Hoofdsponsor

1/24 VW Golf 1 GTI [done]

Schaal 1/24 - 1/25
Roy origineel hangt dat af van bak tot bak en de meeste " Getrag "versnellingsbakken hebben zulke ribbels nu wel niet op die plaats dat is niet te doen, die zij praktisch niet na te bootsen , maar zo kaal heb ik ze nog nooit in mijn handen gehad
deze is een vw bak

attachment.jpg
 
Dat lijkt wel haast een bak van een Kever. Ik zie daar een flens zitten voor de aansluiting met de aandrijflijn. Op mijn foto zie ik die niet staan, op het kitexemplaar ook niet.

Weet je zeker dat je de juiste versnellingsbak als voorbeeld hebt? Ik heb specifiek gegoogeld op "Volkswagen Golf GTI Getriebe" en kwam toen bij mijn foto uit.

Ik vermoed dus dat de foto die jij gebruikt geen Golf 1 GTI-versnellingsbak is.

Overigens zou je, als je toch vast houdt aan jouw referentiefoto, de koelribben met zeer vaste hand kunnen proberen na te bootsen met dunne stripjes messingplaat haaks op het plastic gelijmd met gator glue. Om de buiging te krijgen, zul je de stukjes stuk voor stuk moeten uitsnijden in een curve.
 
Roy er zijn zoveel verschillende bakken als motor's bij VW zoals de motoren trekken die allemaal opeen maar geen 1 motor is dezelfde die hebben alleen al een motorcode hebt die niet kan je geen stukken voor krijgen dat geeft men aan met stickers op de motor boorddocumenten en in de koffer
Ik weet het is niet het zelfde maar zo bloot is het ook niet hoor en je ziet bijna niks van die bak omdat ere nog van alles boven komt maar inderdaad zo kon het ook niet ik weet niet hoe ik het beter zou kunnen oplossen want het is allemaal zo pietluttig klein om daar aan te beginnen
 
Dus de referentiefoto van jou is ook van een Golf 1 GTI?
 
neen Roy maar het is wel een vw bak en de echte golf 1 bak heeft ook ribbels maar die liggen dan weer anders ik nu alles er terug afgedaan ook de verf want met er steeds in te knijpen gaat de verf er gezwind af alhoewel er vernis op zit
 
Sorry hoor, maar je zegt dus dat de zo ultiem gebouwde kit van Revell waar iedereen lovend over is hier een fout heeft zitten, terwijl ik een foto van een VW Golf 1-versnellingsbak aandraag waaruit blijkt dat Revell géén fout heeft gemaakt, jezelf bij jouw visie baserend op een foto van een versnellingsbak die niet eens van een Golf GTI afkomt?

Geef dan gewoon toe dat je geen zin hebt om het aan te passen, dat bespaart mij de moeite er steeds op te reageren.
 
Overigens zit de dynamo bij jouw model op de verkeerde plek, zoals blijkt uit de volgende foto van een echt VW blok:

VW-T1-729x486-242983c3ba5fff57.jpg
 
Roy ik ben niet mee hoor dit is een luchtgekoelde kever motor , en in de Golf zit een watergekoelde 4 cyl in lijn en de alternator zit correct op zijn plaats het is juist de versnellingsbak die niet zo mooi is afgewerkt omdat ge er niet veel van ziet eens dat hij ingebouwd is
En die versnellingsbak ok dat was niet de juiste , het was louter bedoelt om te laten zien hoe die versterkingsribben er uit zien , ik ben nu bezig om heel de bak helemaal aan het veranderen zoals het ongeveer hoort ik heb een correcte afbeelding gevonden , en uit mijn hoofd ken ik het niet meer
Je zal wel zien
Marc
 
Mensen bij nader inziens ( en ook een raad die ik kreeg ) was het toch niet helemaal juist met wat ik bezig was , daarom heb ik me weer eens goed geïnformeerd bij onze gezamenlijke vriend Mr Google :lol:
Ik ben nu begonnen met het scratchen van de schakel mechaniek boven op de bak ( in het Belgisch Vlaams boite ) daaraan zit ook een oog waar de koppelingskabel in komt want daaronder zit de koppelingshefboom die vanachter in de bak komt en helemaal door de versnellingsbak gaat naar voor om daar de drukgroep te bedienen ( een raar systeem dar V.W. jaren en jaren gebruikt heeft ) tegenwoordig zit er op het koppelingshuis een hydraulisch pompje dat de koppelingshefboom van daar bedient
Ik ben dus begonnen met een zeer dun aluminium plaatje te maken dat ongeveer de vorm heeft van die bewuste arm

IMG_4847%20001.jpg

hier heeft het al een beetje vorm
IMG_4849%20001.jpg

en daar achteraan komt die hefboom aan de versnellingsbak
aan de voorzijde zie je dan waar de koppelingskabel in komt
IMG_4850%20002.jpg

dit is het schakelmechanisme dat later verschillende malen gewijzigd werd en de laatste versie's waren met bowdenkabels ( zijn dikke gevlochten kabels die van aan de pook vertrekken en zo rechtstreeks aan de bak komen , voordeel kan in alle vormen gelegd worden geen kniegewrichten of koppelstukken ook minder slijtage delen , maar deze golf mk 1 versie had dat nog niet ) men ziet ook links het gat waar de koppelingskabel door gaat om onderaan in de hefboom te komen
ik hoop dat het voor jullie duidelijk is ( anders vraag het maar hoor )

IMG_4848%20001kopie.jpg

rechts van dat schakelmechanisme komt normaal ook nog een kleine hefboom waar dat stangenstelsel op komt waar nu die kabels voor gebruikt worden maar zover ga ik nu niet , trouwens je ziet er niks van

Ik hoop dat het jullie bevalt anders hoor ik het wel

@ Roy ik begrijp u ok ik was misschien verkeerd maar ik wilde u maar aantonen dat een versnellingsbak niet zo bloot of kaal is , maar er is eenn reden voor dat Revell dat doet , je ziet bijna niks van die bak en onderaan is die dan wel redelijk gedetailleerd het geen er nu op staat is zoals het is ik ga nog even zoeken voor een afbeelding
Marc

Roy bedankt om mij weeral in de goede richting te forceren ;);););)
 
Mooie update, de werken gaat lekker en verzorgd verder :)
 
Ziehier de eerste generatie versnellingsbakken Golf MK 1 GTI daarna werden ze regelmatig aangepast en veranderd omdat ze in feite te licht waren voor een GTI

attachment.jpg

attachment.jpg
deze afbeeldingen dienen louter als voorbeeld en indien er klachten over komen zal ik ze direct verwijderen
 
Hey,

Goe bezig zou ik zo zeggen, maar ga je achteraf er nog iets van zien..... ???
Anders is het zonde van de tijd. Ikzelf ben dit al afgeleerd om iets te maken of te detailleren als je achteraf het niet meer ziet. :)
 
Swaken ik weet het maar je ziet er een klein beetje daarom ga ik er niet teveel aan dood doen
Thanks voor de interesse
Marc
 
Zijn weer mooie werken Marc.
Veel plezier er mee.
 
Swaken ik weet het maar je ziet er een klein beetje daarom ga ik er niet teveel aan dood doen
Thanks voor de interesse
Marc

Marc,

Als je er iets van ziet dan is het gerechtvaardigd dat je detailleerd. Zo zijn ik ook wel, als je iest ziet, dan gaan we ervoor. Maar mocht je er niets van zien was het zonde uiteraard.
Ik volg je werken steeds, maar meestal in stilte, dit als oud-autotechnieker..... :)
 
Ik ben er nog eens met wat nieuwigheden aan de motor
Ik ben stilletjes aan begonnen met de bougiekabels te leggen zoals gewoonlijk een draad gezocht van 0,3 mm x24 ( 1/24 ) =7,2 mm kan kloppen met de werkelijkheid
Daarna een draad gezocht waar deze draad in de isolatie kan en zo stukjes afgesneden om de ontstoorders na te bootsen die zijn jaren gemaakt in metaal ( bijna gebruikt door alle Duitse autofabrikanten ) en hebben een goudachtige kleur ( gegalvaniseerd )

IMG_4881%20001.jpg

IMG_4884%20001.jpg

dus de vier ontstoorders een goudachtige kleur gegeven en 1 voor 1 op zijn plaats gekleefd

IMG_4886.jpg

IMG_4887%20001.jpg

IMG_4888.jpg

IMG_4889.jpg

ondertussenn is de waterpomp ook al bevestigd en het distributiedeksel waar de tandriem achter zit er ook op geraakt enn het begint een mooi motortje te worden

IMG_4891.jpg

IMG_4892%20001.jpg

IMG_4894%20001.jpg

IMG_4893%20001.jpg

en nu is het gewoon alles retoucheren en kijken of de kleurtjes goed zijn het goud vind ik persoonlijk nogal hevig ik zal wel kijken of ik het kan verbeteren
Tot laters
Marc
 
Mooi! Zo komt de motor pas echt tot leven.
Het goud zou je inderdaad nog een beetje kunnen verweren met een donkere wash.

En nog even een kleine tip: Je hebt recent een topic geopend waarin je zegt dat de verf afgeeft, als je de motor vast pakt.
Dat kan komen omdat je het te vaak weer vast neemt. Daarom stel ik voor dat je eerst alles dryfit, en dan pas begint met de montage.
Dus pas als je alle kabels, connectoren etc hebt voorzien, zou ik pas beginnen verven.
Nu moet je vaak opnieuw passen en wikken en wegen en net daarom komt ook je verf weer los.
 
Ok ik begrijp dat maar ik had hem mooi gespoten en dan pas de kabels gemonteerd anders kan je niet overal aan , ik zal het proberen
Bedankt he makker
Marc
 
Ziet er weer heel goed uit zoals we gewoon zijn van Coachke. Het is wel wat te technisch voor mijn fantasievolle brein (die krijgt dan kortsluiting) maar ik blijf toch volgen. Er is hier veel bij te leren.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan