Hoofdsponsor

1/35 SdKfz 251/9 Ausf C Kanonenwagen. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey,

Rik jongen, je hebt niet stil gezeten zie ik, knappe uitvoering van die figurines man. Die plastiekchrirugie levert toch wel wat op zie ik... ;) :)

Bedankt voor jullie commentaren !

@Danny : enkel het figuur met de koperen beentjes is momenteel zelfbouw, op basis van een korps van Dragon, de andere figuren zijn van Evolution Models waaraan een minimum moest worden aangepast. Zo zijn aan een paar figuren een groef gevijld in het zitvlak om ze een natuurlijke pose te bezorgen op de rand van het voertuig.

@Beyond : het voertuig wordt in panzergrau geschilderd met daarbovenop een whitewash die flink verweerd zal worden.

@Swaken : kitbashing, scratchen en een stukske plastiekchirurgie : ik kan mij daar volledig in uitleven. Het tweede figuur dat op de motorkap zal plaatsnemen, heeft reeds zijn koperen beentjes gekregen. Straks zal ik mijn Magic Sculp gaan kneden om de benen al wat volume te geven.
Foto's volgen !

Groeten Rik

Ziet er goed uit. Zoals je weet is de 251 een van mijn favorieten e. Aan het ombouwen van figuren waag ik me nog niet maar volg met volle interesse.

is het de bedoeling om op het laatst de vloerplaat met stof te behandelen ?
Figuurtjes zien er goe uit

@Buzzy : figuurtjes ombouwen valt best mee, kwestie van oefenen.

@Famo : vloerplaat wordt inderdaad nog nabehandeld. Het voertuig komt op een grondwerkje in de modder, dus wordt er nog flink wat aangemodderd op de vloer...

Groeten Rik

Goedenavond Beste Kijkers !

attachment.jpg

Ik ben wat bezig geweest met Magic Sculpt om de twee body's van Dragon te vervolledigen tot volwaardige figuren die zullen plaatsnemen op de motorkap van de Stummel.

attachment.jpg

De laarzen zijn afkomstig van de andere figuren (Evolution Miniatures). Er is een rubber mal gemaakt van twee verschillende figuren, zodat ik twee paar verschillende laarzen bekwam. Daarna werd met deze mal een voorraad laarzen afgegoten. De bleke resin is recent gekocht, de donkere is resin die ik een vijfentwintig jaar terug reeds aankocht en weinig gebruikt heb. Goed bewaard, niet ?

attachment.jpg

Bij het sculpten moet rekening gehouden worden met de poses van beide figuren, ze zitten met de rug tegen elkaar, dus daar zal het ene figuur vorm geven aan het andere, bijvb : de Brotbeutel. Ook bij de gewonde officier heb ik deze aangepast aan de vorm van de motorkap met erbovenop zijn veldfles.

Wanneer de figuren af zijn kan ik verder de laatste hand leggen aan de bouw van de halftrack, en dan kan alles in de verf !

Groeten Rik

Hey,

... en we zijn benieuwd daar naar... :)
Mooie vorderingen trouwens. Resin die goed gesloten is bewaart lang en is dus geen probleem. Bij dit soort van figuren ligt altijd een beetje ziel van de bouwer erin, da's altijd het mooie eraan. ;)

Figuren en hun uitrustingsstukken aanpassen naar de werkelijkheid is niet gemakkelijk en wordt dikwijls vergeten of over het hoofd gezien.
Een natuurlijke pose maakt het af, goed bezig Rik.

scuplteren is zeker niet aan mij besteed, maar als je dat kan vind ik dat wel dik in orde .
De kleuren van de 251 ? dezelfde als op de doos ? of een variant ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan