@ Ron ; mooi bakstje dat je daar hebt man !!
@ DJs ; enjoy the club " minder dan 10"
Volgende update.
De vulling van de zandbak heb ik eerst gedaan met acrylic resin gemengd met pigment en laten drogen, resultaat : een dikke nul. Was vergeten plaaster bij te voegen en daardoor zakte de ganse boel in als een pudding, maar that's live é !
Dan maar verdunde tamiya putty opgedaan en laten drogen
Daarop tamiya buff erop gedaan en terwijl de verf nog nat was afgeshraapte pastelkrijt erop gedaan en weerom laten drogen.
Na 2 uur de overtollige pastelpoeder afgegoten en licht afgeborsteld om daarna met andere pastelpoeders te bewerken. deze fixeerde ik door met een licht bevochtigd penseel(water)die krijten te deppen. De binnenkant die nog zichtbaar is heb ik eerst bewerkt met grafietpoeder, pastelkrijt en roestpigment. Daarop heb ik dan terug met een licht bevochtigt penseel (water) vertikale lijntjes getrokken en voila .
Het chassis heb ik ook al lichtjes bewerkt met pastelpoeder (muisgrijs) en pigment.
Bon onze Famo dan maar.
De volgende stap die ik gemaakt heb is een wasch van burnt umber. Op sommige plaatsen zwaar gezet en dan op sommige plaatsen weer licht gezet. Zo krijg je geen monotoon geheel en komt er nog een beetje meer leven in. Ik zal moeten opletten dat er niet teveel leven in komt of als de wielen erop zitten rijd hij vanzelf weg
Het geheel heb ik ook nog een pinwash gegeven.
De laadbak heb ik ook onder handen genomen.
De wielen en de spade idem. Je kan zien dat de de sommige wielen zwaarder en dan weer lichter gewascht zijn.
En dat was het dan weer voor deze keer.
Spuw maar eens duchtig jullie gal uit .......
...