Hoofdsponsor

1/35 'Vive la liberté' [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Prachtig Erwin !

Dit is puur genieten, net alsof ik een artikel van EN lees in AOM.

We blijven dit zeker volgen, ooit wil ik me er ook wel eens aan wagen.

Groeten Rik
 
Bedankt voor deze toffe commentaren!
Tom: het is allemaal éénvoudiger dan het lijkt, ik heb al mijn informatie uit de AOM magazines. Dus als je die stappen volgt lukt het zeker. Wat ik nu aan het maken ben is eigenlijk een mengeling van alle nummers (bakstenen, muurreclame, kasseien,...). Tot volgende update!

Erwin.
 
Volgende update: Eigenlijk te veel om op te sommen, maar k'zal mijn best doen. Als ge echt alle stappen wil weten kunt ge beter de AOM-magazines ter hand nemen.
Na de reclameschildering uitgedroogd was heb ik deze verweerd door er met een schuurpapiertje (320-600) al draaiend over te gaan. indien tevreden kan je verder gaan met de verschillende kleuraccenten te leggen op de gevel. Daarna ga je verder met het microschilderen dat houdt in de kleine scheurtjes enz. . De onderste boord heeft een wash gehad van hetzelfde blauw als de reclame, die wanneer is uitgedroogd ook wordt opgeschuurd. Later breng je er nog verschillende kleurtinten blauw in op gevolgd door nog wat microschildering. Het ijzer krijgt eerst een ondergrond camo black-brown en nadien gebruik je roestpigmenten old-, standard- en light rust. De aflopers roest zijn gedaan met olieverf burnt umber en burnt sienna. Het houtwerk is vind ik het moeilijkste, daar zit veel kleurvariatie in waaronder terug het blauw. De foto's zijn in het donker genomen, dat gaf een extra effect;). Voilà, dat was het ongeveer, hier de pics:
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Erwin.
 
Fraai stukje werk Erwin
 
Da's bangelijk mooi !

Mijn volgende dio, waar ik mijn Kfz 83 wil op plaatsen, komt in een industriële site. Dus daar zal ook wat scratch bij komen zoals je hier toont.

In ieder geval, zeer mooi wat je hier toont. Je bent een goede leerling, Nouaillier zal trots op je zijn. :laugh:

Groeten Rik
 
Adembenemend, zeer mooi geschilderd. En dan die details: bv. dat kabeltje van de lamp die in de muur gaat ter hoogte van de letter "N".
Prachtig.

Grtz Bart.
 
Zeer mooi gedaan. Ik volg ook altijd de artikels in AOM over het maken van die rustieke gevels.
Ik heb maar één kleine pietluttige opmerking. Op de gevel met de takel vind ik de barsten in de gevel iets te gebogen. Ik denk dat als ze iets hoekiger zijn dat ze net dat iets meer realistischer zijn, of ik moet mij vergissen.
Desalniettemin, prachtig werk Erwin.
 
Op de gevel met de takel vind ik de barsten in de gevel iets te gebogen. Ik denk dat als ze iets hoekiger zijn dat ze net dat iets meer realistischer zijn, of ik moet mij vergissen.
Ge hebt gelijk, die barsten daar ben ik zelf ook niet zo tevreden over. Maar ik ga dat nog proberen recht te zetten. ;)

Erwin.
 
Zeer degelijk werk, dit belooft !
 
hola, deze topic zie ik hier juist staan.
Ja amaai Erwin, das er bovenop zeg, zeer knap gedaan man
 
Yo Erwin,

Das dik in orde hier! Gevel ziet er prima uit en de muurreclame uit de losse hand geschilderd...zeer knap!

De verwering ziet er goed uit...ben benieuwd naar meer.

Greetz Nico
 
Eerst mijn beste wensen aan alle leden! Dat het een gezond en bouwvol 2012 mag zijn :) !
Bedankt voor de reacties, ik ben nu aan de ondergrond aan't verder doen en ook nog wat aan de Jeep. Update's volgen nog! ;)

Erwin.
 
Erwin ik zou die barsten laten voor wat ze zijn, volgens mij ga je het verknoeien als je die meer hoekiger ga proberen maken. En zeg nu zelf dit zou eeuwige zonde zijn van zo'n meesterwerkje. Dit smaakt naar meer...
 
het plakwerk is er juist afgevallen,topwerk erwin
 
Hoogtijd voor nog eens een kleine update. Deze keer van de Willy Jeep waarvan de PE-set véél moeilijker was dan gedacht! Het dio zelf volgt in de komende dagen ;) .
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Voilà dat zijn ze, nog véél werk voor de boeg! Tot later...

Erwin.
 
mooie vorderingen Erwin. Alleen zou ik nog die gietnaden op het frame van de stoelen wegwerken (2e foto). Die vielen mij direct op.
 
Mooi werk met al die PE. Is dit volledig gelijmd?

Eventueel kan je proberen of je die band aan de deuropening iets meer kan laten hangen, bedoel iets meer het zwaartekrachtgevoel (doorhangen of meer spannen, heb het idee dat het nu iets tussenin is) versterken.
 
Mad Ice: goed gezien, deze moeten idd nog weg.
Silonoz: PE is gelijmd. Wat die gesp betreft, ik heb er al veel aan gewrongen maar dit was het beste. K'ga nog eens proberen.

Erwin.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan