Hoofdsponsor

1/16 SF Operator OIF/OFF (1/16) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Jip

Guest
Hallo,

Al een tijdje ben ik bezig met een figuur van het merk Airborne Miniatures.
001-Box.jpg


Eerst kon ik niet verder omdat het hoofd ontbrak, dat kon gelukkig snel nageleverd worden. Na lang beraad vond ik dat hoofd niet echt mooi en aangezien ik nog een hoofd van een Alpine figuur had liggen heb ik deze bij dit figuur gevoegd. Het figuur is schaal 1/16 en de sculpt is van redelijke kwaliteit, wat bubbels moesten weggewerkt worden.
Ondertussen ben ik met het schilderen een behoorlijk eind gevorderd, een aantal details moeten nog, een deel moet nog mat gemaakt worden, maar voorlopig laat ik het figuur drogen zodat alle verflagen rustig kunnen uitharden voor de finale afwerking.

Wat plaatjes:
002-Fullsize1.jpg


003-Fullsize1.jpg


004-half1.jpg


Reacties zijn welkom en ik ben benieuwd wat jullie van het werk tot nu toe vinden.
Grt Johanna
 
Mooie schilderwerken Johanna. Geen opmerkingen, behalve wat je zelf al aangaf, dat sommige delen nog mat moeten worden gemaakt.
Heb je bij de aanpassingen van het hoofd nog noemenswaardige problemen gehad (passing) ? Lijkt me niet eenvoudig om merken uit te wisselen.
Benieuwd naar he tvervolg.

Mark
 
Johanna volgens mijn bescheiden mening mooi geschildert...het mat maken van bepaalde delen zal dit figuur zeker ten goede komen ...bij ons zeggen ze ...goe bezig..;) is dit je eerste figuur dat je doet ...
 
Mooi en realistisch... duidelijk niet je proefstuk... heel mooi gedaan
 
Zal ik bekennen dat dit mijn eerste grote figuur is ....
Inderdaad een aantal delen glimmen en ik heb geen idee hoe het goed mat te krijgen, enig advies zou zeer welkom zijn.

Ik heb nog wat nieuwe foto's gemaakt om het contrast iets beter tot uiting te brengen, benieuwd wat jullie van deze foto's vinden.
002B-Heel.jpg


002C-Heel.jpg
 
Johanna, inderdaad het glimmen doet afbreuk van je schilderwerk

Voor ik een paar opmerkingen geef als ik mag, ik gebruik deze matvernis en ben er zeer tevreden over. Kan met de borstel of met AB

Ik heb ook een van je foto's verkleind tot de reële grote 453 pixels voor 120mm figuur
Je macrofoto's doen afbreuk van je werk, en is enkel goed als je raad of opmerkingen wil.

Als het glimmen is weggewerkt zal ook je licht en schaduw beter tot zijn werking komen.

attachment.jpg attachment.jpg

Door de grote foto's is me opgevallen dat de broek wel erg versleten is zoals je ze geschilderd hebt (als mijn broek zo versleten is kan je er doorkijken) en er eigenlijk een kleur teveel inzit.
Als je tenminste en US Airborne in Iraq wilt daar stellen http://en.wikipedia.org/wiki/Desert_Battle_Dress_Uniform.

Voor de rest puik schilderwerk.

Grtx Jan
 
Dank Jan voor je reactie, hier kan ik wat mee en inderdaad ik heb ze groter gemaakt dan je normaal kunt zien omdat ik zelf dan kan zien wat niet goed is en inderdaad het geeft een kwetsbaarder beeld, want inderdaad wat macro laat zien, zie je niet met het echte oog.
De lak ken ik niet, weet niet of in Nederland een variant bestaat. Ken je ook de methode om met Tamiya flat base aan je verf toevoegen om een matte laag te krijgen? Ik kreeg dat ook als advies.
De bruine lijnen zijn niet meer zo duidelijk, het groen wel, de bruine lijnen ga ik bijwerken en daarnaast probeer ik het jasje ook wat beter te krijgen. Ik ben toch aan het schilderen met de Hans Landa buste, dus dat komt goed uit ;)

Voor eerst heb ik geëxperimenteerd met de foto's, nu zie je het figuur op ware grootte, ik ga wat dingen veranderen, maar eerst de foto's om toch het beter te tonen.
005-Echt%20formaat.jpg


006-Echt%20formaat.jpg


007-Echt%20formaat.jpg


Grt Johanna
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jan een vraagje....waar haal je die matvernis die je daar laat zien ...;) dank bij voorbaat ;)
 
Bedankt Jan heb gekeken is achter de hoek van mijn werk in antwerpen ......top man
 
Ik woon in Nederland en heel noordelijk, maar ik kan vast iets hier in de buurt vinden, bedankt voor de link.
 
Ik woon in Nederland en heel noordelijk, maar ik kan vast iets hier in de buurt vinden, bedankt voor de link.

Johanna heb wel gezien op die site dat ze in Nederland aan huis leveren ...en zo te zien hebben ze heel wat voor figuurschilders ;););)
 
De Tamiya flat base is GEEN mat vernis, maar dien je door de lak/acryl verf te mengen om die kleur mat te maken.
Als je dit zo gebruikt krijg je gegarandeerd een witte waas. Model Master heeft ook een goede matte vernis voor de airbrush.
Kan ook met het penseel, maar moet sowieso verdunt worden.
Overigens prachtige schilderwerken Johanna.

Mark
 
Ondertussen heb ik wat kleuren veranderd en het glimmen eruit gekregen, ik vond een potje matt medium en dat heb ik bij de verf gevoegd zodat het inderdaad matter lijkt.
Het is bijna klaar, wat kleine dingen nog en dan kan het de kast in.
008-Definitieve%20versie.jpg
009-Definitieve%20versie.jpg


En uiteindelijk een foto waarop het gezicht iets beter te zien is.
010-Definitieve%20versie.jpg


Het is mijn eerste grote figuur, moet zeggen dat het best leuk is om te doen, weer wat anders dan 1/35 ;)
 
Johanna...voor je eerste grote figuur....:O:O:O proficiat .....top ... ziet er al veel beter uit met die vernis ;)
 
Ja Johanna, ik moet Spaander bijtreden. Figuur ziet er thans veel beter uit met de vermatte kleuren.
Alles wordt meer samen getrokken tot een geheel. Prima gelaatsuitdrukking heb je er aan gegeven.
Prachtfiguur geworden. Ereplaatsje in je kast is meer dan verdient.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan