Wat betreft het aanbrengen van alle accessoires op een voertuig of tank van bij het begin van de bouw beschouw ik het als volgt:
Een tank werd gemaakt in één fabriek, een schop in een andere, een jerrycan in nog een andere en ga zo maar door. Elk van deze fabrieken heeft zijn versie van de kleur waarin de onderdelen moeten geschilderd worden maar in realiteit betekend dit ook dat die kleuren ietsie pietsie kunnen verschillen in toon. Denk maar als je dezelfde verf zou laten maken bij Gamma, bij Brico of noem maar op dat er ook een (klein) verschil zou inzitten.
Alle verschillende onderdelen werden samengebracht bij de assemblage en op het voertuig aangebracht waarna dit in depot ging tot de uiteindelijke toebedeling aan een eenheid. Pas daar kreeg het voertuig zijn individuele kentekens met betrekking tot zijn eenheid; de sterren en serienummer stonden er al op.
Het kan dus zijn dat er een klein kleurverschil zit in de verschillende onderdelen van een voertuig/tank.
Wanneer dit voertuig echter aangepast werd "te velde" of "in the field" zij het in een depot of in open lucht, dan werd de moeite niet gedaan om alle accessoires er af te halen. Het voertuig werd dan integraal overspoten in de gewenste kleur.
Het is dus aan jou om te beslissen of je één en dezelfde kleurtint wil gebruiken dan wel of je wat subtiele kleurnuance wil aanbrengen.
In het geval van jou tank tijdens het Ardennen offensief mag je er zeker van uitgaan dat je tank reeds een onderhoud zal gehad hebben "in the field". Hier zal je meer effect hebben bij het toepassen van een mooie verwering van het groen door toepassing van washes en filters.
Ten andere, een stukje geschiedenis, toen de eerste zware verliezen duidelijk werden voor de Amerikanen werden alle beschikbare voertuigen opgetrommeld; ook deze die ondertussen in de depots terecht waren gekomen. Zo gebeurde het dat zelfs oude Shermans van het DD type (weliswaar zonder zwemcanvas) terug in de strijd geworden werden om deel te nemen aan het tegenoffensief.