Soms vraag ik mij af wat sommige fabrikanten drijft tot het ontwerpen (of niet) van sommige modellen of onderdelen ervan.
Dit model van Mirror Models kreeg tot nu toe van mij veel lof behalve voor hun instructies die soms wat onduidelijk overkomen door het gebruik van computer tekeningen. Heb ook al vastgesteld dat men een bepaald onderdeel vergeten is te tekenen en te vermelden maar het is wel aanwezig op één der gietramen.
Door de foto's van Roy (waarvoor nogmaals mijn dank) en de tekeningen in mijn boek kom ik bij een onderdeel van de kit dat omschreven wordt als PE3.
De PE staat natuurlijk voor photo-etching en 3 is onderdeel 3 er van maar het is een vlak stuk met een sprietje aan en het is onduidelijk wat het is en waar het toe dient. Zelfs de plaats waar het moet komen is vrij onbepaald.
Volgens Mirror moet het bleke stukje PE3 dus komen op de wand van de motor en moet het sprietje lopen naar een stuk dat ik ondertussen kunnen identificeren heb als de carburator.
Als je dit toepast op het model dan plak je dit tegen de wand doch het sprietje is te kort om tot aan de carburator te komen.
Bij de tekening in mijn boek is er echter geen sprake van een plaatje tegen de wand van de motor maar zou dit een onderdeel moeten zijn dat ergens omschreven wordt als "starting engine". Het sprietje vormt de verbinding tussen enerzijds de carburator (boven) en de "idling latch"; het hendeltje onderaan.
De foto uit Roy zijn boek toont hoe het werkelijk is.
Er rest mij dus niets anders te doen dan PE3 weg te halen van mijn motor en er een blokje voor te maken dat ik dan hopelijk kan verbinden met een ander onderdeel.
Dat zijn zo van die kleine dingen waar ik niet van hou. Waarom daar een PE stuk voorzien zonder verdere vermelding en wetende dat het in werkelijkheid zo niet was?
Afgaande ook op de vele foto's van Roy vraag ik mij af of ik de motor niet beter een zwarte primer zou geven i.p.v. een grijze. Denk dat dit veel zal bijdragen tot de verwering want ten slotte staat deze onder een motorkap die meer dienst doet als dakbedekking dan als bescherming.
Dit model van Mirror Models kreeg tot nu toe van mij veel lof behalve voor hun instructies die soms wat onduidelijk overkomen door het gebruik van computer tekeningen. Heb ook al vastgesteld dat men een bepaald onderdeel vergeten is te tekenen en te vermelden maar het is wel aanwezig op één der gietramen.
Door de foto's van Roy (waarvoor nogmaals mijn dank) en de tekeningen in mijn boek kom ik bij een onderdeel van de kit dat omschreven wordt als PE3.
De PE staat natuurlijk voor photo-etching en 3 is onderdeel 3 er van maar het is een vlak stuk met een sprietje aan en het is onduidelijk wat het is en waar het toe dient. Zelfs de plaats waar het moet komen is vrij onbepaald.
Volgens Mirror moet het bleke stukje PE3 dus komen op de wand van de motor en moet het sprietje lopen naar een stuk dat ik ondertussen kunnen identificeren heb als de carburator.
Als je dit toepast op het model dan plak je dit tegen de wand doch het sprietje is te kort om tot aan de carburator te komen.
Bij de tekening in mijn boek is er echter geen sprake van een plaatje tegen de wand van de motor maar zou dit een onderdeel moeten zijn dat ergens omschreven wordt als "starting engine". Het sprietje vormt de verbinding tussen enerzijds de carburator (boven) en de "idling latch"; het hendeltje onderaan.
De foto uit Roy zijn boek toont hoe het werkelijk is.
Er rest mij dus niets anders te doen dan PE3 weg te halen van mijn motor en er een blokje voor te maken dat ik dan hopelijk kan verbinden met een ander onderdeel.
Dat zijn zo van die kleine dingen waar ik niet van hou. Waarom daar een PE stuk voorzien zonder verdere vermelding en wetende dat het in werkelijkheid zo niet was?
Afgaande ook op de vele foto's van Roy vraag ik mij af of ik de motor niet beter een zwarte primer zou geven i.p.v. een grijze. Denk dat dit veel zal bijdragen tot de verwering want ten slotte staat deze onder een motorkap die meer dienst doet als dakbedekking dan als bescherming.