Hoofdsponsor

1/32 The Strafer B-25 [wip]

markske

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 aug 2008
Berichten
1.605
The Strafer B-25 [wip] update 02/01

Hallo iedereen na een tijd afwezig geweest te zijn hier mijn terug komst met de B-25 Strafer.
Sinds ik deze kit in de stash heb was het steeds aant kriebelen om er aan te beginnen.
Dus een week of twee geleden de start gemaakt.
Hier de kit.
DSC_2103_zps59c6d8e8.jpg

De inhoud(heb niet van de spreus fotos genomen)
DSC_2108_zpsae140729.jpg

Ik ben niet de man die de plannen volgt dus gewoon ergens begonnen.
Tail gunners positie.
DSC_2119_zps0a9fd5ec.jpg

Cockpit vloer en turret gunner.
DSC_2120_zps6893bf16.jpg

Enkele grotere onderdelen gemonteerd.
DSC_2121_zps2a79e924.jpg

Nieuwe munitie rekken voor tail en side gunners.
DSC_2122_zpsd4c18e02.jpg

tail gunners positie klaar voor wat verwering.
DSC_2166_zpsefb8f289.jpg

Meer opkomst.
 
Laatst bewerkt:
Een begin aan de cockpit.
DSC_2182_zpscbcab4f0.jpg

DSC_2184_zpsca20a15b.jpg

DSC_2186_zpsd0666a7e.jpg

DSC_2187_zps7aec4d7e.jpg

turret gunner zonder verf
DSC_2194_zps4ce48684.jpg

verf en wat verweerd.
DSC_2199_zps79dbfb70.jpg

DSC_2200_zps367e3450.jpg

DSC_2202_zps6030a0b5.jpg

cockpit vloer.
DSC_2206_zps2bdb8d73.jpg

instrumenten paneel.
DSC_2207_zps00975ca2.jpg

één van de twee motoren deels gedaan(ongeveer 50%)
DSC_2272_zps9c8234ab.jpg

DSC_2273_zpsbc13cbee.jpg

Voila dat was het voorlopig van wat er reeds gebeurd is.

Mark
 
En der is al veel aan gebeurd zo te zien :wow:
De details zijn toch veel fijner met die PE set er op, prachtig gewoon...
 
En der is al veel aan gebeurd zo te zien :wow:
De details zijn toch veel fijner met die PE set er op, prachtig gewoon...

Bedankt
er is inderdaad al wat gebeurd maar nog een lange weg te gaan,ik hoop eigenlijk deze week de eerste motor gedaan te hebben.
En misschien nog wat verder te doen aan de pit.

Mark
 
Succes Markske, je bent alweer goed op weg ;)
 
Mark je hebt wel echte goeie voornemens voor het nieuwe jaar:)...prachtig man...mooie PE er bij en je hebt veel oog voor detaille...top man:8:8
 
Prachtig gedaan Mark zeker het mechanische deel ervan , zoals je misschien weet of niet weet , ik heb een zwak voor zulke afwerking op motoren en dergelijke dan kan je pas zien hoe een motor in eljaar zit en de werking ervan benadrukken , knap werk
grtz Marc
 
Heel mooi om de binnenkant zo goed af te werken. Niet vergeten om de pin ejector marks eerst dicht te maken voor je gaat schilderen, in de cockpit zullen er nog 3 zichtbaar zijn.
 
Als je purist bent, is het een goed idee om steeds referentiemateriaal bij de hand te houden. HK Models moet er nog een beetje inkomen.

Dat als waarschuwing.. maar ik zie dat je al voortvarend begonnen bent met de bouw; ga zo door!

Op Telford heb ik trouwens het 1/32 conceptmodel voor de Lancaster gezien... wat een enorm ding :) Ik heb er met mensen gesproken die als adviseurs voor HK optreden en heb ze duidelijk mijn mening gegeven dat ze het beste een zo perfect mogelijk (qua verhoudingen) model zouden kunnen neerzetten, om recht te doen aan de prijs en de reputatie van HK te waarborgen. Want het is feitelijk prachtig wat dit bedrijf doet c.q. probeert. Vooral de B17 is op punten slecht gedimensioneerd, wat erg zonde is. De B25 ziet er beter uit. Men is druk bezig van de Lancaster een kunstwerkje te maken, ik ben erg benieuwd (ook naar wat die gaat kosten...)!
 
Prachtig gedaan Mark zeker het mechanische deel ervan , zoals je misschien weet of niet weet , ik heb een zwak voor zulke afwerking op motoren en dergelijke dan kan je pas zien hoe een motor in eljaar zit en de werking ervan benadrukken , knap werk
grtz Marc

Bedankt en ja ik probeer er het beste an te maken normaal bouw ik jets dus een wennen met dit onderwerp.
Dit nodigt gewoon uit om at details bij te voegen.

Mark
 
Heel mooi om de binnenkant zo goed af te werken. Niet vergeten om de pin ejector marks eerst dicht te maken voor je gaat schilderen, in de cockpit zullen er nog 3 zichtbaar zijn.

Deze pinmarks zijn niet meer te zien nadien er komen nog onderdelen oer anders had ik deze weg gewerkt.;)

Mark
 
Als je purist bent, is het een goed idee om steeds referentiemateriaal bij de hand te houden. HK Models moet er nog een beetje inkomen.

Dat als waarschuwing.. maar ik zie dat je al voortvarend begonnen bent met de bouw; ga zo door!

Op Telford heb ik trouwens het 1/32 conceptmodel voor de Lancaster gezien... wat een enorm ding :) Ik heb er met mensen gesproken die als adviseurs voor HK optreden en heb ze duidelijk mijn mening gegeven dat ze het beste een zo perfect mogelijk (qua verhoudingen) model zouden kunnen neerzetten, om recht te doen aan de prijs en de reputatie van HK te waarborgen. Want het is feitelijk prachtig wat dit bedrijf doet c.q. probeert. Vooral de B17 is op punten slecht gedimensioneerd, wat erg zonde is. De B25 ziet er beter uit. Men is druk bezig van de Lancaster een kunstwerkje te maken, ik ben erg benieuwd (ook naar wat die gaat kosten...)!

Inderdaad HK is goed onderweg om pracht modellen te leveren,ik heb de B-17 reeds in men handen gehad maar veel te groot.
Die Lancaster ook een pracht van een kit en zoals je zegt waarschijnlijk een mooi prijs kaartje.
Wat de juistheid van modellen betreft geen enkele kit is 100% correct maar zolang ze er enorm goed oplijken ben ik al dik tevreden.

Met referentie matriaal is het soms oppassen aangezien er verschilende toestellen gerestaureerd zijn kan dit afwijken an de orginele uit die periode.

Mark
 
Mark je hebt wel echte goeie voornemens voor het nieuwe jaar:)...prachtig man...mooie PE er bij en je hebt veel oog voor detaille...top man:8:8
Bedankt Swa en ik probeer men best te doen om het zo goed mogelijk te krijgen.
En wat een paar koper draadjes al niet kunnen doen was wel een werkje van bijna twee uur.

Mark
 
Wel degelijk straffe detailnbouw wat je hier laat zien markske..!
Kgaan hem blijven volgen..

Grtz yves,
 
Al mooie vorderingen hier gemaakt en altijd zo leuk om al die kleine mooie details te zien groeien....
 
Wel degelijk straffe detailnbouw wat je hier laat zien markske..!
Kgaan hem blijven volgen..

Grtz yves,

Bedankt maar wel wat geduld hebben met de volgende update.
Heb hier nog een kit liggen die eigenlijk eerst af moet geraken.
In deze kruipt enorm veel tijd in al die pe.

Mark
 
Al mooie vorderingen hier gemaakt en altijd zo leuk om al die kleine mooie details te zien groeien....

Bedankt en zoals je zegt enorm leuk om door kleine toevoegingen toch veel meer leven er in te krijgen..
Het kost wat tijd maar het zal lonen hoop ik.

Mark
 
Een verder gedaan aan één motor.
Ongeeer 70 stukjes voor tot dit resultaat te komen en nog niet klaar.

DSC_2283_zps289dfd1d.jpg

DSC_2282_zps2ac89e5b.jpg

DSC_2281_zpsfaa5be65.jpg

Mark
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan