Hoofdsponsor

1/200 SMS Gneisenau - 1/200

Bedankt voor de interesse mannen, Pascal en Erwin ; helaas de Duilio is één van de 99.5% van alles wat ik doe die uiteindelijk toch een mislukking is... net zoals ikzelf overigens.
 
Bedankt voor de interesse mannen, Pascal en Erwin ; helaas de Duilio is één van de 99.5% van alles wat ik doe die uiteindelijk toch een mislukking is... net zoals ikzelf overigens.
Denk je dat het bij een ander beter gaat? We leren met vallen en opstaan en jammer genoeg vallen we heel veel, ik toch.
 
Nochtans mogen uw werken er zijn.
Kijk al uit naar vervolg.
 
Sorry voor de negatieve "vibes" van gisteren mannen, zwak momentje veronderstel ik.

Ondertussen is er nog een pakketje uit Polen aangekomen ; kanonslopen (resin 3D prints) en allerlei details voor deze dame.


En we zijn nog een beetje bezig geweest met het snipperen en kleven van Depron :




Dit gaat nu natuurlijk allemaal niet meer zo snel omdat de houtlijm op/tussen depron natuurlijk veel meer tijd nodig heeft om uit te harden dan op het karton die het aanwezige oplosmiddel absorbeert.

ps : de aandachtige kijker zal misschien zien dat de naam op de detailset en het doosje van de kanonslopen "Scharnorst" is ipv "Gneisenau", niet erg dat waren immers zusterschepen (en beiden op dezelfde bij dezelfde slag verloren).
 
Mooie aankopen en best interessant.
 
Fantastisch!!! Doe je dan ook een soort "nabehandeling" om het papieren model te verstevigen?
 
Nog een beetje verder gewerkt aan Gneisenau, het onderwaterdeel begint nu vorm en kleur te krijgen, al ben ik niet 100% tevreden.
Misschien dat ik naderhand alles nog eens afschuur en schilder, we zullen wel zien.



Dit zijn eigenlijk de eerste stukken die ik uit de kit snij, al het voorgaande materiaal was van de laser gesneden set.





Op de laatste foto is duidelijk te zien dat ik eigenlijk verkeerd begonnen ben, de rode banden hadden moeten tot waar je nu de afplaktape ziet, in eerste instantie had ik met het blote oog (die dus niet meer zo goed werkt) het midden van de banden op de kiel gelegd, maar het scheelt duidelijk een 3-tal mm tot waar ze hadden moeten komen. Uiteraard komen ze nu aan de andere zijde een 3-tal mm te ver.
 
En eindelijk zit de volledige bekleding van het OWS er op, daar ben ik slechts zo'n 60% over tevreden, dus ik zal in de niet al te verre toekomst nog zien waar ik nog verbeteringen aan kan brengen.



Het vooraanzicht is wel nog ok :


Maar iets minder tevreden ben ik over het achterschip, deze heeft natuurlijk wel moeilijker vormen om te bekleden, maar dat zal wel nog verbeteren (hoop ik toch).
 
En gelukkig heb ik nog min of meer op tijd gemerkt dat er iets te kort was. De achterste torpedobuis had ik over het hoofd gezien, het was ook wel zoeken hoe dat ding in de bekleding moest passen en natuurlijk moest er een gat gemaakt worden en een (klein) stukje van de depron moest verweiderd worden.

Het is uiteindelijk gelukt zoals op onderstaande macro opname te zien is (bah, macro opnames zijn echt afschuwelijk bij een model).

 
Het probleem van de macro fotografie hebben meerdere onder ons wel eens problemen mee.
Het lijkt dan steeds of er wat mis is met het model maar als je met het blote oog kijkt merk je er niets van, STOM foto toestel ;)
 
Lees ik dit goed dat deze schepen torpedo's af vuurden zoals onderzeeërs ?
Mooi werk.
 
Lees ik dit goed dat deze schepen torpedo's af vuurden zoals onderzeeërs ?
Mooi werk.
Lees ik dit goed dat deze schepen torpedo's af vuurden zoals onderzeeërs ?
Mooi werk.
Inderdaad Pascal, een aantal van die schepen had torpedobuizen zoals een onderzeeër, dus onder water. Ik weet bijvoorbeeld dat Gneisenau (en dus ook haar zus Scharnhorst) er vier had één in de boeg (nu ja, eigenlijk meer in de kiel als je het profiel van het schip bekijkt), één in de kont en aan beide kanten ook nog ééntje, maar de locatie van die laterale torpedobuizen heb ik nog niet terug gevonden
Andere schepen uit die periode (zoals de Wariag (of Variag)) hadden dan weer een duidelijk zichtbare torpedobuis boven de boeg :


Ja, deze dametjes waren geen katjes om zonder handschoenen aan te pakken.
 
En ondertussen is er nog een kleine update beschikbaar, de assen zitten nu ook op de romp en het wordt nu wel duidelijk dat ik het onderwaterschip dezelfde behandeling zal moeten geven als RN Duilio destijds als ik er iets toonbaars wil van maken.

 
Inderdaad Pascal, een aantal van die schepen had torpedobuizen zoals een onderzeeër, dus onder water. Ik weet bijvoorbeeld dat Gneisenau (en dus ook haar zus Scharnhorst) er vier had één in de boeg (nu ja, eigenlijk meer in de kiel als je het profiel van het schip bekijkt), één in de kont en aan beide kanten ook nog ééntje, maar de locatie van die laterale torpedobuizen heb ik nog niet terug gevonden
Andere schepen uit die periode (zoals de Wariag (of Variag)) hadden dan weer een duidelijk zichtbare torpedobuis boven de boeg :


Ja, deze dametjes waren geen katjes om zonder handschoenen aan te pakken.
Interessant en weer wat slimmer bedankt.
 
Nu de Calypso volledig afgewerkt is, dacht ik "ik zal eens verder werken aan de Gneisenau sè"...
Maar ken je dat gevoel nadat je alles klaargezet hebt, dat gevoel dat dit niet het juiste moment op de juiste tijd is. Dat had ik dus, ergens wist ik dat als ik nu verder zou beginnen te werken aan dit schip, ik het zou verprutsen.
Ook mijn vrouwtje zag het en wees me erop dat ik anders nog een locomotief had om te maken...

Alle Gneisenau-geraleteerde stukken en onderdelen dus netjes terug opgeborgen en hop naar het volgende topic...
 
Jammer maar begrijp het, zit momenteel in ongeveer dezelfde stage met het verschil dat ik wel moet doorgaan.
Hopelijk zien we de Gneisenau toch terug.
 
Denk dat dit perfect normaal is en u niet alleen bent met dit soort dilemma.
 
Hoi Dany, al een mooi resultaat.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan