na de laatste foto van vorig verslag is de zeehond opnieuw op de werktafel beland.
Omdat het al enkele jaren geleden was toen ik de eerste basis bedrading had aangebracht, en ik toen nog het idee had om 2x 12V en een 6V batterij in het schip te steken.
Alles eerst maar eens herbouwd naar 2x 12V en enkel spanningsregelaars. Daarna de nieuwe elektronica een plaatsje geven in het elektronica rekje of elders op het schip.
boven zicht van het rekje welk ik ook aan de zijkant kan vast klikken zodat er een groot ruimte vrijkomt om in de buik van mijn schip te kunnen friemelen.

bovenaan in het rek de 2 spanningsregelaars met daarnaast de geluidsmodulle ( komt van de aller bekende oosterse winkel en ik heb geen idee wat dit gaat geven)
gevolgd door de futaba ontvanger en geheel R de bleuthoot ontvanger
op het midden verdiep de Arduino met motorschield
en daaronder, onderste boven gemonteerd het relais bord voor de verlichting.
onder in het ruim ook nog de relais voor de batterijen en eentje voor het rek aan/uit te schakelen.
Er moeten nog heel wat draadjes aangesloten worden maar het idee en de basis is een feit.
achter de grote opening maar nog onder de stuurhut een box en versterkertje voor het geluid.
Op de andere zijde van de stuurhut zitten de open roosters die het geluid naar buiten moeten laten komen.
ook zijn hier 3 schakelaars te vinden op via de relais batterij 1 en 2 aan/uit te schakelen en nog eentje om het gehele arduino gebeuren te schakelen.

tot slot nog even een blik onder het luik in het achter dek , dat enkel open kan voor grote onderhoudswerken.
Hier zie je de draden al toekomen om de kraan te gaan besturen en dieper in het ruim de bekabeling afkomstig van de kraan.
Hier diend nog een printplaatje tussen te komen zodat de beveiligings eindschakelaars die in de kraan zitten ingebouwd kunnen opgenomen worden in de besturing.
zo, jullie zijn weer een beetje op de hoogte van de vorderingen.
tot later, Marc