Nu en dan een uurtje verder kunnen werken aan deze en intussen genoeg vorderingen gemaakt om terug een update te kunnen geven.
De kantelen van de toren waren een zwak punt in de bouw, dus heb ik van boven een coctail prikker er doorheen gestoken die nu verankerd zit in de muur. Na de werken wel gezien dat ik enkele kantelen schuin heb getrokken, wat ik wel een speciaal effect vind geven, jammer genoeg zijn ze niet allemaal zo. Probleem is dat het nu moeilijk recht te zetten is
De gaatjes zijn intussen al dicht gestopt.
De muur zelf is behandeld met een ruw steentje om wat meer structuur te krijgen. Dit kon er gewoon in gestempeld worden, wel een tijdrovend werkje
Hier kan je het verschil nog zien, links onbewerkt, rechts bewerkt
Dan restte mij nog de afweking van de linker toren en van de vloeren van deze en het portaal
En om nog even na te genieten van het werk even op zijn plaats gezet
Tot zover zijn we geraakt momenteel.
Tips of opmerkingen meer dan welkom
De kantelen van de toren waren een zwak punt in de bouw, dus heb ik van boven een coctail prikker er doorheen gestoken die nu verankerd zit in de muur. Na de werken wel gezien dat ik enkele kantelen schuin heb getrokken, wat ik wel een speciaal effect vind geven, jammer genoeg zijn ze niet allemaal zo. Probleem is dat het nu moeilijk recht te zetten is

De gaatjes zijn intussen al dicht gestopt.

De muur zelf is behandeld met een ruw steentje om wat meer structuur te krijgen. Dit kon er gewoon in gestempeld worden, wel een tijdrovend werkje

Hier kan je het verschil nog zien, links onbewerkt, rechts bewerkt

Dan restte mij nog de afweking van de linker toren en van de vloeren van deze en het portaal

En om nog even na te genieten van het werk even op zijn plaats gezet

Tot zover zijn we geraakt momenteel.
Tips of opmerkingen meer dan welkom