Hoofdsponsor

1/32 "The Hunter" German officer - Nuts Planet 54 mm [DONE]

  • Onderwerp starter debakker1962
  • Startdatum
D

debakker1962

Guest
Hallo,

Ben gestart met mijn laatste modelletje in voorraad van Nuts Planet: The Hunter 54 mm

attachment.jpg

Eerst alles netjes in de primer gezet:

attachment.jpg
attachment.jpg

Het hoofdje eerst met air brush:

attachment.jpg
attachment.jpg

Dan verder met penseel:

attachment.jpg
attachment.jpg

De kepie:

attachment.jpg

En zover staan we:

attachment.jpg

wordt vervolgd;

Luc;)
 
Mooie start Luc,is dit geschilderd met Vallejo verf of zit ik hier er naast...
 
Luc ...gewoon prachtig:8:8:8....mooie serie wat ze daar hebben....kan alleen maar zeggen ...je bent gewoon tallentvol....en prachtig dat we dat hier ook stap voor stap kunnen volgen...;);););)...en ja de vraag is al gestelt....welke verf gebruik je hier voor.....top man geen andere woorden voor..;););)
 
Gebruikte verf

Hallo,

Ik gebruik voornamelijk Vallejo acryl verf.
Enkel de klep van de kepie heb ik met Humbrol Gloss Black gedaan omdat die echt wel mag glanzen.

Luc

Luc ...gewoon prachtig:8:8:8....mooie serie wat ze daar hebben....kan alleen maar zeggen ...je bent gewoon tallentvol....en prachtig dat we dat hier ook stap voor stap kunnen volgen...;);););)...en ja de vraag is al gestelt....welke verf gebruik je hier voor.....top man geen andere woorden voor..;););)
 
Luc ....bedankt voor de informatie..........;);)
 
Luc, goede start.
Indien toegestaan; 2 opmerkingen. foto's niet enkel centraal nemen en probeer ze ongeveer te laten kloppen met wat je zelf ziet.

ik zie mooie overgangen en contrast, maar heeft voor mij een nogal rode tint en komt vrij donker over.

Grtx Jan
 
Vandaag een extra dagje verlof en dus wat kunnen verder werken ;-)

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.php

attachment.jpg
attachment.jpg

Volgende keer aan de hond beginnen

Luc
 
Weer een geslaagd projectje, ik schrok even van dat hoofdje. Eerst leek het alsof zijn oogleden dicht waren die plots open gingen. Het mag er zeker zijn !
 
Ziet er me weer een schitterend figuurtje uit.
Veel uitdrukking in dat gezicht, mooi om volgen.
Ben benieuwd naar die "K9"...

Mark
 
K9

Eerst even wat foto's van Duitse herders bekeken via google

In eerste instantie de muil en de ogen geschilderd:

Voor de rode kleur in de muil heb ik Dark red gebruikt en voor de tanden Ivoorkleur.
De oogbal werd gedaan met oranjebruin.
Zowel muil als ogen werden dan omrand met mat zwart.

attachment.jpg

De hond zelf werd in eerste instantie volledig geschilderd met German Black Brown.
Vervolgens drybrush met een mengeling van Beige Brown en Beige.
Hierbij sommige delen meer intensief dan andere.
In laatste instantie werd nog verder drybrushing met bovenstaand mengsel nog verder aangelengd met Beige. (Poten, buil en uiteinde staart)

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

De ogen en het topje van de snuit moeten nog een tipje glansvernis krijgen om wat meer op te vallen.

Hopelijk zijn de foto's een beetje duidelijk want ik bezit geen macrolens voor die kleine modellen
en dat maakt het soms wat moeilijk om een goede foto te maken.

Groeten Luc
 
Ik vind die K9 prachtig geslaagd Luc.
Alles zit er op en er aan, behalve zoals je terecht opmerkte de glans op de neus en de ogen.
Er zit verdikkeme veel detail in en aan "K9"...
Ben ik de vorige keer nog vergeten te vragen. Is er ook een grondwerkje voorzien in het kitje ?
Kijk al uit naar het vervolg.

Mark
 
Grondwerkje

Hoi Mark,

Ja er zit eveneens een grondwerkje bij maar dat is voor een andere keer.
kwestie van de ogen wat te sparen hé 8)


Luc

Ik vind die K9 prachtig geslaagd Luc.
Alles zit er op en er aan, behalve zoals je terecht opmerkte de glans op de neus en de ogen.
Er zit verdikkeme veel detail in en aan "K9"...
Ben ik de vorige keer nog vergeten te vragen. Is er ook een grondwerkje voorzien in het kitje ?
Kijk al uit naar het vervolg.

Mark
 
Hey Luc, absoluut de ogen wat sparen.
Het zijn uiteindelijk je belangrijkste werktuigen en mee je kostbaarste bezit.
Ik vroeg het me maar af van het grondwerkje omdat de figuurtjes toch wel apart zijn, die een waardige ondergrond verdienen.

Mark
 
Grondwerkje afgewerkt, ogen en snuit van de hond een beetje glans gegeven en vervolgens alles gemonteerd op zijn plaats.

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Het eindresultaat

attachment.jpg

Luc,
 
Prachtig eindresultaat Luc.
Ik zet hem in de galerij voor je.

Mark
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan