Hoofdsponsor

Tamiya Subaru WRC 1999 1/24 - Service Diorama

ERVARING
Gemiddeld
BOUWWIJZE
diorama
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
work in progress
COMMENTAREN
Tips zeker welkom!

Kulgan

Well-known member
Registered
Lid geworden
20 sep 2019
Berichten
114
Hallo,

Momenteel geen motivatie om verder te werken aan de Lancia 037, dus maar aan iets nieuws en 'groots' begonnen:
- Tamiya Subara WRC 1999 + Hobby Design Subaru EJ 20 motor + Renaissance open doors transkit
- Tamiya mecanics set
- Renaissance Service Tent

Ik ga er ook proberen om er een soort 'fotoreportage' in de service van te maken over hoe de mecaniciens de auto opbouwt.
Ook al wat zitten rondzoeken op het net, maar ik vind maar heel weinig terug over de motorkit. Het enige dat ik vond, is een bouwverslag en daaruit bleek dat de kit verre van past... Dus zien wat ik er mee aanvang... Eventueel laat ik de versnellingsbak eraf en lijkt het of er een nieuwe bak gestoken wordt.

Waar ben ik tot nu:
- Tent is klaar, ik denk dat ik juist nog voetjes ga maken, maar moet er nog over denken met wat
- Body is al helemaal 'vernield': Deuren eruit, motorkap en koffer los
- Chassis is wat al aangepast; de onderkant van de motor en radiator zijn weggehaald
- Mecaniciens zijn al geschilderd, nu nog de decals

Eerst volgende stappen:
- Al het werkgerief verven
- chassis verder 'voorbereiden'
- Motor in elkaar steken

Maar eerst weer de tijd vinden ;-)
 

Bijlagen

  • Tent 1.jpg
    Tent 1.jpg
    124,5 KB · Weergaven: 12
  • chassis 1.jpg
    chassis 1.jpg
    87,4 KB · Weergaven: 13
  • Deur 1.jpg
    Deur 1.jpg
    48,7 KB · Weergaven: 11
  • Motor 1.jpg
    Motor 1.jpg
    51,9 KB · Weergaven: 12
  • body 3.jpg
    body 3.jpg
    86,8 KB · Weergaven: 12
  • body 2.jpg
    body 2.jpg
    142,2 KB · Weergaven: 11
  • Body 1.jpg
    Body 1.jpg
    89,6 KB · Weergaven: 11
  • Tent 2.jpg
    Tent 2.jpg
    69,7 KB · Weergaven: 12
Dat belooft, ik heb de Impreza altijd een mooie wagen gevonden.
 
Ingrijpende verbouwing, ik ben benieuwd; ook naar je bevindingen nav passing van de motor.
 
Veel plezier ermee. Zo een verbouwingen dat beloofd. De body lijkt me wel frajiel nu.
 
Ik denk dat de motor best zal meevallen ik heb een BMW M3 gemaakt met een M3 4 cilinder van Uscp die past ongelooflijk enorm goed net echt
Succes zou ik zeggen ik kijk met alle plezier
Marc
 
Interessant, benieuwd hoe het zal passen.
 
Veel succes en plezier met deze. De Tamiya kit is top , heb er drie gebouwd
zoals iedereen hier , zeer benieuwd

Greetzzzz Modest.
 
Hallo,

Momenteel geen motivatie om verder te werken aan de Lancia 037, dus maar aan iets nieuws en 'groots' begonnen:
- Tamiya Subara WRC 1999 + Hobby Design Subaru EJ 20 motor + Renaissance open doors transkit
- Tamiya mecanics set
- Renaissance Service Tent

Ik ga er ook proberen om er een soort 'fotoreportage' in de service van te maken over hoe de mecaniciens de auto opbouwt.
Ook al wat zitten rondzoeken op het net, maar ik vind maar heel weinig terug over de motorkit. Het enige dat ik vond, is een bouwverslag en daaruit bleek dat de kit verre van past... Dus zien wat ik er mee aanvang... Eventueel laat ik de versnellingsbak eraf en lijkt het of er een nieuwe bak gestoken wordt.

Waar ben ik tot nu:
- Tent is klaar, ik denk dat ik juist nog voetjes ga maken, maar moet er nog over denken met wat
- Body is al helemaal 'vernield': Deuren eruit, motorkap en koffer los
- Chassis is wat al aangepast; de onderkant van de motor en radiator zijn weggehaald
- Mecaniciens zijn al geschilderd, nu nog de decals

Eerst volgende stappen:
- Al het werkgerief verven
- chassis verder 'voorbereiden'
- Motor in elkaar steken

Maar eerst weer de tijd vinden ;-)
Zeer imposant en uitgebreid project. Volg je aandachtig. Willy.
 
Tijdens de Ronde van Vlaanderen wat kunnen doorwerken...
Ik heb het chassis al wat verder voorbereid:
- De grote spelen tussen chassis en body opgevuld
- de motorkap voorzien van extra 'steunen' voor de motorkap
- de extra steun voor de koffer
- wat naden en andere zaken wegschuren

Ik ben toch telkens verbaast hoe je zo weinig gedaan krijgt op een paar uur.
Zelfs de piloot begon zich te moeien ;-)
 

Bijlagen

  • wielkas 1.jpg
    wielkas 1.jpg
    69,2 KB · Weergaven: 9
  • wielkas2.jpg
    wielkas2.jpg
    91,3 KB · Weergaven: 8
  • motorkap1.jpg
    motorkap1.jpg
    77,7 KB · Weergaven: 9
  • koffer1.jpg
    koffer1.jpg
    91,4 KB · Weergaven: 8
  • body 6.jpg
    body 6.jpg
    96,3 KB · Weergaven: 8
  • body 5.jpg
    body 5.jpg
    74,2 KB · Weergaven: 8
  • body 4.jpg
    body 4.jpg
    86,9 KB · Weergaven: 8
  • piloot.jpg
    piloot.jpg
    68,2 KB · Weergaven: 9
ah, de WRC's uit de goeie oude tijd. Wat denk ik toch met weemoed terug aan de Corolla's van Sainz en Auriol die het opnamen tegen de Subarus van o.a. Collin McRae en de Ford Escorts. Waren toch mooie karretjes.

Ziet er al goed uit!
 
Toch zijn het deze details die het verschil maken. 90% van de tijd gaat in 10% van het resultaat zitten. Typisch zitten die 90% aan het begin van de bouwwerken…

Goeie start.
 
Gisteren dagje verlof en wat tijd gevonden! Waar het regenweer soms goed voor is :-)

- de deurlijsten in resin bijgewerkt en aangebracht
- alle mecaniciens voorzien van decals
- de krikken en steunen afgewerkt!

Volgende stappen:
- Chassis primeren en in de blauwe verf zetten
- ander gereedschap afwerken
- bestuderen wat de beste manier is om de deuren te bevestigen...
 

Bijlagen

  • zijkanten.jpg
    zijkanten.jpg
    79,5 KB · Weergaven: 7
  • zijkanten2.jpg
    zijkanten2.jpg
    73,8 KB · Weergaven: 9
  • overzicht1.jpg
    overzicht1.jpg
    84,6 KB · Weergaven: 9
  • overzicht2.jpg
    overzicht2.jpg
    92,8 KB · Weergaven: 10
Leuk tentje!

En wat is dan de beste manier om de deuren te bevestigen?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan