Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ik denk dat er wel eits op het internet te vinden is hoor ik persoonlijk ben ook maar een leek als het over elektronica gaat .Hey, bedankt Dirk,
aan foto's heb je nooit te veel heb ik al gemerkt. Wat je zoekt staat er gewoonlijk juist nergens op.
jammer genoeg moet ik weer stilte in acht nemen wegens blok en examen periode.
Ondertussen ben ik we wel aan het bedenken hoe ik de kraan werkend kan krijgen.
Mechanisch gaat het wel lukken maar de aansturing heeft me al wat meer grijze haar bezorgd.
Bestaat er niet ergens een uitleg over RC schakelingen die op de markt zijn en waarvoor/hoe je ze kan gebruiken?
vgr Marc
Merci Jongens, niet te snel he Swake![]()
Er zijn reeds extra vertevigingen aangebracht voor de bolders in het dek en tussen de spanten.
Het water dicht maken gaat met een onderdek uit 0.3mm plexi met een vaseline dichting 1cm breed en gesloten door boutjes ( schroefdraad in de plexi )
Het geheel word dan afgedekt met het eigenlijke houten dek . Dit Luik moet enkel open indien er later wat met de motor of roerservo mis gaat, anders blijft het gesloten( hopelijk moet het dus nooit open )
Voor de kraan gaan we experimenteren met Arduino, veel goedkoper dan al die zender schakelingen die momenteel in omloop zijn en veeeeeeeel meer mogelijkheden zonder extra gepruts aan de zender.
ik hoop begin septemper ver genoeg gevorderd te zijn voor wat foto materiaal, nog een beetje geduld dus.
vgr Marc
Alles zelf programeren, het is wel even back to Basic maar toch weer het ophalen van onze oud PC leerschool (toen het nog knoertige kasten waren met dito scherm), hihi.
Slukes,
Swake