Je hebt gelijk dat de RSO er niet door kan, ik heb het eens getest, maar ik denk dat de meeste voertuigen die ik hier liggen heb er niet door kunnen. Het was ook niet belangrijk voor de uitwerking van het diorama, al was het een mogelijkheid om er iets door te laten. Het idee is nu om een bereden infanterist door de poort naar buiten te laten komen. Dit zou kunnen gekaderd worden in bijvoorbeeld de terugtocht bij Falaise, daar moesten de Duitsers op de vlucht met wat ze nog konden vinden. Ik denk dat een paard dan beter van pas komt dan een RSO. En het is geen artillerist die op het paard zit, dat hoeft ook niet eens want de RSO-bemanning kan ook al een uur geleden vertrokken zijn.
De aardepartij rond de weg is eerst aangewerkt zodat we een mooie coupe krijgen rond het dio.
Dan is een eerste kleurtoets aangebracht, alles met Vallejo primers.
Na het schilderen met Vallejo Air is alles meer opgelicht.
De baan is aan gepakt met een laag grijs, een laag P+ en een donkere wash plus dry-brush. De beker grijs is ergens omgegoten...
Ook de muur is met een wash behandeld, deze keer roodbruin. De waterpomp is wat donkerder gemaakt.
Ik herinnerde me het kapelletje dat er nog in de doos zat, dat is blauwgrijs gemaakt en gedrybrushed. Met contactlijm is het aan de muur gekleefd.
De poort moest je zelf in elkaar knutselen uit een stuk onbewerkt balsahout.
Ik heb hengsels gemaakt uit stukjes gietraam, waar ik met de Mastertools rivering tool nagels in gedrukt heb. Dan zijn ze gunmetal gespoten. De contactlijm is moeilijk te controleren en komt graag tevoorschijn.
De poort is er al even ingemoffeld, maar staat nog gammel (en zal uiteindelijk ook open staan).

De aardepartij rond de weg is eerst aangewerkt zodat we een mooie coupe krijgen rond het dio.

Dan is een eerste kleurtoets aangebracht, alles met Vallejo primers.

Na het schilderen met Vallejo Air is alles meer opgelicht.

De baan is aan gepakt met een laag grijs, een laag P+ en een donkere wash plus dry-brush. De beker grijs is ergens omgegoten...

Ook de muur is met een wash behandeld, deze keer roodbruin. De waterpomp is wat donkerder gemaakt.

Ik herinnerde me het kapelletje dat er nog in de doos zat, dat is blauwgrijs gemaakt en gedrybrushed. Met contactlijm is het aan de muur gekleefd.

De poort moest je zelf in elkaar knutselen uit een stuk onbewerkt balsahout.

Ik heb hengsels gemaakt uit stukjes gietraam, waar ik met de Mastertools rivering tool nagels in gedrukt heb. Dan zijn ze gunmetal gespoten. De contactlijm is moeilijk te controleren en komt graag tevoorschijn.

De poort is er al even ingemoffeld, maar staat nog gammel (en zal uiteindelijk ook open staan).