Hoofdsponsor

1/72 Sd.Kfz.162 (Jagd-) Panzer IV [wip]

....Excuses voor het offtopic gepraat, leek me wat overdreven om er een apart topic aan te wijden.

Geen probleem Roy, ik heb je bericht even gekopieerd en bij Burglar zijn "winkel" gepost. Op die manier gaan er misschien wel meer leden (die hier niet komen kijken) de post lezen..
Wie weet komt er wel meer vraag naar ;)
 
Ik heb nog eens gecontroleerd op stukjes sprue, maar niets gevonden. Wellicht een stukje zaagsel ofzo dat er tijdens de foto aan zat?

Ik bedoelde toen deze kiertjes:

attachment.jpg

Maar ik denk niet dat ze nog te zien zullen zijn nu. De verschaling van de nieuwe onderdelen ziet er goed uit.
 
Ah, nu zie ik wat je bedoelde :D
Er is inderdaad een kier, ook aan de voorkant :@
Dit komt omdat één van de zijpanelen in de doos al verwrongen zat :(
Met wat warm water proberen recht te trekken, maar blijkbaar heeft het zich toch nog in een bocht gekeerd...
Intussen heb ik de voorste kier reeds met een stukje uitgerokken sprue al dicht gemaakt. Ik ga dan wel nog dit eens moeten bekijken :O
Alvast bedankt om mij er nog eens op te wijzen, merci :)
 
Met wat warm water proberen recht te trekken,

Wie die methode ooit heeft bedacht...

Probeer in plaats daarvan eens een haardroger, dat werkt véél beter. Wel niet te heet en niet te dichtbij. Proberen, steeds dichterbij... het plastic zal normaal gesproken niet smelten omdat de temperatuur maar max. 60 graden zal zijn... maar toch.
 
Toelichting: ik heb dat eens gehad met een Verlinden resin starterskar; die was helemaal verwrongen. Drie keer met warm water geprobeerd, steeds ging het maar nét een beetje beter in vorm, na 10 minuten zat het alweer half terug. Op enig moment de haardroger geprobeerd en dat ging in één keer goed en veel soepeler en sneller.

Zie ook mijn dornier-bouwverslag, foto's 112 tot en met 114.
 
In dit geval zou ik er na het lijmen een schroef op zetten en die een paar uur laten zitten. Recht maken is niet nodig omdat het onderdeel tegen de bodrm aan kan worden geklemd.

attachment.jpg

Deze heeft me al wel dienst bewezen.
 
Haardroger gaat inderdaad beter dan warm water, zeker wat resin betreft, en klemmetjes blijven onmisbare tools.
 
voor resin wil de microgolf ook wel eens redding bredding, maar beetje per beetje warmen, want het komt snel heel zacht...
 
Bedankt voor de tips makkers :)
Het warme water heeft mij in vroegere gevallen reeds geholpen, maar toen was het voor resin onderdelen (dunne paneeltjes en een loop), en daar heeft het genoeg geholpen toen...
In het vervolg ga ik mijn vrouw haar haardroger eens aanslaan :laugh:

In dit geval ga ik nog eens kijken of ik het een beetje kan verbeteren met Steven zijn voorstel met de klem...
 
attachment.jpg

Nog enkele kleine toevoegingen aan de Jagdpanzer IV aangebracht.
Aan de bevestigingen voor de shurzen heb ik een bout bevestigd welke met de punch & die gemaakt zijn uit zeer fijn plastic card. Je kan ook de kabel zien welke gedraaid is met zeer fijne koperdraad.
attachment.jpg

attachment.jpg

Het lichtje werd verbonden met een koperdraadje.
attachment.jpg

De achterzijde is ook nog eens aangepakt. De houten blok om de krik op te plaatsen werd gemaakt uit een stukje hout waar de zijkanten verstevigd zijn met een streepje metaalfolie.
Ook de uitlaat kreeg versteviging met metaalstrips (deze snij ik uit metaalverpakking van lasagne, meeneemchinees,...)
Hier is rechtsonder ook te zien dat ik de kieren wat heb opgestopt met een dun strookje plasticcard. Opspannen met een klem bracht geen oplossing, dus heb ik het dan zo aangepakt ;)
attachment.jpg

Ook het dak kreeg nieuwe vizieren en beschermingkapjes er over, en vooraan heb ik een ontbrekend deel uit plasticcard gesneden.
attachment.jpg

attachment.jpg

Zo, nog een paar kleine zaken en dan is de verf aan de beurt :)
En dan mogen ze de tracks bezorgen welke ik een tijdje geleden besteld heb in Duitsland :@
 
mooi beyond, duurt dat zo lang de bestelling.
 
Mooi werk Beyond nog even en de verf borstels kunnen boven gehaald worden..
 
Zoals gewoonlijk zijn het de details die het doen he. Goed bezig man.
 
Hey,

Indd, knappe uitgevoerde werken. De gedraaide koperdraden voor de staalkabels geven zoveel meer, goed gedaan Xavier😉
 
Xavier dat zijn goede opwaarderingen van deze kit.

Zou je eens kunnen aangeven wat de ophangpunten zijn van de trekkabel? Oneerbiedig gezegd lijkt hij er nu een beetje tegenaan geplakt. Ik zou je in overweging willen geven om de bevestigingspunten te duiden, bijvoorbeeld met een paar stukjes messing strip of zo.
 
@Debart, bedankt :) Het duurt inderdaad wat lang die bestelling :tongue:
Ik zal binnenkort eens een mail sturen, want tot op heden nog steeds niets ontvangen :@

@Danny, intussen hebben de verfborstels al de eerste verf (primer) op de tankjes gelegd :)

@Erwin, merci :), details geven inderdaad altijd dat ietsje meer aan een model:D

@Swaken, alsook bedankt :), en ik ben wel tevreden over de staalkabel. Het was even zoeken welke draad het beste paste voor deze schaal, gelukkig heb ik hier een ruim aanbod in de "ijzerdraaddoos". Ik spaar zowat alles van fijne ijzer-/koperdraad enkel voor de modelbouw :)

@Roy,
Zou je eens kunnen aangeven wat de ophangpunten zijn van de trekkabel? ..

Dat is één van deze puntjes:
...Zo, nog een paar kleine zaken en dan is de verf aan de beurt :)...

Intussen zijn deze bevestigingen aangebracht ;) Ik heb er even mee gewacht zodat ik zeker was dat de draad goed bevestigd was, anders mocht ik opnieuw beginnen...
Toch bedankt voor de opmerking, het zijn soms deze kleine zaken die op het laatst toch vergeten worden.. ;)
 
Mooi, mooi, wat een monster die Jagdpanzer. Het model wat je aan t bouwen bent ziet er goed uit.
 
Dank u Mickey, leuk om te lezen dat het tankje bevalt :)
 
attachment.jpg
Bron: Internet For reference purpose only

attachment.jpg
Bron: Internet For reference purpose only

Geen echte update, enkel de laats genomen foto's, die uiteindelijk, na wat omzwervingen, op de juiste pc zijn beland :)
Zo staat deze tank er momenteel bij:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En ééntje met de laatste puntjes... ;)
attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dat ziet er echt ontzettend mooi uit Xavier... grote verbeteringen ten opzichte van de kit.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan