Hoofdsponsor

1/35 US Army Loader

wel, knap hoor tja met koordjes is dat toch iedere keer zo maar toch een knap tractortje
 
@Marc: Hij wordt omschreven als een "loader" en zal waarschijnlijk meer gediend hebben om vrachtwagens te vullen dan om vliegvelden aan te leggen waarvoor ze trouwens grote bulldozers hadden. Vermits deze tractor als zodanig ook in kit vorm bestaat veronderstel ik dat het schep gedeelte en de bediening ervan iets extra's was om op de tractor te zetten.

Dit beestje is afgewerkt geraakt zij het niet zonder de laatste problemen.
De kit voorziet een touw en je zou er van kunnen uitgaan dat ze precies weten hoe lang een dergelijk touw moet zijn. Te meer: in de instructies staat vermeld dat je moet wachten met positioneren van de schep tot je definitief weet in welke stand je ze wil. Ik ga er dan van uit dat er speling in lengte voorzien is.
Vermits er twee katrol systemen zijn heb ik het touw dan maar mooi in het midden doorgeknipt om gelijke lengten te hebben. Bleek dus een misrekening te zijn want beide touwen waren dus net iets te kort om goed te zijn met een schop in transportmodus recht vooruit. Als je die op de grond wil heb je zeker te kort.

Dus hier heb ik moeten beroep doen op een bijna identiek touw uit de restjesdoos en het is mij bijna gelukt om alles mooi te laten aansluiten.

Bekijk bijlage 426035

Hier is de tractor zo goed als afgewerkt. De ballastbak achteraan hangt er aan, het liftsysteem is gemonteerd maar je ziet dat één der touwen een kromming vertoond. Het systeem om de schep te balanceren is ook geplaatst, net als het stuur. Hier moest dus nog wat bijgeschilderd worden en daarna verwering.

Vermits het deze avond nog goed weer was heb ik enkele buiten foto's genomen.

Bekijk bijlage 426036

Bekijk bijlage 426037

Bekijk bijlage 426038

Bekijk bijlage 426039

en eens eentje van de onderkant

Bekijk bijlage 426040

De foto's hebben getoond dat de voorwielen matter moeten en die ene kabel vooraan moet gestrekt worden.
Er is dus nog een beetje werk te doen.
Mooi model Erwin. De banden moeten inderdaad matter worden. Willy.
 
Oei, ik zie dat ik vergeten ben de eindfoto's te posten.

Fin 1.jpg

Fin 2.jpg

Fin 3.jpg

Fin 4.jpg

Fin 5.jpg

Fin 6.jpg

Fin 7.jpg

Fin 8.jpg

Bij deze dus volledig afgewerkt.
 
Mooi werk! Zeer veel detail en zo netjes gedaan. Ik vind het stof/vuil/opgedroogde modder ook geweldig. Subtiel, zeker niet overdreven. Nice!
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan