En de volgende stap in het verweren van de zadeltanks.
We gaan alg aanbrengen op de waterlijn.
Dat is een beetje lastiger als een wash aanbrengen.NU moet je een wash in een wash gaan aanbrengen
...klinkt raar,en werkt ook raar.En daarom moet je daar de tijd voor gaan nemen.Als je dit goed doet,geeft het een leuk effect.
Ik gebruik hiervoor een standaard revell kleur,nml.revell nr.362.
Om dit goed te kunnen doen,moet je ook enkele voorbereidingen treffen.
Zo moet je de romp in een zijwaartse positie leggen,maar niet helemaal plat.Ongeveer een graden of 45.Anders loopt de paint verkeerd uit.En dat voor de eerste wash alleen maar.Bij de tweede wash heb ik de romp wel plat gelegd,althans zover als mogelijk dan.Dat is weer nodig om de tweede wash de kans te geven er het beoogde effect aan te geven.
De eerste stap is om de verf gewoon lekker dik en puur aan te brengen op de lasnaad in dit geval.Dit kun je ook,natuurlijk,gewoon op je romp aanbrengen ter hoogte van de waterlijn.
Doop nu een schone,en dunne kwast in schone wasbenzine.
Tik nu de kwast,voorzien van wasbenzine,in het midden van je groene streep,en laat de natuur haar werk doen.Nu zal de paint neerwaarts gaan lopen..lopen laten.
Nu moet je er alleen voor zorgen,dat de uitlopende verf niet diep gaat lopen.Immers de algenlijn is zo breed als je fantasie.Maar maak deze niet te breed...
Wat te diep gaat lopen,moet je snel weg vegen met een schoon doekje of keukenpapier.Blijf erbij,want het loopt goed.
En nu opletten....druk niet met je kwast in de uitlopende verf,of erin,dan gaat het effect ervan verloren..
Hier ben ik ermee gestopt....ik vond dit breed genoeg.
Maak nu je kwast schoon,en doop deze wederom in de schone wasbenzine.Nu wapper je de kwast uit,zodat er niet veel wasbenzine meer opzit.Er mag wel wat blijvenzitten,maar nooit veel en zeker geen druppels
.
En nu ga je met je kwast voorzichtig in het groene gedeelte tippen en lichtjes stoten.Zodat je op die plaatsen de verf wegstoot.maar alleen in het midden ongeveer.Volg in grote lijnen de grillige vorm van je wash.
Als je dit goed doet,dan zal de paint verdwijnen in het midden,zodat je een grillige open plaats krijgt waar geen verf zit(denk je dan).Doch er blijft paint zitten,en dat ga je pas zien,als het opdroogt.Een mooi groen filter
.
Als je goed kijkt in de laatste foto,zie je wat ik bedoel met in het midden de paint wegstoten...
Zo gaat het er dan uitzien.hier is het nog wat nat.
En zo heb ik alg aangebracht op de waterlijn,grillig en natuurlijk.
Wordt vervolgd...
Ron.