Hoofdsponsor

1/48 Spitfire MK XVI 350 Belgian Sqn (Italeri)

  • Onderwerp starter Draken35
  • Startdatum
D

Draken35

Guest
Als mijn Spitfire MK II tot het einde komt, begin ik met een andere Spit: dit keer, het zal een MK XVI zijn, en op 1/48 schaal... Altijd 350 SQN (ik heb ook de decal sheet van Syhart op die schaal!), maar eind 1945 en dus, met Belgische kokarden.

Kit was op eBay.co.uk gekocht. De doos was in contact met water, maar de inhoud is perfekt. De verkoper had ook Eduard PE in de doos geplaatst. Soms stukken waren uit de grapje getrekt.

De doos:
spit16001.jpg


Kit Italeri dus. Awel, niet op hetzelfde niveau dan de Spitfire van Tamiya... En ik denk dat Italeri kit is in feit de Occidental. Ik zal "sport" habben met dit kit...

Eerst: hoe de vleugels voor een Spitfire MK IX transformeren voor een MK XVI...
spit16002.jpg


Voilà...
spit16003.jpg


Een beetje Evergreen om de stukje te versterken
spit16004.jpg


En PE elementen.
spit16005.jpg
 
wow, het is hier een ware spitfire gekte op het forum, we zouden eens een groepsbouw moeten doen ontrent de spit.
ziet er leuk uit, ben zelf ook bezig met een Mk.XVI, maar in 1/72 en van 349 squadron.

zal deze blijven volgen.
 
Een groepsbouw zou interessant zijn voor mij, ik heb nog andere Spitfires om te bouwen: MK V (1/72); MK XIV (1/72); en twee MK IX (1/48 )...

Veel putty op de vleugels...
spit16006.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Groepsbouw,

Goed idee, er staat er hier ook nog eentje in de wachtrij:P

Grtz.

Luc8)
 
Terug met deze kit.

JIk was niet content met de resultaat voor de vleugels. Dus: herbeginnen...

Opnieuw putty (VEEL putty!!!) en dan, pontseren. Natuurlijk soms panel lines worden verloren...
spit16008.jpg


Met dymo tape...
spit16009.jpg


rescribing...
spit16011.jpg


...En voilà!
spit16012.jpg


Dit keer, ik ben content.
 
Hey Draakje,

Mooie scribbing, is de kit zo verkeerd dat je volledig moet herscribben of zijn de panneellijnen te grof uitgevoerd??
Mooi build maar dit zijn we van uw hand gewend ;)
 
Hey Draakje,

Mooie scribbing, is de kit zo verkeerd dat je volledig moet herscribben of zijn de panneellijnen te grof uitgevoerd??
Mooi build maar dit zijn we van uw hand gewend ;)

Hallo Swaken,
Nee, de kit is niet verkeerd; de panelen werden door pontsering verloren... Ze zijn fijn. En natuurlijk voor de grootste paneel, als ik heb dit paneel vervangt, had ik nieuwe lijnen te maken...
 
Voorbereiding van de PE stukjes
spit16013.jpg

Veel werk, vraagt voor veel tijd; maar het resultaat zal mooi worden
 
Hoi Draken,weer een machtig mooie bouw he,maar ik vraag me af wat is pontseren???
 
Google: "schuren"
In het engels: sanding...

Draken35 Merci pour l'explication, je comprends le mot pas bon Hein.Encore quelque chose à apprendre, Merci tellement ami:)

Draken35 bedankt voor de uitleg,ik snapte het woord niet goed he.
Weer iets wat ik bij leer,dank je wel vriend :)
 
Draken35 Merci pour l'explication, je comprends le mot pas bon Hein.Encore quelque chose à apprendre, Merci tellement ami:)

Draken35 bedankt voor de uitleg,ik snapte het woord niet goed he.
Weer iets wat ik bij leer,dank je wel vriend :)

Mijn plezier... ;)
 
Nog een beetje werk op de PE:
spit16014.jpg


Dan, de wheel bays
spit16015.jpg


En de deur van de cockpit
spit16016.jpg
 
Al eerder las ik hier op diverse topic's en nu ook weer op deze, dat PE wordt gesoldeerd ipv gelijmd... ik heb nu wel een fijne soldeerbout maar gebruiken jullie daar een bepaald soort soldeersel voor?
 
Persoonlijk ik gebruik lijm... Maar als men zegt, solderen is beter.
 
Nog een beetje werk met de PE...
spit16017.jpg

...Natuurlijk zullen the "pre-painted" elementen na het verf fase geplaatst worden.

De vleugels...
spit16018.jpg


spit16019.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan