Zoasl beloofd hierbij de nieuwe foto's van de 'jewelling'. De term is bekend bij mensen die af en toe een wargame figuur schilderen. Kort gezegd komt het er op neer de illusie van glas te wekken op een figuurtje.
Voor deze schaal heb ik de truuk wat aangepast omdat ik een hoogglans wil breiken met tamiya 'clear' verf.
Stap 1 : lichte odnergrond, gaande van wit tot lichte metaalkleuren
Stap 2 : het inbrengen van donkere vlekken om diepgang te bekomen. Dit doe ik met Clear Smoke van Tamiya. De bedoeling is echt om nu de weerspiegelingen/diepgang te bepalen. Dit kan je bekomen door verschillende laagjes over elkaar te brengen.
Stap 3 : het eerste maal aanbrengen van de eigenlijke kleur, in dit geval Clear Green (omdat ik vond dat het rood wat te agressief was in het camogegeheel)
Tot hier zit ik vandaag. Je ziet dat de flits het geheel nogal acentueert en nog doordrint tot op de metaalkleur. Daarvoor dient er nog een tweede contrastkleur te worden aangebracht en dan de laatste verdunde eigenlijke kleur. Maar dat is voor morgen.
Terwijl dit geheel stond te drogen ben ik begonnen aan het chippen van de mech. Zoals Pascal opmerkte was er geen Alcad meer te zien verdacht
Dit was overspoten met German Grey en dan met haarlak...waarom de haarlak ?:\
Haarlak lost op in water. Aangezien de haarlak gevangen zit tussen verflagen kan hij enkel maar oplossen en de bovenliggende verflaag heel onstabiel maken

dit ziet er ongeveer zo uit :
Dit bekom je door lauw water over de poot te smeren...als je eent ijdje wacht en je wrijft heen en weer krijg je 'schuim' op je model. Daarna kun je om het even welk middel (tandenstoker, restje plastiek, brostel zelf, etc) gebruiken om realistische chips te maken :
Een bijkomend voordeel is dat je verflaag ook verouderd wordt door dit proces. Dit is bijv. de poot met opgedroogd water, let vnl op de bruine schutkleur
Dit is eht resultaat na een avondje werken (de flits overbelicht het geheel weer) :
Tot de volgende
G.