Hoofdsponsor

1/70 San Ildelfonso [wip]

2x Goed bezig, vragen als je twijfelt en tof dat je het uiteindelijk zelf nog gevonden hebt.
maar van mij kant ook een vraagje, moet de spiegel niet eerst erop voor je de zij beplanking aanbrengt.
en anders toch goed kijken hoe die er in past voor je alles vast lijmt.

dank u , volges de beschrijving niet , maar ga dat toch eerst eens goed bekijken .
 
even een dry fit

attachment.jpg

MAAR !!

de gun ports mooi tegen elkaar zoals op de afbeelding in de beschrijving , maar dan sluiten die niet aan op die inkeping

attachment.jpg

attachment.jpg
 
anders steek eens een kanon in elkaar en kijk of het goed staat in de gunpoort misschien moet je de wand wat naar boven of beneden schuiven.
wel zien dat je het juiste kanon op het juiste dek zet want beneden staan normaal grotere kanonnen als boven
 
er staat in de beschrijving dat de middelste gunports tussen het eerste en tweede dek moet geplaatst worden, dus dat heb ik gedaan en de andere gunports moeten er tegen aansluiten.
 
ja dat zou goed moeten zijn , je moet nu enkel naar de gunpoorts kijken martin de rest moet je dicht planken en als dat niet overeen komt met het streepje op je spant dan is dat zo daar moet je u geen zorgen overmaken, maar pas wel met een kanon dat op het paart ligt dan ben je zeker soms maakt 1 of 2 mm naar boven of onder schuiven een wereld van verschil
 
ja dat zou goed moeten zijn , je moet nu enkel naar de gunpoorts kijken martin de rest moet je dicht planken en als dat niet overeen komt met het streepje op je spant dan is dat zo daar moet je u geen zorgen overmaken, maar pas wel met een kanon dat op het paart ligt dan ben je zeker soms maakt 1 of 2 mm naar boven of onder schuiven een wereld van verschil

ga ik zeker doen.
 
ga ik zeker doen.

ik heb een kanon samengeplakt (met tape ) en heb de indruk dat de kanonnen niet precies in het midden van de poort moeten staan, dat zie ik ook op de tekening, de kanonnen staan iets meer naar de onderkant toe .
 
Belangrijk is dat ze niet op de onderkant rusten en ook de bovenkant van de poort niet raken. Je kon de kanonnen vertikaal regelen met een balkje en een spie. Enige speling is dus wenselijk.
Pas even aan alle poorten, je dek ligt met een zeeg. Nu kan je nog aanpassingen uitvoeren.
 
Belangrijk is dat ze niet op de onderkant rusten en ook de bovenkant van de poort niet raken. Je kon de kanonnen vertikaal regelen met een balkje en een spie. Enige speling is dus wenselijk.
Pas even aan alle poorten, je dek ligt met een zeeg. Nu kan je nog aanpassingen uitvoeren.

bedankt voor de tip.
 
kanonpoorten zijn geplaatst op de ene zijde

attachment.jpg
 
Mooi,het begin van de beplanking is hiermee gemaakt.
 
beide zijden staan de gun-ports ertegen.

attachment.jpg


attachment.jpg
 
Dat ziet er al een kanjer van een schip uit. Nog veel goede moed. Willy.
 
Schip begint mooi vorm te krijgen.
Nog een hele weg te gaan, maar het eindresultaat zal mooi worden.
 
dit ziet er best goed uit , nu de rest van de boeg nog.
 
paar kleine vorderingen gemaakt, binnenkant bekleed , bovenste dek erop

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
eindelijk begonnen aan de beplanking, rustig aan 1 voor 1 en hopen op een deftig einde, is de eerste keer , dus....

attachment.jpg

attachment.jpg
 
je eerste latjes zien er al goed uit.
Aan de zijkant zou ik wel eerst een volledige plank kleven over de geschuts-gaten heen en daarna het teveel aan plank weghalen. Anders ga je geen mooie rechte lijn kunnen houden, of het is althans veel te moeilijk.
Tracht ook zoveel mogelijk het teveel aan houtlijm weg te kuisen met een vochtig doek, de opgedroogde lijm geeft mogelijk , niet noodzakelijk, vlekken bij het kleuren. van je romp.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan