Hoofdsponsor

1/24 Sauber - Mercedes C9

Schaal 1/24 - 1/25
Strakke werken welke je hebt uitgevoerd.
Ben echter niet zo overtuigd over die onderdelen C1 en C2.
Als je de boxart bekijkt, zie je dat de lijn zeer fijn is en dat alles mooi op één lijn ligt
52301051431_8153a96b45_b.jpg

Dat mis ik een beetje op jouw model, en ik vrees dat je dit blijvend zal zien op je model, zeker omdat het op de neus van je voertuig is en in dat kleur...

52353972582_0f0a844379_b.jpg

Ook is er een verschil met een andere foto welke je gebruikt als referentie, daar zie ik die openingen helemaal niet (mijn persoonlijke voorkeur trouwens..)
52324906619_dd22cfb16a_b.jpg

Wat je hier verder mee doet is totaal aan jouw, maar indien je het toch wil aanpassen is het beter nu dan later ;)
Het beloofd alvast wel een mooie wagen te worden.
 
Ziet er zeker al goed uit, succes met het aanbrengen van de juiste kleur
 
Onderdelen C1&2 zijn voor de Le Mans 1989 versie van de wagen , evenals metalen panelen op de luchthappers bovenop de wielkast vooraan (komt later nog)
Probeer die nog wat te verfijnen , maar moet roeien met de riemen die ik heb.


Greetzzzz Modest.
 
Bij zo'n automodelbouw komt toch ook altijd veel pas- en plamuurwerk kijken. Voor een Tamiya kit vind ik dat altijd straf omdat ze vaak bewijzen dat het anders kan. Niettemin, leuke vooruitgang, ook al is het dan een beetje zoals dat Russisch gas :D
 
Zijn zeer mooie vorderingen.
Geloof dat ik er ook nog ergens een heb liggen.
 
Bouwers ,

Het zit niet mee met de Sauber , bij deze update had ik jullie de body in LP 11 van Tamiya willen tonen..... Helaas , ik had vrolijk in de ronte gespoten met de AB , de body te drogen gezet en 's anderendaags het ding weer ter hand genomen voor een inspectie. Hier en daar zag ik wat dingen die er niet mee door konden , oneffenheden , plaatsjes die niet helemaal gedekt waren , jullie kennen dat wel. Dan hier en daar wat bijgespoten , wat bijgeschuurd , weer wat bijgespoten , weer wat geschuurd tot ik tot de conclusie kwam dat het nooit echt goed zou worden , daarom een drastische beslissing genomen en alles in de remolie gegooid.
Alles opnieuw te beginnen... Nu is dat eigenlijk niet zo erg , ik was namelijk vergeten dat er aan weerszijden een onderdeel moest weggeschuurd worden omdat die vervangen worden door PE van de AM set

52374528873_5a6b9b1270_b.jpg


wie goed kijkt ziet ook nog een kras in de body thv de luchthapper , zelf maar gezien op de foto , is met het blote oog niet te zien

Kras opgevuld met CA lijm en opgeschuurd , en onderdeel weggeschuurd

52374528843_485c6bcf3e_b.jpg


Body kan weer in de primer gezet worden

Dit is de remschijf met remschoen van de kit

52374724170_ebb03d328c_b.jpg


één onderdeel dus

52374724275_d340190622_b.jpg


Dit zijn de twaalf onderdelen die nodig zijn om één nieuw onderdeel te maken

52374724075_5b35100e5a_b.jpg


52374723820_c5b3bfd281_b.jpg


Dit is het resultaat , na een klein uurtje priegelen en lijmen met CA lijm , de volgende gingen veel vlotter , de laatste was in een kwartiertje klaar

52374529158_830940a055_b.jpg


52374723975_cb66933205_b.jpg


Ben er zeer content mee , en een wash voor montage moet nog wat diepte brengen ....

To be continued.......


Greetzzzz Modest
 
Spijtig van de tegenslag.
Maar de nieuwe reminrichting ziet er knap uit.
 
Begrijp uw beslissing om opnieuw te beginnen.
Is een gezonde redenering bij tegenslag.
Mooi gedaan die reminrichting en weer wat bijgeleerd.
 
Tja, autolak moet effen zijn hé en door te herbeginnen vallen soms andere foutjes op.
Heel grote verbetering met die nieuwe wielschijven.
 
Je had jezelf tevoren een hoge maatstaf opgelegd, waardoor wij hier in onze comfortabele zetel en met hapje en drankje gerustgesteld volgen hoe je die maatstaf honoreert.

Wat de nog weg te snijden onderdelen betreft, is het dan weer een geluk bij een ongeluk dat het opnieuw moet. Stel je voor dat de lak perfect gelukt was geweest...

De remschijf+remklauw is eigenlijk een mini-kitje, het ziet er prachtig uit. Maakt eigenlijk niemand iets uit dat je er later niet alles meer van ziet, het gaat er ook een beetje om dat je jezelf en ons verblijdt met het resultaat zoals dat er nu uitziet.
 
Tijd voor een kleine update , bouwtijd is schaars en door de AM set gaat het nog trager als normaal , maar dat zie ik niet als een nadeel
Heb me beziggehouden met de wielen van de C9
Zo komen ze in de kit

52391417450_07b12f3569_b.jpg


hakken , boren , vloeken , schaven .... alles komt aan bod om de centers van de velgjes te krijgen want die worden vervangen door de AM delen uit de set


52391417290_8bc4cf4b30_b.jpg


Dit zijn de AM centers en ik ga er zelf nog borgpennen aan toevoegen zoals op de echte auto , dus mini gaatjes boren in minionderdeeltjes met minigereedschapjes :)

52391299814_d086ccc54b_b.jpg


52390989356_ba4a34234a_b.jpg


Vervolgens was alles klaar voor verf , decals en bandjes

52479459773_bfaf001869_b.jpg


die laatste moesten geschuurd om de gietrand in het midden weg te krijgen en er echter uit te zien

52478412532_c1d03f4697_b.jpg


Voor de banden is er een stencil voorzien in de set om het bandenmerk in de verf te zetten ,

52479459538_27caa089d0_b.jpg


Effe rap spuiten dacht ik , echter ben een keer of vijf opnieuw begonnen om een acceptabel resultaat te bekomen



Weet dat ik de zijkanten eerst in zwarte primer zet , dan rubber black van Tamiya en als laatste de witte reclame alles wordt dan geseald met matte vernis


52478412202_98bbf3ff09_b.jpg


Dit is het resultaat , let op de zelfgemaakte ventielen en borgpennetjes , tot zover de update , hier kort maar voor mij veeeeeeeel werk geweest

tot de volgende.....

Greetzzzz Modest
 
prachtige uitleg en duidelijk voorbeeld
dank u
Marc
 
Misschien veel werk, maar wel topwerk.
 
Mooi werk man maar waarom het wit niet gewoon op de rubber spuiten?
 
Dit zal met de hechting te maken hebben, denk ik.
 
Mooi werk man maar waarom het wit niet gewoon op de rubber spuiten?
Omdat de kleur van het rubber mij niet kan overtuigen Michel , de laatste foto is onder kunstlicht genomen , niet echt de kleur die het echt is , dus in het echt ziet het er beter en echter uit. Had me gehaast om een verslagje te kunnen brengen

Greetzzzz Modest.
 
Ok merci . Ga ik ook eens proberen. Ik wist zelfs niet dat je die rubber kon overspuiten met verf.
 
Wat bedoel je met "AM onderdeeltjes uit de set"? Aftermarket onderdeeltjes neem ik aan, maar die zitten dan per definitie niet in de oorspronkelijke doos; ik neem dus aan dat je bedoelt aftermarket onderdeeltjes die je erbij gekocht hebt en die je als onderdeel ziet van je te bouwen geheel (=de set).

De Michelin-opdruk zit er nu toch goed op. Erg mooi gedaan, knap ook.
 
Dat daar veel werk in kruipt kan ik inkomen.
Het resultaat is er ook naar.
Knap.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan