Hoofdsponsor

1/35 Steyr 250 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Erwin dat is toch prachtig die kleine wagentjes , ik heb juist die Dixi achter de rug en heb er wel plezier aan gehad en als ik jouw bouw zie heb je er toch ook wat energie in gestoken , en het resultaat mag er gerust zijn hoor gewoon geweldig
grt Marc

Als ik met het mes op de keel iets zou moeten noemen wat dit prachtige project misschien nog verder zou perfectioneren, zou het een lichte wash zijn van de kap, zodat het reliëf op schaal wat meer tot uiting komt.

Hoi Erwin,

Hij is nu al mooi. Het enige wat ik zou kunnen bedenken om te veranderen is een andere kleur voor het "deurdoek".
Als dat ander materiaal is dan het ijzer van het voertuig, kan het niet mee gespoten zijn.

Peter

@ Coachke: Bedankt Marc en ja, er is behoorlijk wat energie aan opzoekwerk en bouw ingestoken maar dat is het wat ons bezig houdt hé.

@ Roy: Bedankt Roy, was reeds een idee dat ik in het achterhoofd had.

@ Makamba: Bedankt Peter maar daar zit nu juist een klein probleempje. Ik baseer mij voornamelijk op foto's van de echte voertuigen en op die foto's is niet echt een kleurverschil te zien tussen de canvas deuren, de bache en het voertuig zelf tenzij de bache werkelijk als dak opgespannen is.
Ik zal echter nog een zeer lichte stof wash aanbrengen en hoop dat dat voor wat kleurnuance zal zorgen; dit samen met nog een extra dark wash rond de paneellijnen.

Prachtig gewoon, wat kan daar nog meer op gezegd worden??
Misschien toch nog een vraagje, op de linker achterkant is er precies een witte vlek te zien, of wat is het juist?

attachment.jpg

@ Beyond: Klopt Xavier, heb dit ook opgemerkt op de foto. In feite is dit niet meer dat wat Vallejo Neutral Grey die op de foto extra duidelijk wordt door de flash. Zal dit proberen weg te halen of te camoufleren met een lichte stof wash.

Hij is al mooi geworden Erwin ! een keurige restauratie heb je gedaan bravo_zps71206f4b.gif

Heb geen tips, maar zeg wel dat ik het eens ben met Makamba over de doekkleur.
Vanaf zwart/wit foto's zijn ware kleuren alleen in een laboratorium te ontrafelen, dus
van dergelijke grijstinten kunnen wij maar zeer weinig wijs worden.

Persoonlijk denk ik dat het gebruikte doek niet in de voertuig kleur aangeleverd werd.
Maar als dat toch zo was, zou je voor jouw voertuig ten minste het canvas
een stuk lichter kunnen doen, misschien is drybrushen met een heel lichtbruin pigment voldoende.
Nu lijkt het gewoon nog niet op canvas.

veel plezier met de laatste loodjes :D

Of simpelweg het doek afplakken en de rest van het voertuig een filterbehandeling geven, dan ben je met 10 minuten klaar (zij het dat er dan overal een satijnen glans op zit). Wil je het doek de satijnen glans geven en maakt het niet uit dat het donker wordt, dan kun je de rest van het voertuig afplakken en het doek een filter geven. 'T is maar een ideetje he.

Zeer mooi voertuig ik zou zeker de raad van hier boven opvolgen maar zoals het spreekwoord zegt de laatste loodjes wegen het zwaarst. ..

Overigens, natuurlijk kom je overigens wel weer van de satijnen glans af door de tape nog even te laten zitten, de filter een dag te laten drogen en er dan een laagje matvernis overheen te spuiten.

Als je de kap een filter zou geven, zou de satijnen ondergrond wel handig uitkomen want dan kun je eenvoudig een wash aanbrengen.

Ook de Steyr wordt deze avond voorgesteld als afgewerkt product in mijn club en ik ben benieuwd naar de reacties.

Heb geluk gehad dat ik mijn referentiefoto's er nog eens bijgenomen heb kort voordat ik de ruitenwissers ging plaatsen want het was mij voorheen niet opgevallen dat deze in feite dwars door de ruit geplaatst waren en niet ergens aan de boven- of onderzijde van de voorruit.
Heb dit gelukkig dus kunnen aanpassen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Er waren geen decals meer beschikbaar en dus heb ik er moeten gebruiken uit de spares-box. Vermits dit voertuig gebruikt werd in het begin van de oorlog diende ik dus ook een vroege registratie te vinden en deze werd gelukkig aangetroffen.
Zie op deze foto juist dat ik de achterlichten ga moeten bijwerken. Voor wat foto's posten toch allemaal goed is.

attachment.jpg

attachment.jpg

Wat mij betreft beschouw ik deze bouw dan ook als beëindigd.
Op naar de volgende !

deze is erg mooi geworden Erwin! had m graag zondag komen bewonderen maar helaas was dit niet mogelijk omwille van een dubbele boeking. kijk al uit naar je volgende project. en tegen de volgende beurs hoop ik je ook een opgeknapt modelletje te kunnen laten zien.

Chapeau!!

Iedereen bedankt voor de lovende woorden.

Deze jongen wist in Hoboken, tot mijn grote verwondering, zilver weg te kapen in de categorie M4 Conversies. Had het niet verwacht maar ben er ferm blij mee. Zal morgen een fotoken plaatsen.

Nen dikke proficiat Erwin met de zilveren plak maat...!!

Grtz yves,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan