Hoofdsponsor

1/144 Trinity House Lightship van Revell (schaal 1:144) [wip]

  • Onderwerp starter F. Werkhoven
  • Startdatum
F

F. Werkhoven

Guest
IMG_7138.png

Laatst op marktplaats gekocht, geheel ongebouwd. Ik heb haar al een keer eerder gebouwd, maar wou haar altijd nog wel een keertje
bouwen. Was al een tijdje opzoek naar de doos, helemaal blij toen deze thuis werd bezorgd.

De schaal die op de doos staat, was geloof ik niet de goeie, ik meende dat deze 1:110 moet zijn, ergens gelezen.

Op picasaweb kwam ik een mooi fotoalbum tegen, van een Trinity house lichtschip scarweather, aan de hand hier van ben ik het model een
beetje aan het aan passen. Dus het zal niet de South Goodwin worden........:nowink:

Hier de link naar het fotoalbum picasaweb.
https://picasaweb.google.com/106200122017771213988/BateauPhareAuSlipway#

IMG_7118.png
Overzicht van het model.

Het begin........was al even op weg, ben eigenlijk begonnen met het bouwen van de toren (lichthuis) vandaar uit ben ik verder naar beneden aan het bouwen.

IMG_7083.png

IMG_7085.png

IMG_7089.png

IMG_7099.png

IMG_7101.png

Mvg, Folkert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vervolg

Een aantal originele onderdelen van Revell vervangen door wat homemade, zoals het relingwerk rondom de toren.
Ook een plateau in de toren geplaatst en wat meer details.

IMG_7103.png

IMG_7104.png

Het andere relingwerk ook zelf gemaakt i.p.v. dat van Revell.

IMG_7108.png

IMG_7109.png

IMG_7110.png

IMG_7111.png

IMG_7112.png

IMG_7113.png

IMG_7114.png

IMG_7115.png

Mvg, Folkert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is al een heeeel mooie start en een mooi project veel plezier ermee.
 
Wow, als liefhebber van vuurtorens en schepen is dit natuurlijk een schitterend model om te volgen :).
Heel mooi gemaakt tot nu en volgens mij al lang niet meer OOTB, kun je er misschien iets meer over vertellen?
 
Daar zit al heel wat soldeer werk in zo te zien.
Mooie start hoor.

Fred
 
@Thanks

Heel mooi gemaakt tot nu en volgens mij al lang niet meer OOTB, kun je er misschien iets meer over vertellen?

Ik heb internet wat afgezocht naar het model en hier en daar wat ideeën op gedaan. Nu probeer ik om er zelf een mooi model van te maken, met de foto's uit picasaweb als voorbeeld. (link toegevoegd)

Mvg, Folkert.
 
Nu probeer ik om er zelf een mooi model van te maken

Dat lukt al aardig mag ik zeggen.

Weet niet hoe het kwam, maar die Picasa-link staat spontaan bij mijn favo's. Bedankt voor het delen daarvan.
 
Trinity house lightship

Wat kan dat plastiek snel roesten...........:huh:

IMG_7132.png

De steunen voor de sloepen heb ik maar van het dek af verwijderd. Reden hiervoor was dat ik andere kranen heb gemaakt voor de sloepen. De steunen zouden er voor zorgen dat de sloepen wat te hoog kwamen te liggen.

IMG_7130.png

IMG_7128.png

IMG_7129.png

De trap naar boven naar het lichthuis. Moest van het plateau tot aan boven nog een trap plaatsen deze komt uit het eerder gebouwde lichtschip. De ander was wat te kort.:(

Tijd om een kleurtje aan te brengen één keer raden...........:unsure:

IMG_7135.png

IMG_7134.png

IMG_7137.png

Mvg, Folkert.
 
Mooi werk Folkert, je houdt ons nu wel in spanning, wil gewoon heel graag zien hoe straks het roest er doorheen gaat komen.
 
@wim500, laat die spanning maar varen, ik ben de zout vergeten....dom...dom...dom.:wacko:
Toen ik je reactie las, dacht ik er pas weer aan, het was de bedoeling om zo de roest weer naar boven te halen.
Moet maar weer wat anders verzinnen.

Mvg, Folkert
 
Dat is pech hebben, heb er alle vertrouwen in dat je een goed oplossing gaat vinden :).
 
De South Goodwin, pure modelbouw nostalgie.
Is die niet van hetzelfde type als er in Zeebrugge één in het museum staat?
 
De opbouw van de Westhinder uit Zeebrugge is anders dan die van de South Goodwin.
De rompen vertonen wel gelijkenissen trouwens, maar daar let ik bij deze schepen net iets minder op.

De Trinity House South Goodwin is in 1954 verloren gegaan.
 
Da s een mooi werkje, ik kan geen weg met revel, en andere bouwdozen in pvc.
Maar daarom kan ik me gemakkelijk in bewondering staan voor dit type van werk.
Het schilderwerk is super, en die detail die jezelf hebt aangebracht, hééééééel knap
groetjes
ward
 
Het verhaal achter de South Goodwin. Zoals Wim500 al schreef.
http://www.feuerschiffseite.de/UNGLUCK/southgoodwin.htm

@ward , bedankt voor je reactie.:)

Had deze scan nog op mijn computer staan, is misschien niet zo goed leesbaar.
Maar het past wel bij dit topic dacht ik.

scan001.png

IMG_7139.png
Gister de patrijspoorten door geboord van de rompdelen. De poorten zitten toch weer op een andere plaats als je ze vergelijkt met de scarweather.

Mvg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De beide romphelften, boven de waterlijn gespoten en de raampjes.

IMG_7155.png

IMG_7156.png

Het dek...........:unsure:

IMG_7157.png

IMG_7158.png

De verlichting.

Ik had nog een printplaat liggen met hele kleine led verlichting. Geprobeerd om deze er af te solderen, met weinig succes. Vervolgens de figuurzaag gepakt
en de led met stukjeprintplaat uitgezaagd. Nieuwe draden erop gesoldeer en vervolgens met secondelijm vast geplakt, de draden lopen via een klein geboord gat naar binnen.

IMG_7144.png

IMG_7143.png

IMG_7147.png

Schijnwerper verlicht het achter dek.

IMG_7151.png

Hier heb ik de buitenverlichting met glasvezel gemaakt, 9 lampjes rondom.

IMG_7150.png

IMG_7161.png

Nu van binnen nog verlichting aanbrengen.:wacko:

Mvg, Folkert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zeer netjes wat je hier laat zien.
En die LED-jes, mooi opgelost.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan