Hoofdsponsor

1/72 Sd.Kfz.3 Opel Maultier (1xScrap & scratsh/ 3xKit) [DONE]

ERVARING
Redelijk wat ervaring
BOUWWIJZE
Onderdelen met aftermarket-set en scratsh
BOUWBUDGET
Zo weinig mogelijk kopen, zo veel mogelijk zelf maken..
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
Commentaar en tips zijn altijd welkom
Goed opgemerkt Xavier, ik zou alleen voor de stevigheid al gaan voor het gegoten deel. Maar jouw werk vind ik eerlijk gezegd ook niet verkeerd hoor.

ik zou niet weten wat te kiezen ze zijn allebei knap , het zelf gefabriceerde vind ik ontzettend goed gedaan en het gegoten tja wat moet ik daar van zeggen dat het 1 stuk is , stevig ok maar dit is geen speelgoed he , ik weet het niet ze zijn allebei tof
Marc

Bedankt voor de reacties :)

Het gegoten deel heeft inderdaad wel voordelen, maar ook een nadeel...
De tracks zijn namelijk niet mooi gedetailleerd. Ze lijken zelfs niet op de echte.
Dus best mogelijk dat ik daar toch iets ga aan doen, maar dat is nog even afwachten. Ik ga namelijk proberen om de gebruikte tracks van mijn eigen ontwerp af te gieten in resin. Als dit lukt is er een kans dat ik de tracks op het gegoten deel ga vervangen.
Het zal echter nog niet voor vandaag zijn, aangezien ik van plan ben om de ontbrekende onderdelen, welke ik nodig heb om een tweede vrachtwagen te kunnen maken met de resterende onderdelen op de sprue, ook in resin te gieten.
Op die manier ga ik het aantal te kunnen bouwen vrachtwagens verdubbelen :))

Al veel te lang staat deze als shelfqueen stof te vergaren, dus ga ik er eens iets aan doen.
Intussen is er nog niet veel gebeurd, maar ben er terug aan begonnen.
En intussen heb ik nog een tweede restauratie van een Maultier erbij genomen, maar nog geen foto's van deze.
Enkele foto's van de gedane werken

004.jpg 005.jpg 003.jpg

Ja Marc, de twee nieuwe (simpele) modellen zijn de aanzet geweest om de restauraties terug op te pakken.
Eerst heb ik geen één Maultier, en nu heb ik er vier :biggrin:

Een Mercedes maultier, die kom je niet veel tegen.
Dit is in feite een eigen fabricatie met dichterlijke vrijheid, in het echt heeft deze nooit bestaan voor zover ik weet :sneaky:
Voor de Sd.Kfz.3 zijn er vier vrachtwagens gebruikt:
Opel Blitz 3.5t (Sd.Kfz.3a)
Ford (Sd.Kfz.3b)
KHD (Sd.Kfz.3c)

Mercedes had ook een ombouw, maar dat was, dacht ik, een zwaardere vrachtwagen?

Soit, deze even op hold de laatste twee dagen voor een intermezzo

Laatst bewerkt:
De intermezzo is over, dus nog even verder gewerkt aan deze vier. Ze zijn in verschillende stadia van afwerken. De meest gevorderde is met de gepantserde cabine.
040.jpg 042.jpg 043.jpg

Morgen voor twee dagen naar het ziekenhuis, in quarantaine. 😷
Zolang dus zeker geen updates...

• Leuk
Waarderingen: Ron
Terug van mijn behandeling in het ziekenhuis, nu veertien dagen verplicht min. 2m afstand houden van mijn gezin en alle andere mensen.
Waar kan ik dat beter doen dan in mijn @-L-Jee? Deze ligt op veilige afstand van het woongedeelte in ons huis, en voor mij helemaal geen straf om daarheen tijdelijk "verbannen" te worden en niet gestoord te worden :winking:
Ideaal moment om deze modellen terug enkele laagjes verf te geven.

Deze heeft eerst een derde 'german camo redbrown' kleurtje bij gekregen.
Daarna kreeg het 'german luftwaffe green' een tweede laagje.
Het patroon is niet specifiek op dit voertuig terug te vinden, maar er zijn foto's van dit patroon op een Opel Blitz.
Goed genoeg om mij te overtuigen om deze te gebruiken.
In de belading werden nog twee banden toegevoegd.
050.jpg 051.jpg
Klik op de foto voor een groter beeld

De tweede welke aandacht kreeg was deze in DAK uitvoering.
Een reservewiel op het dak en wat verdere verwering werden hierop aangebracht.
De rupsbanden kregen een laagje nato black.
052.jpg 053.jpg

Hier werd niet zoveel tijd aan besteed vandaag, de banden en rupsbanden kregen een onderlaag.
Het grijs moet nog verder behandeld worden.
Ik had nog een afweergeschut liggen welke ik op een Opel blitz ging monteren, maar nu een andere bestemming zal krijgen
(maar het blijft in de familie" :ROFLMAO: )
054.jpg 055.jpg

Als laatste in de rij is deze camo nog geschilderd met hetzelfde german camo redbrown als bij de eerste.
Net als de vorige camouflage patronen is deze niet op dit voertuig terug gevonden, maar wel op een Opel Blitz.
Ook hier kregen de banden en rupsbanden een onderlaagje
056.jpg 057.jpg

En dan allemaal samen
058.jpg

059.jpg

Dank U voor uw aandacht en reacties :giggle:

P.S.: Even de titel wat aangepast..

Laatst bewerkt:
Mooi werk en collectie maar er ontbreekt volgens mij wel wat meer wash. Vooral de Mercedes zou hiervan beter worden aan o.a. de radiator.

Merci Coachke en Erwin :-)

Deze voertuigen zijn nog niet volledig afgewerkt hoor Erwin, tijdens de slapeloze uren deze nacht heb ik nog decals aangebracht, en nu staan ze klaar om de volgende verwering te ontvangen :winking:

Merci Coachke en Erwin :-)

Deze voertuigen zijn nog niet volledig afgewerkt hoor Erwin, tijdens de slapeloze uren deze nacht heb ik nog decals aangebracht, en nu staan ze klaar om de volgende verwering te ontvangen :winking:
Trouwens, de Mercedes moet nog wat werken ondergaan aan de cabine, er zitten nog geen zetels en/of ramen in.
Deze wil ik er nog wel op aanbrengen, het is te zichtbaar zonder..

Nu en dan nog wat verder gewerkt aan deze.
Twee/drie modellen zijn zo goed als klaar, de andere ga ik nu en dan nog eens bekijken en/of ter hand nemen...
Maar ik ga het kort houden, blijkbaar is er toch niet veel interesse in deze kleine voertuigen?
Soit, hier enkele foto's:

De eerste twee afgewerkt
063.jpg 064.jpg 065.jpg

066.jpg 067.jpg 068.jpg

Een twijfelgeval qua afwerking
069.jpg 070.jpg

En deze heeft nog wat TLC nodig
071.jpg 072.jpg

En dan allemaal samen op de foto
075.jpg 076.jpg

078.jpg 079.jpg

Veel interesse of niet, dat moet je je niet aantrekken. Je durft ze maar te bouwen en te tonen.
1/72 blijft voor velen zowiezo te klein maar laat ze het maar eens proberen.

Een bouwverslag wekt natuurlijk meer interesse op dan eindfoto's maar het voornaamste is dat de modellen gebouwd zijn.
Blijf verder doen Xavier, niets van aantrekken.

Terug
Bovenaan