Hoofdsponsor

1/72 Riddertjes[WIP]

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.020
Voor onze oudste zoon eens deze twee dozen gekocht als geschenk

attachment.jpg

Ik weet dat hij gek is op ridders, en hij wil ze wel bewonderen, maar heeft de moed niet om ze te schilderen...
Hij heeft eens enkele ridders op een paard geschilderd van Hät, maar na twee kleuren en zonder attent te zijn op details en binnen de lijntjes te schilderen, heeft hij het opgegeven :(
Met als resultaat dat deze op zijn werktafel stof aan het verzamelen zijn :@

Omdat ik nu even geen zin heb in verder werken aan één van mijn wips, heb ik er enkele uit de doos gehaald en ben ze beginnen schilderen :8
Ik probeer deze netjes af te werken, maar ga hier geen super gedetailleerde versies van maken. Het is voor mij eerder bezigheidstherapie tussen andere projecten door. En onze oudste is tevreden dat er enkele figuurtjes "mooi" :nowink: afgewerkt zijn dat hij kan bewonderen...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zoals duidelijk te zien is er hier en daar een beetje flash te verwijderen, wat in feite het meeste werk is..
Maar eens dit gedaan is gaat het schilderen redelijk vlot :)
Deze zijn bijna afgewerkt, nog enkele stukjes schilderen en een wash er over:
attachment.jpg

attachment.jpg

En deze zijn volledig afgewerkt:
attachment.jpg

attachment.jpg

Nu en dan zal er hier nog eens een foto bij gepost worden, hangt er van af hoe vlug ik kan verder werken :)
Indien er tips of opmerkingen zijn, ik sta klaar met een luisterend oor ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk projectje als tussendoortje...ziet er echt goed uit Beyond, je zoon zal ongetwijfeld tevreden zijn ! :)
 
leuk tussendoortje ;)
de afgewerkte mannekes zijn er al goed uit
 
tja ridders , je begeeft je wel op mijn domein hé ? ;)
Veel speciaal kun je niet doen met zulke kleine figuurtjes , maar het enige dat ik je kan zeggen is dat de metalen delen wel zeeeeeeeer fel blinken , ik heb zulke figuurtjes ook nog geschilderd en heb de metalen delen eerst in het zwart gestoken laten drogen en dan heb ik heel licht gedrybrusht .

grt Nicolas
 
Dank U Jordi, Marnic en Maerlandt.

Die metalen delen kunnen inderdaad beter aangepakt worden :8
Ik zal je tip toepassen, bedankt :)
 
Dit is een leuke tip om ook eens mijne oudste aan het figuurschilderen te zetten ;-))...!!
Mooi schilderwerk Beyond...!

Grtz yves,
 
Knap werk hoor, zulke minimensjes schilderen !
Pittig tussendoortje lijkt me...
 
Bedankt voor de interesse :)

Tussendoor nu en dan een beetje verder gewerkt aan de figuurtjes.
En een kasteel muur schilderen welke mijn zoon zelf gemaakt had :8.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
vader en zoon projecten zijn altijd leuk !!!

grt Nicolas
 
De Noordertoren

Momenteel is het eerder: Vader zonder zoon project :laugh:
Maar begrijpelijk, hij is pas een klas gesprongen, en moet dus één en ander inhalen ;)

Nu, de muur en toren welke hij gemaakt heeft voor deze ridders wou ik op een ondergrond zetten, zodat hij zijn ridders naar willekeur kan plaatsen op en rond deze toren.
Het idee kwam gauw naar boven om er een soort van game-ondergrond van te maken. Wie weet vindt mijn zoon spelregels uit om er mee te gamen??
Voorwaarden voor zo'n ondergrond waren de volgende:
*Licht gewicht
*Zo vlak mogelijk
*Afm. max 50x40

Een vredig tafereel van de Noordertoren:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Een wreder tafereel van de Noordertoren:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hier en daar moet er nog een miniem puntje aan enkele figuren aangepakt worden, een puntje verf, een pees aan de boog,... En dan is het wachten op een volgend figuren-tussendoortje ;)
 
Man dit zijn leuke foto's van een heel leuk project ....dit is al heel prachtig gedaan ....Nostalgie:wub: vroeger speelden wij met onze Ridders op straat ....echt toppie ;);)
 
nostalgie..... wij hadden vroeger hele legers 1/72 german - us in modelbouw met tanks, jeeps, rupsvoertuigen, vliegtuigen en zelfs een basis gebouwd uit piepschuim verpakking voor de bunkers en lucifer huisjes voor de barakken. man, man waar is de tijd.
 
dat is toch knap gedaan
 
Dank u heren :)
Moet er nog enkele afwerken... :8
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan