Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw SMIT Rotterdam / London Heller 1/200 [wip]

Ferm bootje , ik heb ooit als vakantiejobke op de sleepdienst in Antwerpen denkelijk 1 maand gewerkt , ik moet zeggen in de zomer best leuk maar in de winter zal het wel wat anders zijn
Ik ga deze wel lekker mee volgen gewoon uit interesse
Suc6 met de bouw
Marc
 
Badankt vrienden ! Ook veel succes en plezier met jullie modellen. Ik zal ze allemaal volgen !!!
 
Ontdekt dat deze doos nog te koop is . Was op zoek naar alternatieven voor de Heller verfnummers.
 
Ontdekt dat deze doos nog te koop is . Was op zoek naar alternatieven voor de Heller verfnummers.

Als ik mij niet vergis gebruikt Heller de Humbrol verf (beiden zijn of waren eigendom van Hornby).
 
Sommige nummers komen overeen, andere niet. Heb ook ontdekt dat de doos die nu verkocht wordt, meer verfkleuren bevat/aangeeft dan mijn doos. 12 t.o.v. 9 kleuren.
Er zijn ook meer decals in de nieuwe doos.
 
Laatst bewerkt:
Morgen beginnen ! Joepie !
Vandaag de laatste problemen opgelost:

1/ Ik was vergeten dat grondverf nodig is ... , echt slim, uren gezocht en een Spuitbus Revell Basic color gevonden, geen idee hoeveel er nog in zit en 2 flesjes Vallejo Surface Primer USN Light Ghost Gray FS 36375 gevonden. Zal ze zeer goed moeten schudden na al die jaren. Ze zijn wel nog vloeibaar.

2/ Compressor getest, werkt.

3/ Aansluiting airbrush: Geen enkel koppelstuk past tussen schroefdraad luchtdarm en AB. Alleen de 2 voor m'n Aztek, maar ik wil m'n Evolution eindelijk eens gebruiken. Gaat dus echt goed de dag voor het begin van de groepsbouw. Poosje geleden denk ik om darm van compressor rechtstreeks te verbinden met AB. Past ongeveer, dus darm wat opgewarmd en ... gelukt. attachment.jpg Dus kniptang genomen en perslucht afsluitkraantje attachment.jpg op 10 cm van uitgang compressor geplaatst. Ik denk dat ik NU EINDELIJK alle modelbouwspullen gevonden heb. Genoeg geweest voor vandaag. Morgen dus stilletjes beginnen. OEF !
 
Grondverf nog niet kunnen spuiten om te beginnen, had doos nodig om onderdelen in te spuiten, niet aan gedacht. Deze voormiddag naar apotheek om medicatie, is niet om de hoek (met het openbaar vervoer, apotheek COOP , Koningin Astridlaan 8200 , voor hen die Brugge kennen). Na thuiskomst heb ik kartonnen doos gehaald.
 
Grondverf begonnen
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
attachment.jpg
attachment.jpg
Grondverf foto's zijn niet zo belangrijk denk ik. Globaal overzicht is er denk ik. Indien niet zo, laat maar weten.
Grootste delen zijn met Revell spuitbus gedaan, nu is bus leeg.

Ben nog steeds bezig met het zoeken naar equivalent verf merk/nummers die ik nodig heb en heb, zodoende dat ik geen nieuwe moet kopen.

Liggende frame moet nog eens in de grondverf gedaan worden. Bus was leeg.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon doen wat je leuk vind John het is tenslotte een modelbouwforum.
 
Gewoon doen wat je leuk vind John het is tenslotte een modelbouwforum.

Thanks Ron, voor mij persoonlijk is dit een keerpunt. Heb ook de Aida opgeborgen omdat ik me zelf opgegeven heb voor deze groepsbouw. De Victory, denk ik soms nog aan, maar ik moet m'n toestand erkennen. Zal blij zijn als ik deze bouw redelijk zal kunnen afleveren. Maar afleveren zal ik ! Soms zullen er foto's door elkaar zijn en van plaats verwisseld worden. Is door m'n overzicht/concentratie. Er scheelt iets bv met bovenstaande primer foto's, maar ik zie het voor het moment niet. Probleem is ook nummers die automatisch aan de foto's gegeven worden, die moet ik verkleinen; dan juiste foto kiezen, ... , was vroeger automatische piloot, nu een ENORME opgave. Maar ik ga door tot dat ie af is, m'n eerste zee sleper !
 
Gaat goed vooruit en het enige dat telt is dat je je ontspant.
Neem de tijd want het komt zeker goed.
 
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

OK, eerste keer met m'n Harder en Steenbeck AB. Was spannend.
Heb niet de juiste kleur groen gevonden in m'n verf collectie, heb dan maar Vallejo Deep Green 70.970 gebruikt. Kosten vermijden. "De zon zat op het dek" :-)
[Heb ongeveer 1.5 ml verf gebruikt met enkele druppels flow Improver van Vallejo, airbrush cup van 2ml gebruikt. (dit als verwijzing naar andere topic op forum)]
Nu airbrush even reinigen .
Zal na drogen nog een zuinige laagje kunnen gebruiken denk ik, ik zie wel.
Blokjes en zo die zichtbaar zijn, zijn afkomstig van verkleining resolutie om hier te kunnen posten.
 
Laatst bewerkt:
attachment.jpg
Airbrush was bijna leeg, zal nog een laag krijgen.
 
Dat hoofddek ziet er al goed uit John, ik ben blij dat je je AB-spullen terug gevonden hebt.
En wat de "juiste" kleur groen betreft, ik ben van mening dat zoiets niet bestaat om de eenvoudige reden dat iedereen een andere perceptie van kleuren heeft.
 
attachment.jpg
attachment.jpgmet image resizer test

Hopelijk ben ik diep genoeg gegaan bij het voorste romp deel
 
Laatst bewerkt:
Voor het "matt Trainer Yellow" heb ik Revell aqua Color nr 15 gebruikt. "Yellow matt"
 
Foto's geven de werkelijkheid kwa kleur niet echt weer door de doos die als "afzuigkap"/ bescherming van mijn tafel dient en mijn foto kunde met smartphone. (ie luistert niet naar mij, dus niet zo smart ! :-) )
 
En ik dacht dat ik stokoude doos genomen had !
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan