Hoofdsponsor

1/72 Steinbock Fug 2,5t vorkheftruck. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het werk loonde, het ziet er weer goed uit Erwin.
 
Ook hier hoogtijd om te tonen dat we nog leven en dat er nog leven in zit.
Body gespoten in Tamiya Nato Green en denk dat ik het daar bij ga houden, na de nodige verwering natuurlijk.
Reden waarvoor is dat ik foto's gevonden heb van deze Fug in zowel Nato camo als gewoon groen en vermits ik er bijna van overtuigd ben dat dergelijke voertuigen meer in depots gebruikt werden dan op het terrein denk ik dat dit beter zal passen op mijn vliegveld. Deze voertuigen spelen trouwens wel een rol bij het uitvoeren van humanitaire opdrachten door de Bundeswehr want ik heb foto's van een Bundeswehr Fug ten dienste van het Rode Kruis.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Er moeten nog enkele stukken op en natuurlijk ook de grote wielen maar het meeste zit ineen.

Wordt vervolgd
 
Wat een speciaal modelletje! Ziet er goed uit, ik volg je met plezier!

grtz
 
Begint er goed uit te zien... intussen ben ik er achter waar die tweede cabine voor dient: de tweede man is enerzijds de helper van de chauffeur en moet er op toezien dat de last correct wordt opgetilt en neergezet, anderzijds zorgt hij in die cabine voor de stabiliteit van de last tijdens het rijden, de chauffeur kan tijdens het rijden immers niet met die vorken spelen.

Met dank aan de heer Van Dooren, ex-instructeur speciale voertuigen, VDAB
 
Bedankt Frank. Zo hebben we weeral iets bijgeleerd zie.
 
En ook bedankt aan Walter (Walesha) en mijnheer Van Dooren van VDAB.
Weten we ook weeral bij.
 
Btw; ik heb dan toch bij Domino een Amerikaanse heftruck uit WO2 gevonden en niet eens zo duur! :D
 
Effekes werk van gemaakt en de zaak afgewerkt.
De verdere bouw verliep redelijk vlot en dank zij een aantal referentie foto's kon ik er ook wat meer kleur in krijgen. Een Duitse nummerplaat werd opgevorderd en in beslag genomen in een andere bouwdoos.
Voor mij is hij af en hij heeft reeds zijn plaats gevonden bij de afdeling logistiek van het vliegveld.

attachment.jpg

De vorken een beetje een gebruikt uiterlijk gegeven.

attachment.jpg

attachment.jpg

Het zilverkleurige item in het midden is in feite een wielblok dat achter één der wielen kan geplaatst worden. Volgens mijn foto's was dit aluminium kleurig geschilderd.

attachment.jpg

Dit was het, ben blij dat ik deze gebouwd heb, was eens iets anders.
Op naar de volgende !!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er goed gelukt uit. mooie aanwinst voor je vliegveld. bespeur ik nog ergens een klein plekje dat vergeten werd (of onbereikbaar was) tijdens het spuiten (2de foto, achter de vorken)?
 
weeral een mooie aanvulling,de kleuren zijn mooi geslaagd
 
Bedankt iedereen.
@Silenoz: was mij ook reeds opgevallen en werd bijgewerkt.
 
Hey,

Indd, knappe bouw, maar dat ben ik gewend van je. Breng maar mee naar de club, kwestie van hem te kunnen onderkwijlen. ;)
 
Echt prachtig wat een juweeltje is dit geworden ! Ik denk dat een beetje stof niet zou misstaan ?
 
Bedankt Guy.
Er ligt wat stof op maar wil er niet aan overdrijven, het is geen competitiemodel, gewoon iets dat op mijn vliegveld past.
Ben er wel blij mee want toch weer iets redelijk uniek.
Nu nog tijd vinden voor die Britse Eager Beaver vorkheftruck (en die andere modellen).:8
 
Dit is echt schitterend en zoals mijn collega's hier boven al vermelden dit is een echt juweeltje...
 
Zo kennen we Erwin.
Mooi prutske (die heftruck é !! )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan