Hoofdsponsor

1/32 Tale of War: Victor Cat Helsing [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

trobwal

Well-known member
Registered
Lid geworden
5 mrt 2010
Berichten
943
ja nu onze oude man in zijn vernislaagje staat... aan deze maar een start gemaakt....

attachment.jpg

de eerste laagjes staan erop..... nu stillaan verder opbouwen he...... zoals gewoonlijk is alle input welkom.....

attachment.jpg

attachment.jpg

deze wordt zoals gewoonlijk geschildert met acryl verf......

en nu ga ik eerst een filmpje bekijken nl deze.... 8 uur lang tips, tricks en technieken.....

HotLead1.jpg

zit al lang te wachten op deze serie....... whoohooo..... take it to the next lvl......

cheers Jonas....
 
Knap figuurtje en al mooi geschilderd hoe groot is het?
 
voila vandaag toch een beetje geschildert.. na een paar uur naar de dvd's van hot lead te hebben gekeken (ongeveer 6uur voor de eerste 2 dvd's) begonnen mijn handet toch te jeuken om hetgeen ik gezien heb uit te proberen.....

omdat ik niet echt tevreden was van de jas van deze kerel heb ik deze maar ineens opnieuw gedaan..... de techniek die ik gebruikt heb is de layering techniek maar vochtig ipv droog (dus borstel een weinig afvegen ipv meeste verf eruit) daarna als het nog wat nat is met een dampe borstel de lagen in elkaar blenden om subtiele overgangen te maken...... omdat ik deze techniek nog niet 100% snap (oefening baart kunst) en omdat het geschilderde oppervlak vrij klein is kun je soms nog de overgangen wat zien op de foto's.... op echte groote vind ik het resultaat redelijk deftig tot zeer goed......

Voor degene die willen beginnen met figuurschilderen of zich willen verbeteren...... de dvd's van hot lead zijn meer dan hun geld waard...... ik heb zo'n 6 uur geboeid naar het scherm zitten kijken en heb daarnaast ook het 1 en ander genoteerd....

Enfin hier de foto's..... ik heb er nog eentje bijgeplaatst van hoe het voorheen was om het verschil duidelijk te zien....

attachment.jpg

voor

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

na......

ik heb allesinds veel geleerd van de dvd's en zal nog meer leren ervan..... ik ga deze bekijken en herbekijken tot ik erbij neerval....

is altijd iets makkelijker om het te zien dan uitleg via het forum hier (hoe goed deze ook gegeven wordt) dus kijken is de boodschap.....

Groeten Jonas....
 
Knap figuurtje, die dvd reeks moet ik eens opzoeken, is dit alleen over figuurschilderen?
 
de truc bij zulke kleine figuurtjes is de oplichting die zeer zichtbaar moet zijn voor bepaalde kleuren.
attachment.jpg

dit is bijvoorbeeld een 90mm figuur en door de "zware" oplichting van het kleed komen de plooien meer tot zijn recht.

grt nicolas
 
Mooie start Jonas. Ik blijf volgen, kan jij ons binnenkort alle tips en tricks geven...;)
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Na verleden week de dvd zo'n 3 keer te zien.... (enkel de 2de dvd voorlopig die de nodige basis covert) steeds meer zin om te gaan schilderen en denk ik dat ik voldoende kennis heb opgescharreld om verder te kunnen... nu nog in de praktijk brengen

Dus deze week stillekes verder gedaan aan deze poes.....ikzelf vind het resultaat zeer goed qua shaduwen maar zou graag de mening van de meesters even horen.... de macro foto's tonen ook een paar plaatsen waar ik wat touch up werk moet doen... handig he die macro's..... oja en onderkant hoed dient ook wat verder afgewerkt te worden..... beetje slordig geweest daar met de laatste drybrush....

Over de reaper verfjes niks dan lof..... zonder verdunning is deze praktisch goed om te basecoaten..... sommige zwaar gepigmenteerde kleuren kunnen een drupje verdunning gebruiken om het iets vloeiender te maken..... is tevens zeer ver te verdunnen zonder de pigmentatie te verliezen waardoor deze verven zich uitstekend lenen voor layering......

ikzelf heb nu een combinatie van layering en wet-blending gebruikt...... de heel fijne randen zijn meerdere malen gedrybruscht met een zeer zwaar verdunde verf waardoor je deze technieken makkelijk kan combineren.....

na het blenden en layering ben ik nu standaard begonnen met een laatste Inktlaag (geen zwarte maar een kleur in overeenstemming met de gebruikte kleuren) te leggen die verdund is met Vallejo glaze medium..... trukje vanop dvd en helpt om na het blenden/layeren alles een beetje samen te voegen en de soms overheersende demarcatielijnen te vervagen....

enfin ..... foto's.....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

opmerkingen zoals steeds weer welgekomen....

Groeten Jonas....
 
Jonas, hier kan ik echt geen opmerkingen op geven makker. Ben ook verre van een pro in schilderen van figuren,maar mijn ogen bedriegen me niet dus.... dit smaakt naar meer!! Top!
 
Ziet er zeer goed uit... Kan me alleen maar bij de rest aansluiten...
 
Jonas, wie heb je dat schilderwerk laten doen ?;):D
Nee alle gekheid op een stokje, klasse werk man.
Ben zelf geen acryl man dus kan je hier weinig raad geven.
Alles ziet er heel strak uit en de foutjes die je zelf aangaf zijn makkelijk te verbeteren.
Ben benieuwd naar het vervolg van "Cat Helsing"...

Mark
 
ik heb geen verstand van deze dingen maar ik moet eerlijk zijn ik vind het prachtig.
gr soetkin
 
Jonas, dit is een hele mooie geworden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan