Hoofdsponsor

1/50 spanten bouw pinas ( spiegelretour schip )

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi ward.
ik zit nu wel met rode geschuts wagens dus denk ik de luiken ook maar rood te maken. maar de geschutsvulling binnen ga ik onbeschilderd laten. zoals op de batavia.

Voilla, gezien de ontbrekende informatie.......en ik weet het ook niet aangaande Nederlandse( Holandse) schepen, mag je gerust de poorten en de kannonen alleen met die okerrood schilderen.
Zoals op de Batavia.
Groetjes
ward

een klein updateje

de treden zijn van fineer wat op deze schaal wel ongeveer kan kloppen denk ik
en de 2 onderste trede staat wat scheef wel spijtig natuurlijk .
ik zal den trappe maker eens goed naar zijn voeten geven want hij heeft er maar van ver met zijn klak naar geslagen.

van boven moet hij nog wel van lengte gemaakt worden. ik heb hem ook redelijk stijl gezet want met een luié trap heb je een groot gat nodig om je kop niet te stoten.
de treden staan 0.5 cm uit elkaar

fk2r1e.jpg

Dirk.......ik hoop dat de bemanning niet te veel rum gedronken hebben als ze deze trap opmoeten....ammmaaaii.:P:Pmaar ik dacht...dat de steilheid van de trap...zoiets tussen een luie en die van u was....inderdaad je opening wordt groter...maar ik denk dat het realistischer is....geen afbraak aan je bouw...maar je weet ik en detail's hé...voor de rest...die finneer werkt wel handig ,denk ik....:D:D

het trapluik is 50x50 cm dus een dikzak kan er al niet door :laugh:
dus als je de trap te schuin zet ( 45 % ) zit je direkt met je kop tegen de verdek balken.

de schuinte die ik nu aan gehouden heb is 150 cm dus je zult je hooft altijt nog een beetje moeten buigen om je niet te stoten . ik ga het nog eens uit rekenen swa anders maak ik wel een nieuwe trap als deze nog te stijl is ;)

de trap op de foto staat veel stijler dan hij moet staan kzal eens zien of ik hem juist kan zetten en dan een foto dan is het zicht mischien heel anders

Hoi Dirk,

ik weet niet of je de foto's gezien heb van Goes?
Ik heb paar genomen van een dek waar een paar ander model trappen op staan.
Ook misschien idee hé!!
1267541481NGoes___10__82_.jpg

hoi john ik heb de foto s gezien ze zijn prachtig.

over het trapje deze staan er bij mij ook in maar ze gaan naar de koebrug en het ruim.

foto van op de werf je kijkt tegen het schot van de konstantkamer.
maar het ging om de schuinte van de trap

2sbrga8.jpg

v64603.jpg

Hoi Dirk,

ik weet niet of je de foto's gezien heb van Goes?
Ik heb paar genomen van een dek waar een paar ander model trappen op staan.
Ook misschien idee hé!!
1267541481NGoes___10__82_.jpg

Dat zijn uitsluitend trapbalken van laadruimten, waar er plaats moet zijn om vracht en andere dingen te verwerken, laden en lossen. Die gaan tot tegen de kiel van het schip.
De treden werden in de balk gekapt links en rechts.
Door het luik te dichte, kunnen ze die balktrap uiteraard niet gebruiken.
Als de bemanning van dek veranderen, gebruiken ze steeds de traditionele trappen.
Trouwens die twee soorten trappen komen sowieso uit op elk verdiep, en zijn toegankelijk, zeker onder het hoofddek.

groetjes
Ward

groetjes
Ward

"Zeker , toegankelijk" !
Als er geen afgesloten schotten aanwezig zijn op die dekken.

groetjes
Ward

"Zeker , toegankelijk" !
Als er geen afgesloten schotten aanwezig zijn op die dekken.

groetjes
Ward

He Ward,

bedankt voor je toelichting!!^^^^
Ik leer hier steeds iets iets mee bij, alleen zou ik dit meteen in mijn harde schijf hier boven moeten steken.;)
Ben de laatst tijd kort van geheugen!!:ohmy::ohmy:

He Ward,

bedankt voor je toelichting!!^^^^
Ik leer hier steeds iets iets mee bij, alleen zou ik dit meteen in mijn harde schijf hier boven moeten steken.;)
Ben de laatst tijd kort van geheugen!!:ohmy::ohmy:

Die geheugen, hé
En zeggen dat mijne harde schijf maar 45Mbite bezit.
gelukkig heb ik een bibliotheek en een vééél grotere bij vrienden in Roeselare
groetjes
Ward

Die geheugen, hé
En zeggen dat mijne harde schijf maar 45Mbite bezit.
gelukkig heb ik een bibliotheek en een vééél grotere bij vrienden in Roeselare
groetjes
Ward

Mbyte....is het niet hé ward...........het is wel 45 gygabyte.......:P:P:P:P

hehe ik weet het swa. maar mijn haken zijn nu veel klijner als de deze. mijn eerste haken waren ongeveer als de deze .
maar hann gebruikt ook plastike haken geloof ik die hij zelf giet.

ik moet nog voor een kanon of 6 maken maar dat doe ik savonds meestal een 4 tal stuks per avond want je bent er al rap 1 hr aan bezig om katrolletjes te maken voor 2 geschutswagens.

tegen vrijdag zullen ze ongeveer wel klaar zijn schat ik

hehe ik weet het swa. maar mijn haken zijn nu veel klijner als de deze. mijn eerste haken waren ongeveer als de deze .
maar hann gebruikt ook plastike haken geloof ik die hij zelf giet.

ik moet nog voor een kanon of 6 maken maar dat doe ik savonds meestal een 4 tal stuks per avond want je bent er al rap 1 hr aan bezig om katrolletjes te maken voor 2 geschutswagens.

tegen vrijdag zullen ze ongeveer wel klaar zijn schat ik

Haken gieten??????? dat is toch een kostelijke middel.
Je moet een moederhaak, een mal, en gietmateriaal.
een gewoon draadje, een oogtangetje, een kniptangetje en wat cd voor zen toestand.
Veel beter en je voel wat je doet
groetjes
Ward

hoi ward als ik het boeltje zo zie liggen lijkt me dat niet echt handwerk.

dit is bestelt of gegoten en vermoedelijk plastic

fwp2me.jpg

ik ben begonnen aan de kaapstaander ( spil ) en de grote knecht.

17cojk.jpg

15hdgea.jpg

oh689d.jpg

2ymskud.jpg

eerst alles laten drogen dan kan het morgen afgewerkt worden. straks de spenen nog maken

ik ben begonnen aan de kaapstaander ( spil ) en de grote knecht.

17cojk.jpg

15hdgea.jpg

oh689d.jpg

2ymskud.jpg

eerst alles laten drogen dan kan het morgen afgewerkt worden. straks de spenen nog maken

Dirk....mijn maatje.......ik breek het zeker niet af.........integendeel..........maar ik mis iets....en ik zie verdomd niet wat.......maar ben zeker dat er iets niet is.....help mij...want ik ben mij suf aan het kijken........:(:(:(

ik zou het ook niet weten swa het enige wat ik kan bedenken is dat de spil onderaan wat dunner mag omdat witsen daat geen maat van gegeven heeft.
maar als je nog iets anders ziet mag je het gerust laten weten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan