Hoofdsponsor

1/35 TIGER 1 Panzerkampfwagen VI Ausf.E Sd.Kfz.181 [wip]

Bedankt voor de goede en snelle uitleg Filip.
Dat is weer iets om in het achterhoofd te houden bij een eventuele bouw van een Tiger I.
Van AFV eigenlijk alleen nog maar goede kritieken gehoord en gelezen.

Mark

Knap gevonden van AFV. Ik zie dat de torsie baren in de kit zitten, zit er ook een motor bij ? Verlinden had vroeger een motor + compartiment, maar dat setje heb ik al heel lang niet meer gezien.

@ Wet Sellery,dit zijn inderdaad torsie baren met als uiteinde de "Radaufhängung" wiel-ophanging.
Nee ,helaas bij deze kit is er geen motor voorzien.

Nog een klein woordje over de "Drehstabfeder"/torsiestaaf :

Een torsiestaaf veer en torsie bar, of zelfs scharnierstang, een stang met een vaste klemming aan beide einden, waarbij de onderdelen die aan elkaar kan een zwenkbeweging om de as van rotatie uit te voeren. De torsieveer wordt gebruikt in de automobielindustrie, vooral als veerelement .
Om ongewenste vervorming van de veer te voorkomen, op de rotatie zijde een steunlager gemonteerd. De maximale rotatiehoek is van de lengte en diameter van de torsiestaaf en de sterkte van het veerstaal hangt. Langere stangen kunnen draaien vanwege de grotere hoek meer vering aan de zijde draaipunt. Onder belasting, de stang draait om zijn lengteas. Vooral bekend uit het voertuig meestal uit massief torsiestaven of verpakkingen van platte stroken verenstaal, de opbrengst van dezelfde lengte als verdere vaste staven.

Militair: Een andere toepassing voor torsiestaven zijn gevechtstanks : Sinds de Tweede Wereldoorlog als gevolg van opschorting van medium ( PzKw III (vanaf vorm E), Panther ) en zware tanks ( Tiger en King Tiger) en moderne tanks, zoals de Leopard 2 op torsiestaven. Torsiestangen worden vooral als stabilisatoren of als verende elementen van de ophanging gebruikt.

nog een paar fotoke's ;)

main.php

main.php

Update:

Bij deze weer eens wat tijd vrij gemaakt,zie de foto's van de verdere opbouw/opvul en schuurwerk.
Bij foto 1 plaatste ik een bekabeling van fijne messingdraad voor de lamp,alsook het kleine witte plaatje,moest noodgedwongen nieuw repliceren,omdat origineel verdwenen was :P
Al is het een macro-foto,ik sprong toch wat kwistig om met de lijm dus opkuisen zal de boodschap zijn evenals de 2 kleine openingen aan het witte bevestigingsplaatje waar de lamp op gemonteerd staat.
Tot zover ;)

main.php

main.php

main.php

main.php

Bij de laatste foto,net onder de rooster zal ik de plastiek (beschadigde) handgreep vervangen door een geplooid messing staafje.

Ziet er al netjes uit Filip. Goed opgevangen, dat verloren stukje.
Op naar de volgende update...

Mark

ziet er goed uit... knap systeem met die veer, ik schuif mee aan, want dit is een model dat ik ook ooit nog eens wil maken...

Hey,

Weer eens wat tijd gevonden,als mede een beetje de drempelvrees overwonnen,te beginnen met een kleine update met PE-stukjes.
Is iets totaal nieuws voor mij,maar aangezien er standaard een PE-setje bijzat,was de tijd rijp om te experimenteren.
Gelukkig kon ik terug vallen op de goede raad die ik kreeg van Famo(tijdens de beurs te Lichtervelde Mini Wheels),ivm scharniertjes plooien/rollen.
Ook het handige tooltje om te plooien van onze hoofdsponser "Christophe" bewees zijn nut !
Al bij al viel het nog mee,als je er maar rustig de tijd voor neemt ;)

Update voorste Fenders:

attachment.php

donkerder gedeelte gaat eraf,en word vervangen door PE-update

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

een stukje geplooid,en een stukje nog te plooien :P

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Ziezo ,dat waren de vele foto's van het weinige werk.......voor de éérste keer dat ik me waagde aan PE-onderdelen,gaf het me toch een stuk voldoening,want voor mij is dit een totaal nieuwe uitdaging,maar .......ik ben tevreden ;)
Tot zover,

Man Peiper, welke oren heb jij wel? Zo'n grote wattenstokjes dat je er naast legt... ;) :D
Ziet er goed uit, en PE is niet zo erg, enkel wat prutswerk... :8

Laatst bewerkt:
Zoals Beyond schrijft, of je hebt grote oren of dit is echt prutswerk.
mijn respect heb je nu al verdient, ik dacht dat ik een prutser was.

Grtx Jan

@ Buzzy,dank je

@ Xa en Jan,

.....denk beide grote oren en prutswerk :P hihi
Eens je begonnen bent,en je tijd neemt ervoor ,zal dit wel slagen,ik kijk dan ook vol respect uit naar Churchill,Famo,Swaken enz....dat zijn PE-kunstenaars.
Zo ver staan we lang nog niet,maar nu ik de smaak een beetje te pakken krijg,bouw ik rustig op.....en de heren hier zullen wel met plezier de vragen beantwoorden.Dit kleine setje PE is tevens een goede oefening voor latere modellen met meer PE.
Nu goed opletten en bij de les blijven ;)

Mvg,Filip

Laatst bewerkt:
Ja dat zien er flinke vorderingen uit Filip.
Je hebt goed geluisterd naar één van onze PE experts. Het resultaat mag er zijn.
Benieuwd naar het vervolg...

Mark

Terug
Bovenaan