Hoofdsponsor

Trawler [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Knap Michel, ziet er weer allemaal verzorgt uit :)
 
Michel,

Ga je deze nog verweren?
Want daar vraag (schreeuwt) ze toch gewoon om
 
Mooi en verzorgd werk Michel. Alles is heel strak, gedetaileerd en tot in de perfectie gemaakt vind ik.
Is dat allemaal gescratched of zitten die stukken in de bouwdoos?

Christophe
 
Heel mooi gedaan Michel en ik kan net als Dominiek niet wachten tot je aan de verwering gaat beginnen :).
 
Merci mannen.

Ik zou ze heel graag verweren maar ik heb daar totaal geen ervaring in dus ik durf niet goed.
Alle delen zitten in de kit, ik scratch wel wat voor het steviger te maken maar dat zie je meestal achteraf niet.
vb bij foto 4 heb ik het onderste plaatje van de katrol (waar het gat inzit) gescratched om meer lijmoppervlak te hebben op het dek.
De onderdelen moet je zelf maken van PS platen en/of wit metalen beslag. Dus uitsnijden op de lijntjes en dan in elkaar puzzelen.
Zo een klein katrolstukje bestaat vb al snel uit een 7 of 8 tal deeltjes.
 
michel,
wel moatje,dat word een pracht van een trawler,
voor het verweren ,neem eens kontakt met onze luc( droop)
die is daar een krak in,
bouw ze moatje
groetjes,ronny
 
Merci mannen.

Luc is er inderdaad een meester in maatje. Hij heeft er ook een mooie handleiding (how to) over geschreven.
Maar in de praktijk krijg ik dat niet voor mekaar.
Ik heb een roest wash van pro modeller gekocht, deze kan je met water afwassen als het niet goed is.
Als het wel goed is dan moet je er een laagje blanke lak over spuiten.
Nu vind ik deze wash wel redelijk donker van kleur, ik zal dat eens eerst proberen op een afvalrestje.
 
prachtig werk Michel wat je hier laat zien hoor. ben zelf geen bootbouwer maar dit is wel een zeer mooie...

Ps heb je testberichtje verwijdert ;)
 
Knap werk man !!!!
De opbouw begin heel wat vorm te krijgen.ApplausApplausApplaus
 
Update:

Van PS profielen en messingdraad heb ik onderstaande constructie in elkaar geknutseld:

203.png

Alle verbindingen zijn met 2mm messingdraad verstevigd:

196f.png

Geschilderd en gemonteerd ziet het er dan zo uit:

221.png

219.png

222.png

De kooi is met messingdraad 2mm doorheen het dek gelijmd met epoxy.

Het was niet simpel om het te maken met al die hoeken maar met wat geduld is het toch gelukt :)
 
Knap knap knap, zeer fijn werk en zeer proper
 
wow deze heb ik blijkbaar gemist, net echt, knap werk Michel
 
Strak werk Michel, heb je ergens een foto of uitleg hoe daarmee gevist word ?
 
Heel knap gemaakt Michel, de ingestoken tijd wordt echt beloond!!
 
Merci mannen :)

Deze trawler is een stern trawler, dit wil zeggen dat de netten aan de achterkant van het schip bevinden en bij het vissen worden de netten afgerold en door het water gesleept achter het schip.

vb.:

18_23_07_11_1_52_25.JPG


De netten worden dan terug naar boord gewinched als ze vol zijn:

537_01_07_11_3_57_43.jpg


Het net wordt dan naar de hopper hatch gebracht (waar de kooi overheen staat) en daar wordt de vis dan gelost.

medium_304_18_12_10_7_46_04.JPG


Ik ben geen kenner dus het kan zijn dat ik fout ben maar Ronny hier zal het dan wel verbeteren :)
 
Michel, dit is zeer mooi werk. Wat een afwerking. Vind ik schitterend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan