Hoofdsponsor

1/32 The Old Fiddler (a Wonderful World) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.442
Een figuur uit de reeks A Wonderful World van Andrea
54 mm White Metal

Gestart mei 2012, hopelijk af mei 2013

de figuur op zich is van goede tot zeer goede kwaliteit, was goed verpakt en had geen fouten.
de passnauwkeurigheid vond ik persoonlijk goed.
de naden werden gedicht met Apoxie sculpt, de grondlaag is Mr. Surfacer 1000

Tot heden heb ik enkel acryl gebruikt.



attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Kritiek en voortellen komt enkel de figuren ten goede

Grtx Jan
 
nog zo een juweeltje van andrea, prachtig.
 
AV vallejo, Model Color of Air
Game Color gebruik ik enkel nog voor de voetjes en dit tot mijn rest bestand opgebruikt is.

Grtx Jan
 
jan.... dit is een pareltje... ziet er echt super uit.....
 
Mooi figuurtje en al mooi geschildert ook.
 
Mooie schilderwerken, ik kan hier geen toevoeging of opmerking op maken (ik kan meer van jouw leren dan andersom :) )
Wat mij wel opgevallen is, is dat zijn voeten lijken te zweven, of komt daar nog verandering in?
 
@ Beyond
correcte opmerking, moet de houding een klein beetje aanpassen. op de foto's heb ik ook hier en daar nog een foutje ontdekt dat ik moet verbeteren.
Leren doe ik nog elke dag ook van jullie, de modellen die hier gebouwd worden :wow: :You_Rock_Emoticon:ApplausApplausApplaus

Grtx Jan
 
Jan allereerst een pracht van een figuur ...:wow: ja andrea heeft er zo vele mooie ..wel prijzig moet ik zeggen
Jan heb je hier ook de schilderstechniek toegepast van donker naar licht...zijne baard vind ik prachtig gedaan :8:8:8
 
Inderdaad prachtwerk Applaus Zoveel details met een *kuch*simpele*kuch* penseelstreek :O
 
zijn jofele broek, zijn versleten jas, machtig gedaan.
volg dat zekerop!:)
 
Schitterend werk Jan.
Eentje die meer dan het volgen waard is.

Mark
 
@spaander, inderdaad donker begonnen en dan stukje per stukje opgelicht. heeft lang geduurd en ben een paar maal herbegonnen met het complete hoofd.

@beyond, heb zijn houding aangepast, allee eigenlijk niet heb gewoon een nieuw muurtje gemodelleerd.

Heb zijn viervoeter erbij geplaatst en de hoed geschilderd en een nieuwe techniek uitgeprobeerd voor de straatstenen. Moet het alleen nog in een paar zinnen kunnen beschrijven, volgt nog.

Als ik de figuur bekijk is het laten staan gedurende een jaar toch geen goed idee, vind overal krasjes en stukjes die afgewreven zijn door het veelvuldige verplaatsen. :angry:

de strijkstok heb ik na het zien van de foto's terug recht gebogen.

Update
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
Prachtig geschilderd, hoedje af.
Q: Ik meen een blauwe schijn op te merken op de zwarte mantel. Werd deze bekomen door een zwart-blauw mengeling of enkel door blauw te gebruiken?

Misschien een tip: de binnenzijde van de oren van de hond een wat meer rozige vleeskleur geven.
 
Erwin, de blauwe schijn komt van een van de kleuren die ik gebruikt heb AV Panzer Aces, Dark Rubber Nr 306 bij sterke verdunning krijgt deze kleur een blauwe schijn.
Ik vond het eerst storend, maar het geeft de jas vind ik een mooie verschoten look. In reel is het echter iets decenter.

Grtx Jan
 
Heb een paar uur geschilderd om alle kleine foutjes te retoucheren, een laatste reeks foto's vanaf nu is hij te bewonderen in mijn vitrinekast.


attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
Schitterend Jan. Mag er wezen. Fijne afwerking. Zeer natuurgetrouw qua kleuren ook.
Ik vind zelfs de uitdrukking op de honden snoet prachtig. Zijn inderdaad mooie figuren van Andrea.
Heb je nog van die schoonheden in petto voor ons (en jezelf) ?

Mark
 
Is it Serious ? (a wonderful world (andrea)) in acryl; The Sorcerer (nocturna) in olie staan op de helling.
En de orgelspeler zal ook nog eventjes duren denk ik.

Grtx Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan