Hoofdsponsor

1/50 spanten bouw pinas ( spiegelretour schip )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo weer even spammen hier. Lang geleden.

Weer een stuk opgeschoten zie ik. Mooi, mooi, mooi.

Een klein kritiekje.... maar dat kan je misschien wel zelf zien.
Je werkt te snel. Neem eens de tijd... Zeker met het snijwerk. Als je net wat meer de tijd neemt voor iets dan komt het veel strakker voor elkaar. En blijf vooral kijken, kijken, kijken. Gaat zeker lukken. :laugh:

thx rik dat ik niet van de fijnste ben weet ik maar daar word aangewerkt ook al zal dit een werkje van jaren zijn vrees ik maar probeer zeker mijn best te doen.

en dan het snijwerk dat gaat nog vele jaren meer zijn :) tog probeer ik het beste uit mijn mouw te schudden . en tijd nemen, ik weet het maar ook daar probeer ik mijn best te doen ook al lukt dat niet altijt.

maar gelukkig zie ik nog altijt vooruitgang in mijn werk ook al is het met mondjes maat maar dat zal ooit wel eens goed komen zeker ;)

allee om mijn rotdag te vergeten ben ik aan de reling begonnen en ze is net af

reling zonder schot
nu zie je ook waar de pompen staan

rmld2p.jpg

met schot

20rurr4.jpg

en boven aan zicht

rrr388.jpg

nu moet er nog wel een dorpel in de deur komen maar die ga ik helemaal op het laatst maken als alles gelijmt is nu staat alles er nog los in en dan kan ik de kiertjes ook nog opvullen en bij verven waar nodig

Ziet er mooi uit hoor. Ik dacht het de bedoeling was dat het schot verwijderbaar zou blijven ?

thx dany eu dat was ik tog niet van plan hoor ik denk dat ik het gewoon vast ga maken . buiten de pompen en de de stok zit er tog niets in en de trap kan je langs opzij zien door de hull.

en waar moet ik het schot dan weer laten als ik het open laat.

ik ben er weer mee begonnen na een paar weken wat anders te doen.

het schot van de bak had ik al gemaakt en heb dit vandaag overnaads beplankt. aan de zij kanten is de hoogte nog niet helemaal goed maar dat moet nog gebeuren. ook de 2 luikjes moeten er nog inkomen.

wtytj6.jpg

2wg7qxx.jpg

morgen trapjes maken de luiken er in maken en boven kant aanpassen.

Hoi Dirk,

leuk te horen dat je weer aan het bouwen geslagen bent !!;)
Het ziet er allemaal al heel mooi uit hoor.:)
Jammer dat er geen detailfoto's bij geplaatst zijn.:dry:
Kunnen het van iets dichter bekijken.8)8)
Heb er toevallig een paar gemaakt ?:unsure:

hoi john ik ga het tog eerst schilderen en dan zal hopelijk het snijwerkje wel meer naar voor komen .

ik ben nu de kapjes aan het beplanken. dat is een werkje van 3 dagen omdat de planken 1voor 1 moeten aangebracht worden en droog moeten zijn eer het volgende er op kan . door de ronding moet er elkekeer een spanklem op . ook heb ik eens geprobeert het galjoen te tekenen.

n5hb4g.jpg

de leeuw die witsen tekent heeft geen kroon ook die van de batavia is zonder kroon. waarom weet ik niet maar daar zal vast wel een goede rede voor zijn

2rtow.jpg

2d1wjm1.jpg

e5po3q.jpg

29mswzm.jpg

f2igqc.jpg

en dit is de leeuw die witsen tekent

2q15bbc.jpg

sugesties meer dan welkom natuurlijk

thx wim maar er moest eerst gewerkt worden

deze foto heeft niets weg van een hongerige leeuw maar meer van een pupie :8

2l9hy7p.jpg

de rest valt dan weer wel mee 8)

2be5ow.jpg

2s1aau9.jpg

2we9p5e.jpg

Hmmmm je hebt hem wat te vierkant gemaakt. De leeuw is als boegbeeld altijd on volle glorie te zien. Als je de voorkant ziet is deze redelijk vierkant. Neem een echte leeuw. Deze is ook niet vierkant. Dus de rondingen zul je wel terug moeten laten komen. Verder ben je op de goede weg. Voor het schilderen. De leeuw is eigenlijk altijd volledig rood. Behalve de kop en/of de tanden.

mischien wel wim ik kan er mischien nog een donkere drybruch over zetten dat kan ik zeker nog wel eens bekijken. want dat hichligten met wit op de manen is niet echt goed gelukt moet ik zelv toegeven.

rik/ over de kleuren heb ik een beetje naar de batavia gekeken een rode leeuw met goudgele manen en witte tanden. alleen de witte lippen heb ik niet gedaan want ik vond dit tog niet echt mooi

2mxmw53.jpg

ff nog een foto. de knieén langs opzij zijn de goede maat maar volgens witsen moet de onderste knie ook maar zo lang zijn ik heb deze dus langer gemaakt zoals op zijn tekening. achter de leeuw het snij werkje dit moet een gezicht voorstellen dat wint blaast dit zie je wel meer op oude schildrijen van die tijt. en dat leek me wel wat en ook niet te mooilijk

en de onderste balk loopt een beetje krom op waar de knie eindigd.

2kmper.jpg

nu zie je ook dat de bovenste balk door de staart moet gaan en dan krijg je langs 2 kanten een staart te zien

zo ziet het er nu uit op het boven aanzicht zie je nu goed dat de uitligger dwars door de staart gaat en hij enkel zigbaar is aan de zijkant.

2hgsdc5.jpg

boven zicht

vo0phf.jpg

de bovenste uitligger moet er nog wel terug af om de 6 knieén die naar boven wijzen in te maken hier komt denk ik de gratings op te liggen. dat stukje moet ik eerst nog lezen

zeer mooi dirk die leeuw misschien wat hoekig maar zo voor op het schip ziet het er wel goed uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan