Als je hem wat verweert kan je dit nog aardig pareren hoor Bart, maar was dat de bedoeling ? Een behandeling met bijvoorbeeld AK's Green Slime (dacht ik) geeft mooie algenachtige/mosachtige effecten op en langs rubberboorden aan ramen.
 
Hoi GUnit,

Bedankt voor de tip, verweren was eignlijk niet de bedoeling ( moet ik nog leren ), ik ga eens rondneuzen op het forum, heb er al een stuk van glezen op dit forum een tijd geleden, ik moet dat gewoon een keer zien hoe je dat doet.
 
Ik heb de details op het dashboard gedaan en op het stuur.

attachment.jpg
 
Dat ziet er zeer netjes uit.
 
Ik ga even op de buers kijken op 22 january kijken of ik daar its kan op steken ovr dat verweren endergelijke. ik snap er weinig van.
 
Je gaat goed zie ik Bart en dat verweren ja dat is iets dat we moeten leren he;)
 
Het ziet er toch aardig uit vind ik. Modelbouwen is iets waar je in blijft bijleren en het is enkel met vallen en opstaan dat je beter wordt.
Je volgend model zal er weer beter uitzien enz.... Het belangrijkste is dat je er plezier mee hebt en dan komt de rest vanzelf met de tijd.
Je bent goed op weg vind ik want je neemt je tijd ervoor en het is nu ook niet direct de gemakkelijkste om te schilderen ;)
 
Hoi Danny en Michael,

Danny, bedankt voor de link.

Michael,

Het ziet er toch aardig uit vind ik. Modelbouwen is iets waar je in blijft bijleren en het is enkel met vallen en opstaan dat je beter wordt.
Je volgend model zal er weer beter uitzien enz.... Het belangrijkste is dat je er plezier mee hebt en dan komt de rest vanzelf met de tijd.
Je bent goed op weg vind ik want je neemt je tijd ervoor en het is nu ook niet direct de gemakkelijkste om te schilderen ;)

Daar heb je gelijk in, het gaat iedere keer beter, door het doen leer je het.

Ik heb een paar foto's gnomen hoe het nu is, ik wil de rand ook rood maken waar de strips opkomen, zie foto van de strip ( zit geen rode rand tussen ).

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ziet er goed uit Bart.
Nog even en hij is klaar.
 
Hoi Jelle en Luc,

Bedankt voor de complimenten.
 
De achterklep was een pinnetje afgebroken, wou het maken maar dat ging niet goed, bij het boren is het gat te groot geworden n heb het nu met plamuur bewerkt, straks schuur ik het en komt de klep vast in de body.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hij gaat goed , Ik ben benieuwd verder , als ik je was zou als alles klaar is nog een scheidingsbiesje leggen tussen het wit en rood . dat maakt um af .
 
Maatje ik zou deze zelf een pennetje maken,stukje sprue stretchen en in gat wat groter geboorde gat vastzetten.
Maar ik merk op dat dit wat moeilijk te bevestigen is omdat je busje al in elkaar steekt en dus je beweeg vrijheid heel erg klein is.
Hoe dan ook het ziet er alvast mooi uit .
 
Hoi Doomwad en Bubblegum,

Bedankt voor de reacties,

Doomwad, ik heb het geschuurd en bewerkt en in gelijmd, hij gaat niet open maar dat is niet zo'n probleem, ik had geboord maar dat is verkeerd gegaan.

attachment.jpg

Bubblegum, ik denk dat je dit bedoeld, ik heb eerst een rode bies met een dentipen op gestift en toen het decal er op gedaan.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan