Hoofdsponsor

1/35 s.FH18 [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Makamba

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
19 mei 2012
Berichten
638
Hoi Allemaal,

1 van de redenen dat ik de laatste tijd weinig gepost heb, is dat ik met de Kerstdagen moest werken.
Er is dan meestal weinig te doen, dus had ik dit kitje meegenomen, om me een beetje gezelschap te houden :).
En dat is hem redelijk gelukt.

De kit is de schwere Feld Haubitze 18 van Dragon (6392) met de Eduard-set (36027).

100_8754.jpg
(de rechter zit een scheetje beef zie ik nu, kijken of ik dat nog kan herstellen)

100_8755.jpg

100_8756.jpg

100_8757.jpg

100_8758.jpg

100_8759.jpg

100_8760.jpg

100_8761.jpg

100_8762.jpg

100_8763.jpg

100_8764.jpg

100_8765.jpg

100_8766.jpg

100_8767.jpg

100_8768.jpg

100_8769.jpg

100_8770.jpg

100_8771.jpg

100_8772.jpg

100_8773.jpg

100_8774.jpg

En zo moet hij ongeveer worden:

100_8781.jpg

100_8780.jpg
 
Prachtig gebouwd en geen makkelijke !
 
Schoon werk hoor. Alleen een heel klein vraagje, waarom staat een toch heel onschuldig flesje Contacta lijm zo gevangen in een blok hout ? Da's tenslotte toch maar de lijm om raamples te plaatsen, dacht ik ?
Btw, ook al ben ik al jaaaaaaaaren van school af... die avatar bezorgd me nog steeds koude rillingen als ik aan mijn examens denk.
 
waarom staat een toch heel onschuldig flesje Contacta lijm zo gevangen in een blok hout ?

Ge stoot hem dan niet gemakkelijk om ver !

Ja man, dat zijn hier meer dan behoorlijke modelbouwkunsten en zeer net PE-werk ! mooi mooi mooi !
Al die klinkbouten waar je een schone pinwasch kan rondzetten, hoch man dat zal leuk worden. Zie dat graag .
Alleen denk ik dat er iets ontbreekt op foto 17. De bovenste stukjes van de briquet-scharniertjes die op het dekseltje van het koffertje zouden moeten zitten. Of ben ik verkeerd ?
 
Inderdaad, knap gebouwd en dat tussen het werk door. Proficiat.
 
Hoi,

De boxart, ik wist dat ik iets vergeten was:

Dragon+sFH+18+15cm+howitzer+1-35+6392.jpg


@Dany: Dit is het stofje.
Zit onder andere in bier, dus die koude rillingen worden nu hopelijk een beetje warmer.

Ge stoot hem dan niet gemakkelijk om ver !
Dat is mij inderdaad een aantal keren overkomen! Gelukkig zonder schade aan modellen.
@ Famo: Over foto 17, aan de voorkant (die ik niet gefotografeerd heb) zit de rest van de sluiting.

De trekoogjes aan de wielen horen inderdaad naar beneden te wijzen, maar alle 4 de wielen zitten nog los tot na het schilderen.

Peter
 
deze ooit ook gebouwd ene tis verre van een gemakkelijke bouwdoos , knap werk
 
De trekoogjes aan de wielen horen inderdaad naar beneden te wijzen, maar alle 4 de wielen zitten nog los tot na het schilderen. Peter

De oogjes zijn volgens mij pennen om te vermijden dat het wiel enz van de as valt (verbeter me als ik mis ben).
Is het dan niet beter dat die lussen boven zitten om te voorkomen dat de pennen uit hun gat vallen door gelijk welke omstandigheid.
 
Ik dacht dat ze bedoeld waren om touwen aan vast te maken om het kanon met mensen of paarden een korte afstand te verslepen.

Weet iemand hier het juiste antwoord?
 
Inderdaad, ik was mis. Zo heb ik ook terug wa bij geleerd.
 
Bedankt voor de mooie link, Famo.
Ik had zelf nog wat boeken doorgenomen, maar geen foto's van het gebruik van de ogen gevonden, wel dat ze meestal naar beneden hangen.
Ik hou je niet tegen Tom, sterker nog, ik moedig je aan!

Peter
 
Wauw,zéér knappe bouw met als extra de PE-onderdelen.Is niet ééntje van de minste die aan het bouwen bent,hoedje af ;)
 
Hoi Allemaal,


Even een kleine update tussendoor,
Ik heb nu het gereedschap af:

100_8897_zpsdf7b18f2.jpg

En hij heeft zijn eerste verfjasje, samen met de trolley:

100_8896_zps217db2a9.jpg
(vond het verschil in grootte met de RSO wel mooi)

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan