Hoofdsponsor

1/72 Trumpeter Jagdpanther late model [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Veeeeeel beter...
Er zit nu precies wat meer reliëf in...

Wat ik persoonlijk minder vind, zijn de balkenkruisen op de pantserplaten die voor de wielen komen, ik geloof niet dat er zoveel van deze op de tank werden geschilderd...
Maar elk zijn ding hé ;)
Ziet er anders wel goed uit hoor :)

Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Die uitlaten zijn erg goed gelukt, niet van echt te onderscheiden!
 
Tenkjoeverriemeutsj ool :) Altijd plezant als anderen het ook wat vinden.
Beyond: tja, die kruisen hé. Ik bouw deze volgens het schema omdat ik nog nooit een tank gebouwd heb. De decals staan zo op het bouwplan dus heb ik ze maar aangebracht. Of het historisch correct is weet ik niet, er zal wel meer niet kloppen aan dit ding ;) 't Is een leuke oefening.

En dan nu....


tijd voor wieltjes en tracks
jagdpanzer063.jpg
jagdpanzer064.jpg
Zoals je kan zien ben ik ook begonnen met chippen, godmiljaardenondevlammeste, wat is dat moeilijk zeg. oftewel zit er te weinig en zie je er niks van, ofwel is het teveel en trekt het op niks

Pantserplaten vastgemaakt
jagdpanzer066.jpg

En de rest van het chippen van vandaag. Ik heb het borsteltje wijselijk even weggelegd en ga er later mee verder, want ik kreeg barstende koppijn van dat gefriemel; en ik denk als ik er met een frisse kop en in daglicht naar ga kijken ik de hele zooi er weer af ga smijten.
jagdpanzer068.jpg
jagdpanzer069.jpg
jagdpanzer072.jpg
jagdpanzer073.jpg

Heel graag comments over de gefrituurde aardappelschijfjes; er mankeert iets, nu zijn het wat het zijn, geschilderde strepen en vlekken :(
 
Als nooit-tanken-bouwende-amateur-modelbouwer,
vind ik je "chips" te zwaar en te eentonig. Ook de kleur vind ik niet zo goed passen.

(sla me nu niet dood hé, Tomas)
 
Doodslaan? waarom? Ik laat gewoon even het 88mm kanon spreken :laugh:

Ik geef je trouwens gelijk, de chips zijn niet goed. Straks maar eens proberen ze er terug af te halen.
Daglichtfoto's:
jagdpanzer074.jpg
jagdpanzer076.jpg
 
Moeilijk hé :O:ohmy::@

Ik probeer het met een fijn borsteltje, verf verdunnen en heel veel geduld....
En wat ik ook nog van plan ben, is nog een tweede kleurtje op het grijs zetten, ietsje donkerder, dit om wat meer 3D gevoel te geven....

En wat je niet mag vergeten is wat roestvlekjes,daar waar je de ergste "schade" hebt aangericht met je chippings....

En ja, ik weet uit eerste hand dat het makkelijker uit te leggen is dan het doen.... ;)

Grtz,
Beyond
 
zwijgt stil, de volgende is ietskes groter hoor, pfffff. :laugh:
Wat dat verdunnen betreft, ik heb het beste resultaat als ik gewoon het borsteltje even in de verdunner en dan in de verf tip. Te dun en ik heb van die vegen.

Roest was ik idd. nog van plan en ik had ook gedacht om een donkerder kleurtje aan te brengen maar dit is al zo fijn prutswerk; ik heb echt geen idee hoe ik dit nog fijner kan hoor :unsure:
 
Hey Thomas, :)

Om te "chippen" moet je ofwel olieverf gebruiken of wel waterverf. De laatste dien je sterk te verdunnen om te kunnen chippen. :unsure:

Voor beide verfsoorten dien je wel een zeer fijn penseel te hebben, men zegge 3 x 0 tot 5x 0. :wub:

Goeie "chips" moet je maken dat je met een lichtere versie van het basiskleur bezig bent om dan in het midden van die chips, terug kleinere chips te plaatsen die het metaal/roest kleur bevatten. :unsure:

Met olieverf zal je het vlugst resultaat hebben dan met waterverf. Met waterverf dien je 20 a 30 laagsjes over elkaar heen te leggen om iets of wat resultaat te zien. :wacko::unsure::wub:

Voila, ik zou zeggen van proberen maar, al doende leert men....:wub::8
 
Merci Swaken, kleinste penseeltje waar ik mee bezig ben is een 0/4 oftewel 4x0
Daarstraks met een wattestaafje en white spirit de meeste vegen en spatten weggedaan. Vervolgens heb ik een geprobeerd om het roesteffect aan te brengen. Ben er nog niet maar in mijn ogen is dit toch een beter resultaat dan de eerste poging.
jagdpanzer080.jpg
jagdpanzer081.jpg
jagdpanzer083.jpg
jagdpanzer085.jpg
jagdpanzer087.jpg
jagdpanzer089.jpg


De MG en het kanon een laagje roet gegeven; leek me wel realistisch
jagdpanzer091.jpg
jagdpanzer092.jpg

Klein prutske hé
jagdpanzer095.jpg
 
Hhhmmm, zo ziet dit er toch wel goed uit zo voor een eerste keer.

Ik kan niet anders zeggen dan al doende leert men. Dat blijkt hier maar weer.
 
Dit is idd al een pak beter..... blijven oefenen zou ik zeggen.
 
blijven proberen en het zal wel lukken, we zijn allemaal zo begonnen;)
 
Dank jullie wel, en inderdaad oefening is het sleutelwoord.

Nu wou ik het tankje al van in het begin op een ondergrondje plaatsen maar wat? Deze tank heeft actie gezien in de Ardennen, het Oostfront en de eerste versie heeft Normandië bezocht. Ik bleef dus met de eerste twee keuzes over. Dus besloot ik om er een modderkruiper van te maken, waar zou later wel beslist worden.
Affijn, modder dus.... mmmm, papje gemaakt met pigment van de bodem van de white-spiritbokaal en een kwakje olieverf.
resultaat:
jagdpanzer100.jpg
niet echt iets om trots over te zijn :dry:
Ding maar in de kast geparkeerd en aan het ondergrondje begonnen.

Dus hier zit het erop en we gaan verder HIER
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan