Hoofdsponsor

Urania's Raket

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
aanbod en navraag, en ja er zijn mensen die er geld aan geven.
EEN gek is genoeg :winking:, er zijn nog wel een paar sites waar voor film atributen astronomische bedragen geboden worden.

Chriske

Well-known member
Registered
Lid geworden
14 mrt 2021
Deze is klaar nog eentje af te werken...
Niet te beste overschildering, I know,sorry guys...!

k-blue2.jpg

Laatst bewerkt:

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
wow , achter mijnen hoek staat eentje op de oprit van een villa maar die is wel wat groter denk ik
Marc

Chriske

Well-known member
Registered
Lid geworden
14 mrt 2021
Dan wonen wij wel heel dicht bij elkaar...:winking:
Btw diene zijn raket is wel in heel slechte staat hé, maar die staat er al een tijdje. Een koerske verf zou geen luxe zijn.

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Ja ik weet ik kwam er alle dagen voorbij als ik ging werken bij Joly , nu alleen als ik die kant op moet
Marc

Chriske

Well-known member
Registered
Lid geworden
14 mrt 2021
Niet zo simpel blijkbaar om een Kuifje-raket te mogen maken. Ben ik nu maar eerst achter gekomen.
De beheerder van het Kuifje's erfgoed'(Moulinsart) doet heel moeilijk als er een reproductie gemaakt/gebruikt wordt zonder hun toestemming.
Had al telefonisch contact en ook een mailtje naar die mensen om precies te weten wat moet gebeuren in een situatie als deze. Per slot halen we er geen financieel voordeel uit(de raket wordt niet verkocht) We etaleren, meer niet.
Ben benieuwd....

Chriske

Well-known member
Registered
Lid geworden
14 mrt 2021
Blijkbaar lachen de mensen, die het Hergé 'goed' beschermen, er niet mee.
Een raket van Kuifje mag niet worden nagemaakt. Als je dat toch doet moet die raket -klein of groot- in de huiskamer blijven. Of op een plaats in de tuin bv, maar dan wel zo dat die niet zichtbaar is voor passanten.
Wat wel mag is een copie, maar dan met bv blauwe vlakken ipv rode.
Ik ga dus om problemen met de mensen van Moulinsart te vermijden deze thread volledig herwerken.
Beetje vreemde situatie, maja 't is nu eenmaal zo, niks aan te doen.

Chriske

Well-known member
Registered
Lid geworden
14 mrt 2021
Jullie hebben dus nog een échte foto te goed. Urania kiest voor blauw.

Bovenaan