Hoofdsponsor

1/36 Urania's Raket

aanbod en navraag, en ja er zijn mensen die er geld aan geven.
EEN gek is genoeg :winking:, er zijn nog wel een paar sites waar voor film atributen astronomische bedragen geboden worden.
 
Deze is klaar nog eentje af te werken...
Niet te beste overschildering, I know,sorry guys...!

k-blue2.jpg
 
Laatst bewerkt:
wow , achter mijnen hoek staat eentje op de oprit van een villa maar die is wel wat groter denk ik
Marc
 
Dan wonen wij wel heel dicht bij elkaar...:winking:
Btw diene zijn raket is wel in heel slechte staat hé, maar die staat er al een tijdje. Een koerske verf zou geen luxe zijn.
 
Ja ik weet ik kwam er alle dagen voorbij als ik ging werken bij Joly , nu alleen als ik die kant op moet
Marc
 
Niet zo simpel blijkbaar om een Kuifje-raket te mogen maken. Ben ik nu maar eerst achter gekomen.
De beheerder van het Kuifje's erfgoed'(Moulinsart) doet heel moeilijk als er een reproductie gemaakt/gebruikt wordt zonder hun toestemming.
Had al telefonisch contact en ook een mailtje naar die mensen om precies te weten wat moet gebeuren in een situatie als deze. Per slot halen we er geen financieel voordeel uit(de raket wordt niet verkocht) We etaleren, meer niet.
Ben benieuwd....
 
Blijkbaar lachen de mensen, die het Hergé 'goed' beschermen, er niet mee.
Een raket van Kuifje mag niet worden nagemaakt. Als je dat toch doet moet die raket -klein of groot- in de huiskamer blijven. Of op een plaats in de tuin bv, maar dan wel zo dat die niet zichtbaar is voor passanten.
Wat wel mag is een copie, maar dan met bv blauwe vlakken ipv rode.
Ik ga dus om problemen met de mensen van Moulinsart te vermijden deze thread volledig herwerken.
Beetje vreemde situatie, maja 't is nu eenmaal zo, niks aan te doen.
 
Jullie hebben dus nog een échte foto te goed. Urania kiest voor blauw.
 
Ivm de schaal van deze raket.
Als ik tekeningen van de raket meet dan zijn (op scherm) de techniekers 6mm groot. Als een gemiddelde man 1.80m groot is dan is de schaal op die tekening 1:300. Op dezelfde tekening(op scherm) is de raket(met piek) 218mm hoog. Omgerekend zou die raket in het echt dan 65.4m hoog geweest zijn.
De raket die ik gemaakt heb is 180cm hoog dus de uiteindelijke schaal van deze geprinte raket is dan 1:36 (ong).
 
Goed plan om het verloop van dit project aan te passen en een beetje voorzichtig te zijn.
Ik wil niet moraliserend overkomen of je geen schrik aanjagen maar let toch maar op met deze bouw.
De raket namaken, met de nodige uitleg erbij hoe je een en ander doet + publicatie op het internet (waarbij je nooit weet wat er later met deze info gebeurt of waar deze beelden terecht komen…). Ik denk dat je daar een beetje op het randje balanceert.

“Hergé-Moulinsart” waakt scrupuleus over de rechten van de erfenis van Hergé en alles wat daarmee te maken heeft en heeft de reputatie soms zwaar te reageren, zelfs als de intenties van de “namakers” soms heel onschuldig zijn.

Wel een mooi projectje om uit te voeren, maar persoonlijk zou ik dit voor mezelf houden...
 
Er ligt er weer eentje klaar voor een Kuifje fan, maar die wil de raket in huis zetten.
Eens die klaar is nog een derde exemplaar voor een ander fan, maar die wil de raket in zijn tuin plaatsen.
En ja, allebei 1.8m hoog.
Ik heb tijdens het bouwen van die eerst raket enkele malen gebeld ( en ook mail) met de mensen van Moulinsart(en inderdaad scrupuleus is het juiste woord) Je mag een perfecte kopie bouwen maar ze mag niet zichtbaar zijn voor andere mensen. Maw in huis plaatsen buiten het gezichtsveld van passanten aan je huis/tuin, dat mag ook.

Als je eender wat wil publiceren of laten zien in een project waar je aan werkt, waar een Kuifje item in verwerkt gaat worden, moet je dat eerst melden, on-line formulier invullen, bedrag betalen, en dan maar eerst kan je verder met je artikel/project.
En het is niet goedkoop...!:oops:
 
Hergé-Moulinsart heeft inderdaad een reputatie. Ik heb reeds enkele keren een bericht/krantenartikel gelezen waarbij kuifjes fans in problemen kwamen omdat zij (zonder toelating) afbeeldingen van Kuifje of aanverwanten hadden nagemaakt en/of verspreid. Daarom dat ik je wou verwittigen om “low profile” te blijven als je in dit domein iets maakt, publiceert of verspreidt.
Het beste nog met je project.
 
Vind hem zeker zo mooi in andere kleuren.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan