Hoofdsponsor

1/24 Subaru Impreza WRC 2003

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.899
de bouw van een Subaru op schaal 1/24 het merk was niet te achterhalen Heller of Airfix omdat het dezelfde kit is
 
Beste collega bouwers onze laatste leden dag heb ik van Luc ( cargomaster ) een paar kitjes overgenomen , dit kitje zat in een gewone kartonnen doos zonder bouwplan ,dus dat werd zoeken van een collega autobouwer kreeg ik het schema van Tamiya maar bij nader controle bleek het een verkeerd bouwschema te zijn dus dat werd zoeken tot er iemand me vertelde dat het een Heller kit was en dat zelfde moment kreeg ik het juiste plan
Nu zou ik het ook zo ineen gekregen hoor maar er zijn toch onderdelen die je kan verwisselen he daarom zeker zijn

Subaru wat is dat voor een auto , voor de meeste een lelijk eendje maar wel met geweldige prestaties
hij beschikt over een Boxer motor hetzelfde type als de kever , dat wil zeggen dat het om een vier cilinder van 1900cc , maar in plaats van de 4 cilinders achter elkaar zoals we die kennen van in onze auto's liggen er twee cilinder links en twee cilinders rechts dat maakt dat de zuigers ( pistons ) vanaf het midden van elkaar wegstoten zoals een bokser he , normaal zie kever hadden deze motoren bijna of geen vermogen maar dit beestje is toch gekitteld tot een flinke 300 pk en dat op de vier wielen aangedreven is het een waar rally monster geworden , je kon ze van ver horen pruttelen want ze maakte geen mooi geluid door de twee aan twee liggende cilinders
Ik zelf vind het ook geen mooie wagen maar door zijn brute uitzicht werd het toch 1 van mijn favoriete rallywagens , de Subaru heeft 34 overwinningen op zijn naam staan
Ok genoeg geluld we gaan beginnen
Marc
 
hier gaan we
Een box art bezit ik niet wel een mooie foto




het bouwplan ( gekopieerde versie )























de inhoud
















Hier de bodemplaat al gedaan



51889510916_6fbd603c1d_c.jpg
https://flic.kr/p/2n4iiMW



hier heeft hij zijn kleurtje gekregen in zero paints op code besteld






de sierlijsten zijn hier afgeplakt



















een eerste laagje Alclad aqua vernis om de decals te kunnen plaatsen





hier zitten de eerste decals erop








tot zover makkers
 
Amai Marc, ge zijt al even snel als die Impreza.
Ze zijn snel, hun geluid is apart en ze zijn het mooist in hun specifieke blauwe kleur. Er rijden er hier een paar rond in de buurt, je hoort ze van ver afkomen.
 
Amai Marc, je gaat niet als een sneltrein, maar wel als een rallywagen vooruit, mooie vorderingen reeds. Ik heb de Imprezza altijd al één van de mooiere rallywagens gevonden, mede door hun kleurstelling natuurlijk.
 
Ziet er al goed uit.Veel bouwplezier verder.
Marc S.
 
Geslaagd kleurtje en mooie vooruitgang Marc.
 
dit ziet er echt wel goed uit , kan zelfs ik zien :)
 
Kan verkeerd zijn maar denk dat de Engelse politie dit merk in gebruik heeft gehad .
 
De snelle versie maar zou het de WRC versie geweest zijn ? Dat weet ik niet meer
Marc
Ben even uit nieuwsgierigheid eens gaan kijken op het internet , en zelfs de Franse politie heeft ermee gereden het was de STI versie ook zo breed en ook met die bombastische vleugel achteraan
 
Laatst bewerkt:
De STI versie was idd de straatversie van de WRC en was ook de basis voor de groep N versie voor de rally wagens... Waren 'vroeger' geweldige duels in de rally: Mitsubishi vs Subaru... Ik had het meer voor het uiterlijk van de Mitsubishi, maar het geluid van de Subaru was dan weer mooier ;-)
 
hier gaan we
Een box art bezit ik niet wel een mooie foto




het bouwplan ( gekopieerde versie )























de inhoud
















Hier de bodemplaat al gedaan



51889510916_6fbd603c1d_c.jpg



hier heeft hij zijn kleurtje gekregen in zero paints op code besteld






de sierlijsten zijn hier afgeplakt



















een eerste laagje Alclad aqua vernis om de decals te kunnen plaatsen





hier zitten de eerste decals erop








tot zover makkers
Blauw kleur maakt er een opvallende auto van. Willy.
 
b]Beste collega bouwers , hier ben ik met de laatste beelden van de Subaru
het instrumenten paneel

[/b]








het interieur de kuipstoelen zijn wel vervangen door andere omdat de veiligheidsgordels er mee opgegoten waren ik maakte liever die met stof en pe onderdeeltjes




















mijn ontsteltenis was groot toen ik ontdekte dat ik gordelsloten te weinig had heb het dan maar opgelost met ineen geklikte versie die had ik nog voldoende



de rolkooi paste redelijk goed maar ik was vergeten dat de gordels erdoor moesten , moest ze even achteraan los klikken wat vrij gemakkelijk ging






















de ramen dat was ellende daar moest de zwarte rand geschilderd worden , daar was ik toch wel even zoet mee heb geprobeerd ze af te plakken maar dat ging niet omdat ne niks zag daarom met de vrije hand geschilderd , is redelijk goed gelukt , ik heb nadien ze met een tandenstokertje rechter getrokken dat ging redelijk goed als de verf droog was








de eindfoto's






de koplampen trokken op niks heb er proberen het beste van te maken










evenals de achterlichten trokken op niks dat waren twee decals die langs binnen op het glas moesten gekleefd worden en trokken steeds blaasjes en met softener gingen ze stuk dan ook weer het beste van gemaakt






zo beste vrienden dit was mijn avontuur met Airfix de kwaliteit was dan ook navenant maar hij staat wel mooi tussen de andere auto's ik had hem overgenomen omdat ik de auto op zich zo geweldig vond
Marc
 
Toch een leuk machine geworden.
 
Is een prachtig model geworden.De lak ligt mooi strak en ik vind het interieur mooi gedaan.
Marc S.
 
b]Beste collega bouwers , hier ben ik met de laatste beelden van de Subaru
het instrumenten paneel

[/b]








het interieur de kuipstoelen zijn wel vervangen door andere omdat de veiligheidsgordels er mee opgegoten waren ik maakte liever die met stof en pe onderdeeltjes




















mijn ontsteltenis was groot toen ik ontdekte dat ik gordelsloten te weinig had heb het dan maar opgelost met ineen geklikte versie die had ik nog voldoende



de rolkooi paste redelijk goed maar ik was vergeten dat de gordels erdoor moesten , moest ze even achteraan los klikken wat vrij gemakkelijk ging






















de ramen dat was ellende daar moest de zwarte rand geschilderd worden , daar was ik toch wel even zoet mee heb geprobeerd ze af te plakken maar dat ging niet omdat ne niks zag daarom met de vrije hand geschilderd , is redelijk goed gelukt , ik heb nadien ze met een tandenstokertje rechter getrokken dat ging redelijk goed als de verf droog was








de eindfoto's






de koplampen trokken op niks heb er proberen het beste van te maken










evenals de achterlichten trokken op niks dat waren twee decals die langs binnen op het glas moesten gekleefd worden en trokken steeds blaasjes en met softener gingen ze stuk dan ook weer het beste van gemaakt






zo beste vrienden dit was mijn avontuur met Airfix de kwaliteit was dan ook navenant maar hij staat wel mooi tussen de andere auto's ik had hem overgenomen omdat ik de auto op zich zo geweldig vond
Marc
Je hebt er wel je werk ingestoken , die gordels dat is fijn werk en ook de lichten heb je veel verbeterd. Willy.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan