Hoofdsponsor

1/200 U.S.S. Maine (ACR1)- -1895 (Heinkel Models)----een nieuwe poging tot---

ERVARING
40 jaar, en nog steeds niet meer dan matig.
BOUWWIJZE
Ik zou zeggen recht uit de doos... alleen, hier komt geen doos bij te pas.
BOUWBUDGET
nihil
BOUWSTATUS
WiP
COMMENTAREN
Dat mag, zolang je maar geen rivetten gaat tellen of over de tint van een kleur valt.
Ziet er allemaal heel fragiel uit en niet evident om te plooien en te lijmen. Mooie bouw.
 
Bedankt mannen, op het amerikaanse forum blijkt de ontwerper van de kit deze bouw ook te volgen, en blijkbaar is hij ook nog steeds tevreden over mijn werk...
image.png


Maar hij moet misschien wel dringend naar het toillet ?
 
Ik denk dat hij het als compliment bedoelt, weet echter niet goed wat hij met ‘plas’ wil zeggen.
 
Ik denk dat hij het als compliment bedoelt, weet echter niet goed wat hij met ‘plas’ wil zeggen.
Ik weet wel dat hij het als compliment bedoelt hoor, want, geloof me die randen rondom dat middenponton waren echt niet gemakkelijk, ik had zelfs eventjes de neiging om alles tegen de muur te gooien omdat ik er helemaal niet tevreden over ben... maar ja, ik bekijk ze dan ook bij het bouwen met een leesbril en daar bovenop nog een optivisor want anders zie ik geen steek.
Alleen snap ik niet hoe hij die "plas" erbij haalt, ik weet dat hij Spaans is en ik begrijp dus niet wat het oorspronkelijke woord zou kunnen zijn dat hij door een vertaler gejaagd heeft.
 
Wel, alweer een kleine update ; de schouwen zijn voorzien van hun verdere details en op het dek geïnstalleerd :

IMG-1034.jpg


IMG-1035.jpg


Wordt vervolgd...
 
Zou "plas" kunnen staan voor "applause" of "aplausos" (in het Spaans) ? Applaus
Dit zou je trouwens ook van mij krijgen voor je werk aan de schoorstenen (en de rest van het schip ook) !
 
Werk van hoge kwaliteit en vind het gewoonweg knap.
 
Bedankt collega-bouwers, jullie commentaren zorgen ervoor dat ik de energie kan vinden om verder te bouwen.

Ondertussen zijn we aan stap 28 ; zijnde twee tamelijk compacte geschutskoepels :
Step28.jpg


IMG-1036.jpg


IMG-1037.jpg


IMG-1038.jpg


Al bij al nog steeds tevreden, toch x-aantal uurtjes bezig voor twee kleine kanonnetjes die bij een plastic kit in een paar minuten gebouwd zouden zijn... maar dat is nu net wat ons "ZEN" maakt :biggrin:

Wordt (nog steeds) vervolgd... sorry voor het lastigvallen ;)
 
Laatst bewerkt:
Kundig gemaakt hoor, we zouden bijna vergeten hoe klein dit grut is.
 
Ondanks het papier niet mijn ding is vind ik het werk dat er gedaan word toch leuk om te zien.
 
Bedankt mannen, we blijven stug doorsnipperen en plakken ondertussen :-)

Ik zie eigenlijk net dat ik iets vergeten te vermelden had ; deze twee secundaire geschutskoepels zijn inderdaad stap (of onderdeel 28.) , de schouwen waren 23 en 24. Echter heb ik onderdelen (of stappen, sub-assemblies hoe je ze ook wil noemen) voorlopig overgeslagen, terwijl nr 29 wel al geïnstalleerd is, weliswaar niet erg goed zichtbaar op de foto's, dat is namelijk die dubbele ventilatieschacht achter de voorste schouw.
 
Ik weet hoe frustrerend die kleine onderdelen kunnen zijn maar jij maakt er iets moois van Dany!

Fred
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan